Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

USA-reizigster

USA-reizigster

07-02-2015 om 17:21

USA-reis rondje Westkust - vragen

Wij gaan komende zomer een rondreis maken door de USA aan de westkust.
Kinderen zijn 12 en 14. Gaan met de auto rondrijden

We gaan ook naar LA. Wie heeft (recentere) ervaring met de pretparken daar? Wat is leuker: Universal Studios of Disney World?

En kan je de tickets goed daar kopen? (geen mega lange rijen)
Of kan je ze beter in Nederland al kopen (via internet of reisorganisatie)?

We overwegen ook een helikoptertocht te maken in de Grand Canyon (moet nog even kijken naar de prijzen...). Iemand daar nog tips voor? (vooruit bestellen, 15 minuten voldoende of 30 minuten, welke maatschappij?)

Weet iemand toevallig of je kunt paardrijden in Yosemitepark?

Verder: alle leuke of praktische tips voor zo'n rondje westkust (SF, LA, Las Vegas + veel parken onderweg) zijn welkom!


forum

Dat gaat een prachtige reis worden! Het zuidwesten van Amerika is zo mooi!
Het beste kun je gaan rondsnuffelen op www.allesamerika.nl Op het forum staat heel veel informatie en er zitten mensen die graag en gedetailleerd informatie kunnen en willen geven.

Wij waren er de laatste keer in 2012 met een camper. Onze kinderen waren toen 9 en 13.
Over pretparken kan ik je niet veel vertellen, daar zijn we niet geweest.
In Yosemite kan je paardrijden, maar dat kan ook in andere parken. Wij hebben dat in Bryce gedaan, en dat kan ik je van harte aanbevelen. Zo mooi!
Een helikoptertocht over de GC hebben we eerder gedaan toen we nog met zijn 2en waren. Vond het nu veel te duur met zijn 4en. Ik zou nu niet meer weten bij welke maatschappij. Ik zou in ieder geval niet korter dan 30 minuten gaan.

Groetjes,
Iris

bieb63

bieb63

07-02-2015 om 17:49

Universal studios

Is super , veel leuker dan disney, zeker op die leeftijd

mari39

mari39

07-02-2015 om 21:28

voor ons

Lang geleden als huwelijksreis maar zit nog goed in het geheugen. Universal is leuk, vind ik leuker als Disney. Vlucht boven grand canyon hebben wij ook gedaan en was schitterend. Onze vlucht vertrok vlakbij gc. Kon ook vanaf las vegas maar dan duurt het lang voor je boven de canyon bent. Ik vond san fransisco leuk en ook monterey. Ook leuk is misschien bezoek aan alcatraz. Vond ik erg indrukwekkend. Kan me voorstellen dat kinderen dat ook erg leuk vinden. Mooi is ook een stuk langs de kustlijn reizen.
Heel veel plezier alvast!!!

mari39

mari39

07-02-2015 om 21:31

oh ja

Wij hebben de parken bryce monument valley en arches national Park gedaan. Waren mooi. Death valley vond ik minder. En een raft over de grand canyon?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-02-2015 om 23:28

Jaaaah

Wij hebben een aantal jaar geleden een rondje west USA gedaan, kinderen van 4,10,12. De reis van ons leven gehad!
Wij zijn van LA naar SF gegaan en van daaruit weer verder. Mooie stopplaatsen gehad. Aan te raden wat ons betreft: Monterey: whalewatchingtour vanuit daar gedaan, was geweldig. SF een aantal dagen bezocht, kinderen vonden het leuk in Chinatown (fortunecooky factory), cable carmuseum, een ritje cable car, waterfront), van daaruit naar Yosemite Park, Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon NP, Arches NP, Monument Valley, Antelope Canyon, Grand Canyon en terug naar LA.
Helicoptertocht in Grand Canyon stond hoog op mijn lijstje, maar hebben we niet gedaan, idd vanwege de kosten. De kinderen hebben het nog steeds over Bryce. Heel bijzonder. Minder overweldigend qua grootte dan GC, maar de kinderen (en ik zelf heel stiekem ook) vonden het veel mooier. Ik zou daar niet alleen even over de rand kijken en de hoodoos in de diepte zien, maar een mooie wandeling naar beneden maken.
Wij waren in de NP's eigenlijk altijd twee nachten, zodat we naast de tijd op de middag waarop we aankwamen ook nog een hele dag hadden. We gingen dan altijd die eerste middag naar het visitors-centre en vroegen de rangers: we zijn hier x-tijd en wat moeten we gezien hebben voor we verder gaan? Dat leverde altijd mooie tips op.

