Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Livia

Livia

27-12-2020 om 20:38

Uitjes tijdens lockdown

Maken jullie nog uitjes tijdens de lockdow of zitten jullie de hele dag binnen met het gezin?
Wij gaan in ieder geval elke dag even naar buiten (stukje wandelen of fietsen) en de kinderen hebben 2e kerstdag geskied op een borstelbaan. Verder zijn zitten we thuis. Ben benieuwd of er nog coronaproef uitjes zijn.


40er

40er

27-12-2020 om 21:03

Nou

Boodschappen doen voelt al als een uitje 🙄. Hond word minimaal 4x per dag uitgelaten
Maar buiten mijn werk om doe ik niet veel bijzonders.

Niks

Behalve fietsen of wandelen in de buurt

Maria

Maria

27-12-2020 om 21:09

Routes

Er zijn hier dorpen in de buurt die kerststallen routes hebben.

Dees

Dees

27-12-2020 om 21:13

Speurtochten

Wij doen speurtochten.

Livia

Livia

27-12-2020 om 21:15

Speurtocht

Oh ja een speurtocht met het kerstverhaal heb ik ook gedaan met de kinderen.

juf Ank

juf Ank

27-12-2020 om 21:17

bij ons

is vaak bij de kinderboerderij (die dicht moet voor publiek) wel een speurtocht uitgezet.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-12-2020 om 21:41

Happy Stones maken

En ergens neerleggen. Actie binnen en actie buiten.

Pooh Bear

Pooh Bear

27-12-2020 om 22:05

Wilgenkatje

Super leuke hobby die happy Stones maken. Alleen ben er ooit met mijn dochter mee begonnen maar die heeft het maar heel even gedaan.

Verder aan uitjes alleen wandelen en fietsen heel soms nog geocachen.
En verder werken wij allemaal nog gewoon buitenshuis waardoor we in elk geval onder werktijd niet thuis hoeven zitten.

Flavia

Flavia

27-12-2020 om 22:52

Tja

Dat is het nou juist bij een lock down: blijf zoveel mogelijk thuis.
Dus geen uitjes.

Wij gaan alleen voor noodzakelijke dingen de deur uit en dan ook nog zo veel mogelijk alleen.

Boodschappen, mantelzorg of zorg voor onszelf.
Cocoonen is tot kunst verheven.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

27-12-2020 om 22:57

Dat snap ik Flavia

Cocoonen is prachtig en ik snap het belang, maar je wordt er wel stijf en wat zwaarder dan. Als ik op een peuter en een kleuter pas, is er af en toe wel wat beweging en buitenlucht nodig. Noodzakelijk dus

Pooh Bear

Pooh Bear

27-12-2020 om 23:10

Flavia

Dan kan je nog steeds een stukje wandelen of fietsen denk ik. Als je het op rustige plekken doet.

Verder inderdaad geen uitjes hier met ons werk komen we al te veel mensen tegen helaas.
En ook hier mantelzorg een paar x per week.

Niet veel

Op dit moment zijn er natuurlijk niet veel mogelijkheden maar we gaan elke dag wel even er op uit: wandelen, fietsen, speurtocht, geocachen, Pokemon go spelen, jeu de boules spelen, naar de speeltuin met de jongste kinderen

Daarnaast ga ik een paar keer per week paardrijden en af en toe gaan we een eindje varen als het weer het toe laat: kajakken, zeilen... je kan best een bootje huren of lenen.

Buiten sporten kan natuurlijk ook: tennissen, golfen...

Of een eindje rijden met de auto en dan een rondje lopen, iets te eten/drinken halen ergens en dat dan buiten opeten.

Een keer een andere supermarkt dan normaal bezoeken, even naar de stad om dan bij een paar speciaal winkels (delicatessen, bakker, slager) iets te kopen. Dat breekt de dag ook weer een beetje. Dat kan ook bij slecht weer.

