Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor twee dagen new york

Hoi,
Binnenkort ga ik voor m'n werk naar New York...!
Ik wil er zelf twee dagen aan vast plakken om nog wat van de stad te kunnen zien. Wie is er weleens geweest en heeft tips? Wat doen, wat niet? Eventuele goedkope hoteltips, restaurants ook zeer welkom.
Ik hoor graag van jullie!
bedankt,
Milette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

07-02-2010 om 19:33

Doen!

Met de ferry va nManhattan naar Staten Island. Het kost zo goed als niks en het is leuk om de skyline te zien zo.

Maxime.M

Maxime.M

07-02-2010 om 21:31

Ardennen

Hoi Ardennen,

Wij hebben ook wel interesse in een weekje new york, heb jij nog een tip voor een betaalbaar hotel?

mvg
maxime

margje van dijk

margje van dijk

07-02-2010 om 21:58

Veel te kort

Wij zijn ook een keer geweest, wel lang geleden. We hadden gedacht een dag of vier te blijven, maar dat zijn er wel tien geworden. We kregen er gewoon geen genoeg van. Je hoeft helemaal geen tips, je moet gewoon gaan rondlopen. In Manhattan, op Wall street, maar ook gewoon in al die buurtjes. Chinatown, Soho, ... Koop een boekje, en ga lopen. Je hoeft geen musea in, tenzij je daar van houdt, en OK, je gaat even het Empire State building op, en natuurlijk neem je even de ferry, maar voor de rest is het gewoon op straat lopen en genieten. Zo'n bruisende stad, je wist niet dat het mogelijk was. Even chillen in Central Park, en verder weer.

Hotels zijn trouwens stikduur (waren ze althans in 1994 wel) maar dat is niet anders. Wij verbleven in de YMCA (jeugdherberg) waar we een tweepersoonskamer hadden (ongeveer zo groot als het bed en dan net een loopgootje erlangs) met een TV. Ik meen dat we daar 65 dollar per nacht voor betaalden. Maar dat is dus 16 jaar geleden.

Veel plezier!
Margje

Clarice

Clarice

07-02-2010 om 23:40

En ....

Empire State Building, Wallstreet, waar de twin towers hebben gestaan, Broadway, Central Park, Taxi nemen, 5th Avenue... ontbijten in een echter diners, wat niet eigenlijk?? Veel plezier!

Maxime.M

Maxime.M

08-02-2010 om 13:31

100 euro per nacht

Hoi Ardennen, is dat dan 100 euro per persoon per nacht of gewoon voor de kamer en dan met vier personen erin, dan vind ik 100 euro niet duur. Wil je vertellen welk hotel jij had? Wij moeten het hier nog helemaal uitpluizen hoor maar wat tipjes zijn natuurlijk altijd welkom

maxime

milette

milette

08-02-2010 om 17:06 Topicstarter

Geweldig!

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt geweldig allemaal, ik krijg er echt zo'n zin in...!
Voor 5 nachten kom ik trouwens voor 1 persoon minstens op 400 euro voor een hotelkamer. Ik zoek nog verder, maar wil ook graag in de buurt van het congresgebeuren overnachten en toch liefst een eigen badkamer en geen een op de gang.

ol3

ol3

08-02-2010 om 17:46

Hop on hop off bus

ik vond dit ideaal als je in een dag toch alle wijken gezien en geproefd wil hebben, de bus rijdt heel de dag een rondje en je stapt in en uit waar jij wil. Als het lekker weer is kan je boven in de bus buiten zitten en hoor, ruik en proef je de sfeer en als je ergens iets wil bekijken, koffie drinken, iets eten dan hop je er weer off
je koopt het kaartje gewoon bij de diverse verkopers bij de haltes van de bus. Ik vond het super omdat je in zo'n korte tijd niet alles kan lopen en zien en op deze manier goed de sfeer proeft.

Mocht je de Empire State Building op willen voor het uitzicht ga dan vooral heeeeeel vroeg om op deze manier zo kort mogelijk in de rij te staan, wij hebben er een paar keer in gestaan maar door de lange wachttij toch weer er uit gestapt omdat we de tijd liever voor iets anders wilde gebruiken maar zo kom je nooit boven natuurlijk

de tip van de ferry naar Staten Island is super, wij hebben dit ook gedaan en het is vooral leuk omdat je tussen de locals zit en idd geen lange wachttijden en dat voor bijna niets!!

ga iets drinken bij het Marriot op Time Square, het restaurant zit helemaal boven in en je hebt hier een geweldig uitzicht!!

have fun!!

Chippie

Chippie

08-02-2010 om 22:07

Tig jaar geleden...

Tig jaar geleden (zeg een jaartje of 10...) deed ik ook twee dagen NY tijdens een stop-over. Ik zat toen in een YMCA. Eén persoonskamer. Douche en wc op de gang. Ik dook gewoon het zwembad in. Heerlijk centraal gelegen. Geen idee meer hoe duur het was, maar ik was een arme student, dus heel duur zal het niet zijn geweest.

Sancy

Sancy

09-02-2010 om 10:41

Wat mij nog bijstaat

was de overdonderdende indrukken die ik kreeg, alleen al van het staan en lopen in Manhattan. De geluiden, de geuren, de beelden van de gebouwen, de mensen, het tempo... Het was één grote aanslag op al mijn zintuigen. Een geweldige ervaring.
Wat je vooral niet mag overslaan vind ik, is een andeling over de Brooklyn Bridge!

Sancy

Sancy

09-02-2010 om 10:42

een Wandeling dus.

Sancy

Sancy

09-02-2010 om 10:44

St. Patrick's Cathedral (opvallend klein lijkend in NY, uit films had ik een heel ander beeld gekregen) en Rockefeller Plaza (ook in veel films te zien).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.