In LA zijn wij naar Disneyland en Disney California Adventure (als ik die laatste naam me nog goed herinner). Vonden we geweldig, maar wellicht is voor oudere kinderen Universal Studio's idd leuker. Ik ben daar geweest op mijn 19e maar ik vond het zelf niet zo bijzonder, maar ja, dat was ik in de oertijd . Maar de kinderen wilden ook graag naar Hollywood en Venice Beach, allebei erg leuk.
Wij hebben trouwens die dingen in LA op het laatst gedaan. Bleef er voor de kinderen de hele reis iets over om echt naar uit te zien, als ze van ons moesten wandelen in een NP .

Succes met plannen, het wordt vast mooi!

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-02-2015 om 23:29

Raften

Was hier ook een regelrecht succes voor de pubers!

Aagje

Autohuur

Kies voor een minivan ipv SUV, of iets kleiner dan een suv. Een goede auto is tijdens rondreizen heel belangrijk.
Hier gezin met 2 pubers. De 2 captainseats op de tweede rij waren ideaal; als ze moe waren, konden ze de rugleuning naar achteren doen. Een minivan heeft meer laadruimte dan een suv en dat maakt het inladen bij al die tussenstops een stuk gemakkelijker.

Let bij ophalen van de auto op of je niet een kleiner model krijg toegewezen. Dat overkomt een toerist wel vaker. Vorig jaar nog wilden ze ons een suv toewijzen terwijl we een minivan hadden gehuurd. Er is vaak een tekort aan minivans (dus tijdig reserveren). Uiteindelijk kregen we toch de minivan omdat we niet akkoord gingen met een suv.

Zelf samenstellen

USA-reiziger, stel je zelf de reis samen of staan de accomodaties al vast?
Wij stellen de reis altijd zelf samen. De gids van kuoni is de leidraad maar soms kan je door bij een hotel zelf te boeken, een betere kamer krijgenvoor hetzelfde geld of goedkoper. Hotels bieden zelf ook interessante aanbiedingen.

In Vegas verbleven we in de Mandelay Bay beach, een goudkleurig hotel met golfslag-strandbad. Het was daar erg heet en de mensen met een kamper op de zwarte parkeerplaatscampings ,plakten met hun slippers aan het asfalt. Voor de pubers was dit hotel met aquarium een topper. Verder was de achtbaan new york new york een topper. Er zijn op YouTube filmpjes van deze achtbaan.

In Page een middag geraft op de rivier.

Persoonlijk vonden we LA (tijdens huwelijksreis) eigenlijk tegen vallen. Disney was meer voor kleinere kinderen en de rodeo drive stelde ook niet veel voor. Omdat we met de kinderen ook eens naar Florida disneyworld zijn gegaan, lieten we in onze rondreis LA liggen. Dat gold ook voor grand canyon. Daar zijn zoveel toeristen die elkaar voor de voeten lopen. Vaak hebben de pubers onderweg al zoveel natuur gezien dat de GC hun koud laat.

We kozen voor een reis SF-Yosemite-Vegas-Bryce-Page-Mesa Verde-Moab-Glenwood Spring-Denver.
Bezoek de little horse shoe. Dan kom je veel dichter bij de Colorado rivier. Monument Valley heeft wel weer iets buitenaards. Net als de indianenwoningen in mesa Verde of de klimpartijen in de arches in Moab of zwemmen in de hete zwavelbaden in glenwood hotspring. Pubers hebben echt behoefte aan afwisseling.
Een reis van een kustgebied dat over gaat naar woestijn en weer de koelte en groen van de Colorado vallei. Drie weken hitte (40 graden en hoger) is een aanslag op je vakantie.

Ik weet niet of paardrijden in Yosemite een topper is. Het is er erg toeristisch en er zijn betrekkelijk veel beren maar ook ratelslangen. Een paardenrit is meestal een stapvoets gebeuren omdat het te druk is of te heuvelachtig om in galop te gaan. De veiligheidseisen voor de organisator zijn hoog, die neemt geen risico. Wil je galopperen, dan kan je beter in de vlakkere gebieden gaan rijden. Wij gingen paardrijden in glenwood spring, ook hier stap voor stap. Omdat je afhankelijk ben van de andere deelnemers. We hadden beter in Moab kunnen rijden, maar het was die dag zo heet.

