Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden
16-05-2010 om 23:39
Update tent
Het oude draadje is al in het archief, kleine update: ik vroeg jullie mening over een tent van Obelink. Die is het uiteindelijk niet geworden en ik had na een tip een bod gedaan op de Falco Steenarend. Bod geaccepteerd en ik ben in de vakantie in de auto gegaan om ruim 200 kilometer naar die mensen te rijden. Vreselijk aardige mensen en in de garage stond De Tent, met opzetinstructie erbij. Volgens mij wel zes!!! zakken. Buitentent, 3 binnententen, luifel, grondzeil, stokken..... Ik keek er al wat weifelend naar en zei toen dat ik de tent zou nemen als hij in mijn auto paste. Het paste, maar daar was alles mee gezegd. Ik zou bijna niets anders mee kunnen nemen en ook al hou ik er van om licht te reizen, wat schone kleding, een handdoek of een koektoestel kan wel erg praktisch zijn. Ik heb dus van de koop afgezien.
Bij Obelink heb ik een kooktoestel, een tafeltje en wat Mepalspul gekocht en toen weer terug naar huis. Alleen, ruim 200 kilometer.
Twee dagen later ben ik naar Volendam gegaan, ditmaal met twee kinderen. Honderd jaar geleden toen ik nog kindloos was en backpackte heb ik daar ooit een lichtgewicht tent gekocht. Samen met de kinderen een tent uitgezocht, met de eisen lichtgewicht katoen, stahoogte, makkelijk op te zetten, weinig pakvolume. Uiteindelijk is het de Krokodil (van Esvo) geworden. Toch een tunnel, maar met een zee van ruimte en veel licht in het woongedeelte, goed slaapgedeelte, opbergschort én mooi om te zien. Van de week even proef-opgezet en als het weer meezit gaan we volgende week de tent inwijden .
Bedankt voor al het meedenken!
Rosa

merene
17-05-2010 om 21:10
Veel plezier
met je nieuwe tent. Hij ziet er erg mooi uit. Is deze ingepakt veel kleiner dan de steenarend? Het is inderdaad niet de bedoeling dat de kofferbak al gevuld is, als alleen de tent er nog maar in ligt.
De weersvoorspellingen zijn in ieder geval goed.

Rosa van der Zanden
19-05-2010 om 11:06
Véél kleiner!
De ingepakte tent is veel kleiner dan de Steenarend. Het is nl lichtgewicht katoen, dat scheelt een stuk! Ik moet nu de laatste paar dingen nog even bij elkaar zien te krijgen maar wil wel alles zo compact mogelijk hebben. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan die paraplustoelen, die zijn ook niet zo groot en makkelijk mee te nemen.
Rosa

Dorry1
19-05-2010 om 18:14
Mooi
Esvo is een goed tentenmerk. Ik vind ze ook heel sierlijk om te zien en ze gaan jaren mee. Heb je een goede koop mee gedaan.
Paraplustoelen zijn handig, maar aan tafel ermee eten kan lastig zijn. Wij hebben van die ducostoelen, die zij heel plat. Een dakkoffer scheelt ook veel; daar kun je veel lichtgewicht spul in kwijt.Misschien is dat een idee?
Dorry

Rosa van der Zanden
19-05-2010 om 21:39
Dorry1
Bedankt voor het compliment, ben zelf ook zeer te spreken over mijn tent. Wat zijn ducostoelen, zijn dat klapstoelen? Google was even niet mijn vriend . Waar slaap jij op, luchtbedden of zelfopblaasbaar matrasje?
Rosa

Dorry1
20-05-2010 om 17:12
Rosa's klapstoelen enzo
Ik dacht dat ze Duco heten, maar dit zijn ze:
We hebben zelf opblaasbare matjes van 10 cm dik. Ik heb twee badstof overtrekjes voor die matjes aan elkaar genaaid en we schuiven daar de matjes in. Dan blijven ze lekker bij elkaar liggen en dat is fijn met een twee persoonsdekbed. We nemen ook kussens mee.
Dorry