Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-04-2009 om 17:01
Mijn dochter (11) kreeg zo juist te horen dat ze bij onze oude oppas in London mag komen logeren. Ze zal dus moeten reizen als "unaccompanied minor". Vliegen heeft ze gelukkig net gedaan in de Krokus vakantie, dus daar is ze niet bang voor. Maar ze vind het een eng idee om alleen te reizen. Heeft iemand er ervaring mee met een kind van haar leeftijd en hoe werkt het precies? En zou het verstandig zijn om bij de boeking te melden dat zij een vorm van autisme heeft? En klopt het dat de budget airlines deze service niet bieden?
gr. Mari
19-04-2009 om 17:46
Ik heb het veel gedaan
maar al wel een tijdje geleden. Naar mijn weten gaat het nog steeds hetzelfde.
Je levert als ouder je kind af op de luchthaven, daarna wordt ze overgenomen door een stewardess die haar meeneemt naar het kinderwachtgedeelte op Schiphol. Tv, Wii, drankjes etc. staan meestal klaar. Als het tijd is om in te stappen neemt een stewardess je mee naar het vliegtuig. Als je aankomt neemt een stewardess je mee naar de douane en levert je daar aan de voorafgesproken mensen af.
Enige probleem is dat de budget luchtvaartmaatschappijen deze service volgens mij niet bieden (heb zelf een keer gezocht toen mijn neefje deze kant uitkwam).
Overigens zijn er wel een paar OOLers die in Engeland wonen. Zou ook nog een oplossing zijn?
Mariel
24-04-2009 om 11:30
Moet als um
Martine:
" Daarom zou ik boeken bij een maatschappij die haar begeleidt, dan hoeft ze zelf niet te zoeken. En ik neem aan dat ze in Londen wordt afgehaald."
vziw accepteren de meeste carriers geen kinderen van 11, of dus alleen als 'unaccompanied minor'. En in dat geval MOET ze afgehaald worden (en ook weggebracht). Er staat op de site van de KLM wat info.
Vwb het autisme: Is het merkbaar tijdens inchecken en de reis?
26-04-2009 om 10:56
Geboekt
Ticket is geboekt en ze vertrek volgende week. Via KLM gedaan, British Airways vraagt een hoge toeslag voor een UM.
Ik denk dat ik niets zeg, even kijken hoe zij is op de dag. Het scheelt dat zij recent ook gevlogen heeft en dus weet hoe het gaat. Ze is erg klein van stuk, dus wordt meestal aangesproken als een kind van een paar jaar jonger. Ze heeft net even dat extra bevestiging nodig, precies willen weten wat er gebeurt.
Het zal in ieder geval een goede ervaring voor haar zijn, groeit ze weer van.
gr. Mari