Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jujube

Jujube

23-12-2009 om 18:24

Usa, marit e.a.?

In september was er hier een draadje over reizen door de USA. O.a. Marit dacht erover om te gaan en er waren aardig wat mensen met tips.
Nou, wij hebben vandaag geboekt! Wij gaan een maand naar de USA. Eerst naar familie in Portland OR. Met hen bezoeken we sowieso Seattle en misschien ook Vancouver. Vanuit Portland gaan we dan met een camper richting Yellowstone en Grand Teton. Dan terug naar Oregon en langs de kust weer naar Portland (en deze camperreis in 22 dagen).
Marit, ga jij ook nog? En hebben mensen nog belangrijke tips qua dingen die we moeten zien en dingen waar we rekening mee moeten houden?
Groet,
Jujube

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook geboekt!

Jouw reis klinkt erg goed Jujube!! Hm Yellowstone.... wilden wij ook doen maar is met onze huidige (en blijvende planning) geen doen. Wij gaan het volgende doen:

- We vliegen op San Francisco
- Vanuit SF gaan we per auto naar Yosemite national park (daar blijven we een nacht en twee dagen)
- Van Yosemite gaan we per auto naar Las Vegas. In Las Vegas gaan we 1 nachtje in Cesars Palace.
- In LV leveren we de auto in en halen we de camper op. Vervolgens gaan we een dikke week een rondje maken langs de natuurparken (Bryce Canyon, Arches, Monument Valley, Grand Canyon....). Vervolgens met de camper naar Los Angeles en daar leveren we hem weer in. Dan gaan we twee dagen naar Disney land en halen we weer een huurauto op. Vervolgens gaan we via highway 1 terug naar San Francisco waar we twee nachten op het eind zullen verblijven. Tussen LA en SF hebben we ook nog 2 nachten waaronder eentje in Santa Barbara. Kortom, we gaan van alles doen en we hebben er erg veel zin in!!!!

Jujube

Jujube

23-12-2009 om 23:38

Marit

Hee, dat klinkt goed joh! SF is echt zo'n mooie en gezellige stad en highway 1 is heel leuk om te rijden. De canyons lijken me ook fantastisch, maar dat is voor ons weer erg uit de route...tsja, we kunnen niet alles doen. Maybe next time.
Leuk dat jullie ook gaan! De voorpret alleen al vind ik te gek. De kinderen zijn ook helemaal blij, want eindelijk zien ze hun neefjes weer.
Groet,
Jujube

mar

mar

24-12-2009 om 10:16

Vancouver

Vergeet in Vancouver de Suspension Bridge niet. Erg leuk en spannend en ook leuk voor de kinderen.

Wij zijn indertijd in Vancouver geëindigd via een andere route en hebben daar vnl veel gewandeld.

Jujube

Jujube

24-12-2009 om 12:51

Mar

Bedankt voor de tip. Heb de brug meteen even gegoogled; ziet er prachtig uit! We willen ook graag een ´whale watching tour´ doen in Vancouver.
Groet,
Jujube

mar

mar

25-12-2009 om 14:02

Whale watching

Controleer even of je in de goede periode gaat voor whalewatching. Als ik het mij goed herinner waren wij net iets te laat toen (begin mei) en was de kans niet zo groot dat je ze zag.

Afgelopen voorjaar zijn we op Hawaii geweest en daar hebben we wel "gewhalewatcht". Toen waren we in april, liep tegen het einde van het seizoen, maar omdat we er toen al zoveel van het land af hadden gezien hebben we toch een boottour geboekt. Het is onwijs, we hebben er een stuk of 100 gezien, ook van heel dichtbij. Moeder met kind, echt prachtig. In de wateren bij Hawaii krijgen de walvissen jongen, omdat het water relatief ondiep en warm is, zodat er weinig vijanden zijn. LAter trekken ze weg naar kouder water. Overigens zijn het daar humpbackwhales. Geen idee welke erbij Vancouver zitten, maar dat zouden best wel eens dezelfde kunnen zijn. Ik hoop dat je in de goede periode zit.

Overigens, als je van wandelen houdt, langs de weg richting Whistler ligt een dorp (met haventje, bierbrouwerij, ben de naam even kwijt, ligt aan het water). Daar staan een paar megagrote rotsen/bergen vanwaar je een een fantastisch uitzicht hebt. Het laatste stukje is wat lastig, met staalkabels, maar zeer de moeite waard. Boven op de rotsen ga je natuurlijk picknicken en dan komen de eekhoorntjes (chipmunk-achtig) aangesneld. Naam ben ik natuurlijk kwijt, volgens mij was het iets met "de drie hoofden" JE had namelijk drie rotsen waar je heen kon, wij hebben nr 2 gekozen.

Tip

De beste tip die ik jullie kan geven (eigen ervaring):
Neem aub voldoende tijd voor Yellowstone Park als je daar naar toe gaat. Drie dagen is het minimum. Het is zo'n prachtig park en er is zo veel te zien. Het één is nog mooier dan het andere. Verder hebben alle nationale parken programma's met rangers voor kinderen. Die vonden onze kinderen erg leuk om te doen. En ze hebben er enorm veel van geleerd. Veel plezier straks. Het zijn fantastische reizen die jullie gaan maken.

Jujube

Jujube

27-12-2009 om 17:10

Elvo

Dank je. We zijn zeker van plan genoeg tijd uit te trekken voor Yellowstone en ook voor Grand Teton. We hebben er enorm veel zin in. Onze kinderen zijn al wat groter (dan 17, 14 en 12), maar de 2 jongsten vinden het vast nog heel leuk om met zo'n ranger op pad te gaan.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.