Hond

De hond gaat net als altijd elke dag 1 of 2 x een uur of wat mee. Verder zijn we thuis. Ik heb geen behoefte om ergens naar toe te gaan. Ik werk wel in de noodopvang, dus dat gaat door al. Ik schilder veel stenen die ook door buurjongetje ergens worden gelegd.
We wonen aan wandelgebied en t is een goede doorstroom hier met wandelaars.

Vicky

Vicky

28-12-2020 om 08:47

Ommetje

Ik probeer elke dag even te wandelen buiten, zodat ik beweging en frisse lucht heb. En we rijden alletwee 1 of 2 keer per week een uurtje paard, nu zonder les maar vrijrijden. Verder doen we alleen de 'serieuze' dingen, zoals boodschappen.
Met kerst zijn we naar oma geweest, dat was een goede reden om ons wat netter aan te kleden dan normaal ☺.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2020 om 09:07

Strand

Iedere dag een strand- of duinwandeling. Alles buiten en afstand van anderen houden is veilig zat. Zelfs voor mij...

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2020 om 09:10

Vicky

Bij oma op bezoek is altijd leuk. Is ze nog thuis of ligt ze al aan de beademing? Indien het laatste hoop ik niet dat het jouw schuld is.

Vicky

Vicky

28-12-2020 om 09:16

Ze woont nog gewoon in haar eigen huis, en we hebben 1,5 meter afstand gehouden. Ze heeft genoten, en wij ook.

Dees

Dees

28-12-2020 om 09:26

Bezoek

Onze boodschappen worden bezorgd en dan komen tegelijk de boodschappen van mijn schoonouders mee die heeft nog geen plekje bij de bezorgers. Dat is bij ons dus ook een uitje.

Voordeel is nu dat het bij ons kerstvakantie is en wij beiden verplicht vrij zijn, hadden al een jaar een verre reis op de planning staan. Vorige week op vakantie geweest in een huisje bij de kust, dus door weer en wind door de duinen gestruind. En daar speurtochten gedaan en geocoaching tochten.
Met thuis blijven zal men niet bedoelen een rondje om te vermijden volgens mij heeft Rutte dat ook regelmatig vermeld. Maar bij elkaar komen is het probleem.

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2020 om 10:25

Vicky

Die anderhalve meter is een leidraad. Teveel buiten en te weinig binnen.

Er zijn gedocumenteerde besmettingen over minimaal 6 meter.

Hangkous

Hangkous

28-12-2020 om 10:32

Hoe moeilijk kan het zijn

Online shoppen niet voor de fun maar alleen wat je echt nodig hebt.
Pathé thuis, biosje pakken in je eigen huis.
Stukje wandelen buiten, maar niet massaal naar de bossen.
Blijf zoveel mogelijk thuis dus dat doen we ook.

Zelfs in mijn eentje naar de supermarkt is nu een soort uitje.

Jesse_1

Jesse_1

28-12-2020 om 10:52

Uitjes

Ik struikel een beetje over het woord 'uitje'. Want dat denk ik aan een gerichte locatie die je aanraad om heen te gaan.

Als je een leuk uitje weet en je deelt dat hier en dan komen er mensen op af, dan is het niet echt meer coronaproof (want: drukte).

Als je bedoelt: bezigheid buitenshuis, dan is dat wat anders dan een uitje - in mijn ogen.
Pubers werken af en toe, of fietsen een eindje voor de buitenlucht. Eén van de pubers spreekt af en toe af met een paar andere 18- ers, en sport af en toe (buiten). Man en ik wandelen elke dag een stuk voor beweging en frisse lucht. Buiten dat kom ik alleen in de supermarkt / bakker.
Supermarkt was woensdagavond trouwens geen uitje. Veel mensen die met z'n tweeën gingen winkelen en dus met hun karren de looppaden versperden. Gelukkig had ik zoveel mogelijk boodschappen al gedaan - alleen nog wat versproducten nodig, dus ik kon snel de winkel weer uit.
Gisteravond om 21.00 was zalig winkelen .