USA-reizigster

USA-reizigster

12-02-2015 om 11:17

Flanagan

Iedereen bedankt tot zover! Te druk om tot nu toe te reageren, maar lees alles met interesse.

Nu ook even kort een paar vragen:

Vonden de kinderen dat raften in Page leuk?

Kan je in Page ook later op de middag raften?

Hoe lang is dat?

Lijkt me nl. erg leuk, maar we willen ook die Antelope Canyon in en zitten daar maar 1 nacht voor we door gaan.

eigen tempo

wij zijn al vaak naar de VS op vakantie geweest. Meestal met huurauto en slapend in hotels. Onze ervaring is dat het vinden van accomodaties niet lastig is. Vaak kun je geboekte hotels nog tot 24 uur van te voren cancelen. Overnachtingen in National Parken moet je vaak wel lang van te voren vast leggen.

Wat ons erg goed bevalt is het aanwijzen van een aantal hoogtepunten die we per so gedaan willen hebben, we plannen de vakantie nooit helemaal vol. Wij weten dat we na een paar dagen echte hoogtepunten ook een rustigere dag nodig hebben. Willen ook af en toe genieten van het zwembad in het hotel, van een onverwachtse roadside attraction. We starten soms erg langzaam doordat we een heel leuk ontbijtrestaurant gevonden hebben, of hebben een onverwacht lange en leuke lunch in een parkje in een stadje ergens onderweg. En hadden tijd voor bijvoorbeeld een langere wandeling met of zonder een gids.

Een van de vakanties in het Westen van de VS was bijvoorbeeld Salt Lake city, Arches, Grand Canyon (north en south rim), Bryce Canyon, Zion en weer terug naar Salt Lake City.
Mijn tip zou dan ook zijn, zorg ook voor ruimte in je reisplan, zodat je ook van de kleinere toevallige attracties kunt genieten.

Raften en antilope canyon

http://backtothewest.blogspot.nl/2013/09/dag-14-page-lower-antelope-canyon.html

http://raftthecanyon.com/raft-the-river/half-day-raft-trips/

Een halve dag trip is in rustiger vaarwater dan een drie-daagse. Er is minder hoogte verschil in waterniveau en geen witte hoog opspattende golven maar het water is verkoelend en de steile rotswand indrukwekkend. Een leuke afwisseling van de reis.
We hadden de dag ervoor bij aankomst wel de boot van 13:00 geboekt maar niet de antelope canyon. Toen we de dag na de boottrip verder reden richting mesa verde , dus dwars door monument valley, wilden we eerst naar de antelope canyon. De eerste beschikbare tour was on 11:30, te laat dachten we. Achteraf hadden we het best kunnen doen.
Volgens link 'backtothewest' kan je al om 9:00 een Tour doen zodat je de boot van 13:00 kan nemen. Ik weet alleen niet hoe het zit met de zon en het effect op de kleuren in de canyon als je in de ochtend gaat. Het is dan wel iets minder druk, lijkt mij.

Er is op YouTube ook een filmpje 'Colorado rafting June 2005', een manlijker bestuurder wilt tijdens de trip nog wel eens extra gas geven als vermaak voor de kinderen ( en de mannen-

