Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

trein boeken naar Milaan lukt niet

De titel zegt het al. Ik wil met Egelman over een paar weken naar Milaan, met de trein. Het lukt gewoonweg niet om te boeken.
De website van NS international: meerdere opties, maar dan staat erachter dat het niet boekbaar is. Sommige opties lijken wel boekbaar, vul ik al onze gegevens in, dan 'er is helaas iets mis gegaan'. Daarop toog Egelman naar een groot station, zij zeiden dat als wij het online niet kunnen, zij het ook niet kunnen. En dat het aan van alles lag, o.a. aan niet goed boekbare Duitse treinen.
Ik keek op Deutsche bahn, inderdaad: lukt ook niet (Arnhem-Milaan geprobeerd). 
Treinreiswinkel geeft opties, maar de reviews zijn niet zo fijn en ik vrees dat ze gewoon in dezelfde vijver vissen, maar dan met wat opslag en minder garanties. Een kennis was er laatst geweest via Treinreiswinkel, miste de aansluiting terug (vanuit zuidelijker in Italie), kon niet omgeboekt worden.
En nu net weer dit bericht:
https://nos.nl/artikel/2474664-duitse-spoorpersoneel-staakt-vanaf-zondagavond

Het wordt langzamerhand wel heel lastig. Toch maar auto dan? Ik vind het zo jammer!
Waar ik ook al aan heb gedacht: 
- kleine stukjes apart proberen te boeken (maar bezorgd als ik aansluitingen mis)
- op de bonnefooi maar gewoon gaan, maar dan doen we er natuurlijk niet 1 maar zeker 2 dagen over. En zó enorm lang vakantie heb ik nu ook weer niet (10 dagen of zo)

Iemand tips?

Bellen? Soms staat er bij trajecten: alleen telefonisch te boeken.
En in de NS International app zit ook een chatfunctie, misschien dat je via die route meer info kunt verkrijgen?
gr Angela

Ha Egel! 

Wij zijn laatst naar Praag geweest met de trein en hebben toen alles bij de treinreiswinkel geboekt. Zowel op de heen- als op de terugweg een aansluiting gemist, maar dat werd dan ter plekke prima opgelost (overboeken op volgende trein). 
Wat wel een risico is, is dat gestaak in Duitsland. Zolang daar geen oplossing is gevonden, blijf je in onzekerheid of je trein überhaupt wel zal rijden.

Lastig... 

Dat staken is wel een dingetje. Ik zou denk ik kiezen voor op de bonnefooi gaan. Of via Frankrijk gaan.

Mijn ervaring is overigens wel dat je een heel eind komt zonder geboekte plaatsen, zowel in Duitsland als Frankrijk.

ik ben dol op treinreizen maar wat een gedoe als je meer trein maatschappijen nodig hebt  ik zou zelf kijken naar een trein naar basel. Daarna vanaf basel naar milaan (die trein kan je boeken op bij trenitalia en mijn ervaring met die app en de treinen in Italië is prima)

bellen met ns international werkt vele malen beter dan de app of aan de balie.

Egel.

Egel.

11-05-2023 om 18:23 Topicstarter

Heel erg bedankt voor jullie tips! Nog even peinzen welk van de opties we proberen (treinreiswinkel, bonnefooi, twee treinen boeken -basel en via tenitalia -), ik denk zeker ook bellen met NS international dan. Dacht eerst dat dat niet uit zou maken maar meerderen van jullie zeggen dat. 
Ik hoop dat het gaat werken. Mijn oma nam 40 jaar geleden al vrij makkelijk even een trein naar Milaan, soms nachttrein. Maar inmiddels is dat een heel stuk ingewikkelder geworden helaas.

Wij waren vorig jaar erg tevreden over treinrondreis:
https://www.treinrondreis.nl/reizen/stedentrip-milaan-per-trein
Dacht goed mee

Egel.

Egel.

17-05-2023 om 14:44 Topicstarter

Poeh, nou... het is gelukt! Na bellen, inderdaad, dat werkte.
Tussendoor: ook geprobeerd te bellen (niet door te komen), man nogmaals naar het grote station, nog een paar keer online, jullie bovenstaande opties geprobeerd...  
Maar vandaag is het gelukt!! 
We wisten al echt niet meer hoe we onze vakantie in zouden vullen (toch met de auto, toch ergens anders naartoe...). Nogmaals dank! 
Lastig hoor, sommige internationale treinen boeken, jammer. Maar nu blij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.