Wel met Kerst bij schoonvader geweest, maar dat is geen uitje - maar een meer een klus. Hij is oud en warrig, maar geniet erg van bezoek omdat hij verder maar een beetje alleen thuis zit. Is de afgelopen week sowieso de deur nauwelijks uit geweest vanwege het weer.

Vicky

Vicky

28-12-2020 om 10:55

Sorry, ik heb blijkbaar de memo gemist waarin stond dat jij voor mij én voor oma zou beslissen hoe wij ons leven leiden ...

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2020 om 11:32

Vicky

Er is wel meer dat jij mist, Vicky.

Pirata

Pirata

28-12-2020 om 13:03

Museum

Gisteren heb ik een museumbezoek gedaan via een livestream.
En net terug van mijn eigen ommetje.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-12-2020 om 13:10

Afstand

Ik zie binnen maar weinig mensen afstand houden. Mijn moeder, die van gezondheidsproblemen aan elkaar hangt, krijgt drie keer per dag thuiszorg. De mensen dragen een mondkapje en handschoenen, maar afstand houden kan natuurlijk niet. Daarnaast komen bijna dagelijks twee ‘bijzondere’ familieleden die om een uitje (en gratis eten) verlegen zitten. Een van die familieleden ziet ook minstens elke dag thuiszorg. Dan nog twee keer per week mijn zus, soms mijn vader, ik eens per maand. En dat allemaal in dat piepkleine huisje (wel met ramen open). Als ik de verhalen van anderen lees, lijkt het wel een wonder dat bij ons nog niemand geveld is door Corona.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2020 om 17:36

Ik ben zelf ook voorzichtig, maar ik vind je opmerking tegen Vicky eigenlijk ongehoord. Oma's zijn niet automatisch zwak en kwetsbaar. Je mag 2 mensen ontvangen. Met kerst 3. Dat hebben wij ook gedaan. Wij zijn nog geen opa en oma, maar zijn wel van de leeftijd dat dat had gekund. Volgens jouw redenering zijn mijn kinderen dus ook potentiële daders, mocht het verkeerd gaan. Tsss....

Ad Hombre

Ad Hombre

29-12-2020 om 19:25

Kaaskopje

Voor Corona zijn alle oma's oud en kwetsbaar of je moet in zo'n familie leven waar iedereen op z'n twintigste kinderen krijgt.

Oma's bezoeken is een hi risk activity.

Vicky

Vicky

29-12-2020 om 19:26

Geen zorgen, ze leeft nog. En met oud en nieuw zien we haar weer ☺

Zo is dat

Nu met dat nog meer besmettelijke virus en de feestdagen zou ik nog maar eens drie keer nadenken of je uberhaupt wel ergens bij andere mensen binnen op bezoek gaat.

Het is nog even volhouden. En het zou jammer zijn als je op de valreep nog even mensen onnodig verliest of ziekmeemaakt. Wie zijn schuld het ook is.
Het virus gaat van mens tot mens.

In mijn familie ook aangekomen inmiddels. Koude kant dat wel maar ook weer zorgmedewerkers die nu geprikt en in quarantaine moeten en mogelijk clienten besmet. In elk geval een kwetsbare jongbejaarde die toch in contact met een ander familielid het virus heeft opgelopen op 1e Kerstdag.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-12-2020 om 22:03

Vicky

Ik kan niet begrijpen dat je in je directe omgeving iemand dood ziet gaan en dan niet begrijpt dat je gedrag iemand anders het leven kan kosten. Die 1.5 meter gaat echt niet helpen als iemand van jullie zonder het te weten besmet is.

Onze eigen ouders zijn allemaal al dood maar ik zou ze veilig op afstand houden als ze nog leefden.

Kaaskopje: daders suggereert opzet, hier gaat het eerder over dood door schuld. Een schuld die iemand de rest van zijn of haar leven met zich meedraagt, terwijl alle oma's en opa's over een paar maanden gevaccineerd kunnen zijn.

Gewoon even volhouden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.