Yura

Yura

19-02-2015 om 14:23

Net geweest

Wij zijn afgelopen zomer geweest. Wij waren met iets oudere kinderen dan jullie (14 en 16), we hebben voor Universal gekozen, omdat we al een aantal keer naar Disneyland Parijs zijn geweest. De tickets hadden we vantevoren geboekt. We wilden namelijk niet van die extra dure tickets waarmee je bij elke attractie een keer vooraan in de rij mag staan, scheelt geloof ik iets van 50 of 80 dollar pp ofzo, maar in het hoogseizoen en (in ons geval ook nog eens) op zaterdag is het er heel erg druk. Wij hebben dus gebruik gemaakt van onze jetlag, want we waren zo vroeg wakker (was de dag na aankomst) dat we gemakkelijk al gelijk om 8 uur (toen ging het open) daar waren en met de geprinte tickets konden we zo door lopen. Zo hebben we in alle rust van een aantal attracties kunnen genieten, vanaf een uur of 11 wordt het drukker.
Bij Grand Canyon is dacht ik de kortste vlucht 30 minuten. Wij hebben geboekt bij Papillon, dat is wel zo'n beetje de bekendste. Wij vonden het ondanks de forse prijs een fantastische ervaring. We waren gewoon helemaal stil toen we eruit kwamen, zo onder de indruk waren we, alsof we het eerst voor ons zelf moesten verwerken ofzo, ook de kinderen. Misschien is jullie jongste nog net wat te jong om ten volle te beseffen wat hij gezien heeft, daar zou ik wel even over nadenken, want het is vrij prijzig. Onze jongste was bijna 15 en heeft er ook een stukje over geschreven in onze reisblog, waaruit bleek dat ze precies hetzelfde voelde en beleefde als ik. Voornamelijk het besef van de grootsheid van de natuur en hoe onbeduidend klein en nietig je daarin bent. Papillon maakt er ook echt wat moois van, met erg goede muziek die je via de koptelefoon hoort, zo hoor je niet de herrie van de helicopter.
Alcatraz moet je inderdaad doen, vergeet niet vooraf thuis even de film "Escape from Alcatraz" te kijken dan hebben je kinderen er ook een beeld bij. Fietsen over de Golden Gate brug is erg leuk. Vergeet geen warme kleding mee te nemen, San Francisco kan aardig koud zijn ook in hoogzomer. Een walvistocht in Monterey is natuurlijk geweldig. En onderweg tussen Monterey en Pismo Beach de zee-olifantenkolonie, wat indrukwekkend is dat.
Las Vegas is ook erg leuk met pubers, je kunt goedkope kaarten krijgen voor bijvoorbeeld Cirque de Soleil bij de ticketshop in de Fashion Show Mall. En de Narrows in Zion National Park moet je absoluut lopen met pubers, wat hebben wij daar een lol gehad. Je kunt speciale uitrustingen huren, maar is niet nodig. Gewoon je eigen stevige wandelschoenen is prima, als die nat mogen worden. Geen slippers of waterschoenen. Ook heb je een stok nodig, omdat het water troebel is, dus je kunt niet zien waar je je voeten neer zet. Maar die vind je meestal wel aan de ingang van de Narrows. Doe wel in je rugzak een paar slippers en een plastic zak voor je natte schoenen en sokken, zodat je die uit kunt doen als je eruit komt.
Nog wat praktische adviezen: probeer in elk hotel zoveel mogelijk 2 nachten te blijven, lukt dat niet, schrap dan wat uit je route, anders wordt het veel te onrustig met kinderen erbij. Neem voor ieder een eigen koffertje, dat is het makkelijkst. Huur een ruime auto, want anders sta je telkens te puzzelen met je bagage.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-02-2015 om 18:14

Raften

hebben onze pubers gedaan in Moab, niet in Page. Over bootdingen in Page kan ik dus niets zeggen.
Wel zou ik daar Antelope Canyon bezoeken. Dat is een van de weinige dingen die ik, achteraf bekeken, vooraf zou bespreken. Het is er druk, een dag van te voren konden we met moeite een plek in een tour bespreken. Ik zou achteraf ook meer geld uitgeven voor die tour en een photographers tour boeken. Dat moet je echt een tijd van te voren doen. Dan laten ze minder mensen tegelijk in de Canyon en word je er niet als vee doorheen gejaagd. Dan heb je, verwacht ik, meer tijd om van de adembenemende schoonheid van de Canyon te genieten. Met veel mensen erin zie je ook alles wel omdat je omhoog kijkt, maar ik had graag wat rust en tijd gehad om te kijken naar het bijzondere schouwspel. Prachtig daar!

Aagje

Gaaf!

