Vakantie en uitjes

mama 78
15-07-2009 om 13:10
Tips voor omgeving epe?
Wij gaan op vaknatie naar Epe. Heeft iemand nog een leuke tip, waarvan je zegt; dat moet je daar beslist gedaan hebben? We gaan met 3 kids in de leeftijd van 8, 6 en 2.
Alvast bedankt en ik ben erg benieuwd!

Rieke
15-07-2009 om 13:41
Epe
In Epe heb je dierenpark de Wissel,leuk kleinschalig met grote speeltuin, In Heerde heb je in de bossen het heerderstrand, een grote mooie recreatieplas, in het nabijgelegen Hattem heb je het bakkerijmuseum, een mooi buitenzwembad, in Zwolle heb je voor kinderen Ontdekhoek, het Ecodrome. In Apeldoorn heb je de Apenheul, speelpark Julianatoren, en speelplaats en boerderij Malkenschoten.
Ik ben zelf overal geweest en het is allemaal leuk voor kinderen in de kleuterleeftijd in ieder geval.

Bastet
16-07-2009 om 08:34
Fossielen in de eifel?
Heerlijk,we gaan toch nog een weekje naar de Eifel.We gaan naar Bleialf.Nu begrijp ik dat er her en der in de Eifel plekken zijn waar je fossielen kunt vinden,weet iemand waar?Andere Eifel tips zijn ook welkom natuurlijk.
Bedankt! Bastet

toos14
16-07-2009 om 09:35
Vulkaneifel.........
In de omgeving van Andernach, oud vulkanisch gebied.
Je kunt zelfstandig het bos in gaan, maar er zijn ook natuurmusea met de vulkaan als thema en alles wat daarmee te maken heeft. Mijn kinderen vonden het ook een spannend idee om in een vulkaankrater (12.000 jaar geleden ontstaan!)te zwemmen, je ziet daar ook bubbeltjes omhoog komen omdat er nog steeds gassen opborrelen.
En wat dacht je van Idar Oberstein daar zijn mijnen waar edelstenen (ook ontstaan door vulkanische aktiviteit)worden gedolven, als je geluk hebt kun je in de bossen eromheen zelf mooie stenen vinden.
Fijne vakantie!!!
groetjes Toos

Bastet
16-07-2009 om 11:32
Hé.....
Dit had een aparte draad moeten worden uiteraard,sorry mama 78!
Toos,bedankt!Hier kan ik zeker wat mee.
Groetjes,bastet

Bastet
16-07-2009 om 18:15
Lidwientje
Dankje,ik ga neuzen.Had ik zelf natuurlijk ook kunnen bedenken..
Groetjes! Bastet

toos14
17-07-2009 om 09:22
Geen fossielen?
In de mijnen in Idar Oberstein zijn heel veel fossielen te zien, van dieren die door de lavastroom overvallen werden.......

Marieke Vervoort
17-07-2009 om 12:26
Epe
Forellenkwekerij 't smallert.
Kun je ook kaarsen maken, er is een leuke speeltuin bij. (badkleding voor de kinderen mee, je kunt nat worden!)

Bastet
17-07-2009 om 14:35
Toos en lidwientje
Toch wel,lidwientje,ik zie op fossielen.net vindplaatsen in de Eifel,en ook in de natuurparken aldaar is het nodige te bezichtigen op het gebied van fossielen.
Groetjes,Bastet