Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

turkie

turkie

01-03-2010 om 15:45

Turkije-watertemperatuur

Wij hebben plannen om in de eerste helft van april naar Turkij, regio Antalya te gaan. Het zeewater is dan nog koud, maar wie weet hoe het zit met de watertemperatuur van de zwembaden bij de hotels? Worden die zwembaden verwarmd in het voorseizoen?
Steenkoud water is voor mij niet zo goed en wij zullen dit keer toch wel elke dag van het zwembad gebruik willen maken (in tegenstelling tot onze "normale" vakanties, waarbij een hotel voor ons alleen maar een overnachtingsplek is)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

01-03-2010 om 16:38

Turkije

Ik ben een paar jaar geleden in de meivakantie naar Bodrum geweest, wij gingen niet om te zwemmen en dat was maar goed ook , het zwembadwater was koud!

May

May

01-03-2010 om 19:30

Te koud..

Ben een aantal jaren geleden de eerste week van april naar deze regio geweest. We waren zo ongeveer de eerste gasten van het seizoen. De zon scheen wel af en toe, maar het water in het zwembad was nog ijskoud...

makay

makay

02-03-2010 om 06:21

Koud koud

Opletten met de texten in de brochures, er bestaan "verwarmbare" zwembaden, maar dat wil niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk doen!!! Bij een minimale bezetting in het hotel wordt dat echt niet gedaan.
Daarbij kan het in april ook nog koud en nat zijn, kan, hoeft niet.

groetjes Makay

turkie

turkie

03-03-2010 om 13:35

Bedankt

We moeten ons dus voorbereiden op koud water...

We zitten erover te denken om toch maar te gaan, omdat het alternatief pas oktober zou zijn. Toevallig was er een ouder bij mijn dochter in de klas afgelopen week in Turkije geweest en die hadden 20 graden gehad. Qua weer maak ik mij ook niet zo heel veel zorgen. En kinderen maakt het over het algemeen niet uit hoe warm het zwembadwater is

Flora B

Flora B

03-03-2010 om 13:40

Wij

kiezen daarom altijd iets met een binnenbad in Turkije, normaal gesproken willen de kinderen ook wel in het koude water spelen, maar wij hebben jaren gehad in de meivakantie dat het ook voor kinderen niet te doen was. En als de kinderen niet kunnen zwemmen, geloof me, dan kom je zelf ook veel minder aan je rust toe...... kinderen gaan niet lekker in de strandstoel liggen genieten. (die van ons nog niet) De meeste hotels hebben wel een binnenbad, maar je ziet juist bij superaanbiedingen dat dit nou net ontbreekt! Het is maar een tip hoor,ik wens je iig veel plezier!

turkie

turkie

04-03-2010 om 21:38

Flora

Ja, we zaten ook te denken aan een hotel met binnenbad, maar bij het lijstje dat we hadden bleek dat daar ook per 1/4 de verwarming werd uitgeschakeld. Tja, of het dan zoveel opschiet?
Omdat we niet in de grote stad (= Antalya) willen zitten, willen wandelen in het gebergte daar én 3x per week naar Antalya moeten voor medische behandeling zijn de opties wel enigzins beperkt.
Mocht het oook te koud zijn voor dochter dan gaan we maar wat meer aerobiccen

Flora B

Flora B

05-03-2010 om 08:45

Joh...

Ik weet niet naar wat voor hotels je op zoek bent, maar als je in Lara gaat zitten, zit je 10 min. van Antalya af, en daar hebben bijna alle hotels een binnenbad... ik praat dan wel over de 4 en 5 sterren hotels. Wij hebben daar al heel veel hotels bezocht (vw.korte transfertijd) maar altijd was het binnenbad heerlijk in de meivakantie, de verwarming was echt niet uit hoor! Mocht je namen van hotels willen waar wij zijn geweest dan hoor ik het van je, succes!

turkie

turkie

05-03-2010 om 15:25

Lara

Flora, omdat we ook graag wandelen wilden we graag aan de andere kant van Antalya zitten. Anders moeten we elke keer door Antalya. We hebben nu een dorp op het oog Belbidi (of zoiets), richting Kemer. Is rustig, ligt mooi, verbinding met Antalya is goed en de andere kant op ook. Alleen geen warm binnenbad

Chippie

Chippie

10-03-2010 om 16:31

Koud?

STEENKOUD! Zwembaden worden niet verwarmd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.