Wij vonden SF een fantastische stad, prachtig om te zien. We hebben daar zo'n rondrit met een open dubbeldekker gemaakt. Kan inderdaad goed koud zijn, zeker bovenop, brrr. Maar geweldige stad.
In LA vonden wij de hoogtepunten de tarpits (even googelen, echt de moeite waard), Venice beach en Rodeo Drive (even overheen gereden om mooie auto's te spotten ). Van SF zijn wij via Highway 1 langs de kust weer teruggereden naar LA, fantastische trip! In Monterey Bay moet je echt naar het Aquarium en daarna eten bij Bubba Gump. Spectaculair! Wij zijn niet in LA naar een pretpark gegaan (duur en druk) maar naar Six Flags bij Valencia. Was ook een heel tof park.
Ik ben het met Aagje eens, vond Antelope Canyon ronduit onvergetelijk, het hoogtepunt van de reis voor mij. Je moet er wel rond het middaguur zijn voor die bijzondere lichtinval (dat zijn de photographers tours). En het is in de zomervakantie echt hoogseizoen, dus die kaarten zijn snel uitverkocht. Je kunt van tevoren via het hotel dat je daar in de buurt hebt kaarten reserveren. Gewoon bellen/mailen. Zou echt zonde zijn als je dat mist! Alleen al de tocht ernaar toe in een open jeep is een hele ervaring.
Wij hebben geen helicoptervlucht bij de GC gedaan, veel te duur. Bovendien is het veel leuker om te hiken. Wel doen: de voorstelling bij het National Geografic Infocenter. Dan zit je wel niet zelf in de heli, maar je hebt wel hetzelfde uitzicht . En ook indrukwekkend was de zonsondergang bij de GC. Wow...!!
We hebben ook zo'n spookstad bezocht (Bodie) was ook zeer de moeite waard.
Jeetje, ik kan wel bezig blijven, het was gewoon een aaneenschakeling van hoogtepunten. Zou het zo weer doen! En hier werd opgemerkt dat je vooral de tijd moet nemen, tja, wij hebben zoveel mogelijk gedaan in zo min mogelijk tijd, heel Japans . Maar we hebben dan ook in 3 weken echt waanzinnig veel gezien. Daarna wel aan vakantie toe, dat wel . Tip is wel om dan van tevoren zoveel mogelijk info te zoeken over de plekken die je wil gaan bekijken, veel is vanuit hier al op internet te vinden. Dan weet je op de dag zelf precies wat je wil zien/doen en hoef je dat niet ter plekke nog te bedenken. En natuurlijk, heel belangrijk, altijd water bij je hebben. Echt, je voelt je niet lekker als je in the middle of nowhere over kilometers verlaten weg rijdt en dan geen drinken bij je hebt. Wij hadden altijd een tweeliterfles water achterin, en dan in het compartiment natuurlijk nog de rugzak met proviand voor de dag.

Heel veel plezier alvast, en als je nog meer wil weten gil je maar!

Koelbox

Tijdens de reis in een minivan, hadden wij een koelbox op wielen met een aftapkraantje van de Walmart. Het ontdooide ijswater tapte je af. In elk hotel/motel is een ijsmachine. Zo hadden we altijd koel drinken bij de hand en konden we voedsel langer bewaren.

En inderdaad, elk persoon eigen koffer, ook op wielen.

Wij gingen naar spookstad Caligula bij Barstow. Bloedheet 46 graden. Dus het treintje door de mijn was zeer aangenaam.
We hebben ook eens seaworld in San Diego bezocht, fantastisch, met een imponerende vogelshow. Beter dan Seaworld Florida.

Tihama

Tihama

21-03-2015 om 23:08

Over koffers

"elk persoon eigen koffer, ook op wielen"

Even een heel andere tip: pak die koffers voor de vliegreis wel gemixt. Mocht je de pech hebben dat er een koffer kwijtraakt, dan ben je tenminste niet helemaal onthand. Ik heb 3 keer meegemaakt dat een koffer kwijt was. Dat was alleen de eerste keer een echt probleem, want alle andere vluchten pak ik volledig gemixt.

Verder heb ik niet zoveel toe te voegen. Allemaal waar: het is ontzettend mooi.

De meeste Nationale Parken overhandigen je trouwens bij binnenkomst een heel mooi praktisch krantje. Daarin staat vaak opgesomd: wat te doen als je een halve dag hebt, een hele dag, 3 dagen of een week (of meer). Op die manier geven ze je al tips over de mooiste punten.

Wij hebben ook vrij veel van Arizona meegenomen. Dus Monument Valley, Petrified Forest, Canyopn de Chelly, Sonora Desert. Ook de Indianenreservaten (Navajo Nation en Hopi) vind ik erg leerzaam.

In de visitor centers hebben ze ook altijd een geweldige book shop. Mijn man is meestal van de fotoboeken en ik meer van de mensenverhalen en geschiedenis. Het leuke vind ik dat ik dan nog heel lang kan nagenieten. Het meest indrukwekkende boek vond ik trouwens dit: http://www.amazon.com/Over-Edge-Death-Grand-Canyon/dp/097009731X De beschrijvingen van enerzijds menselijke overschatting en anderzijds de immense kracht van de natuur. Toen ik het las, was ik er al geweest, maar eigenlijk had ik het van te voren moeten lezen.

Heel veel plezier. Wij moeten nog een paar jaar doorsparen voor de volgende keer

Yura

Yura

24-03-2015 om 10:57

Koffers

Ja inderdaad, tijdens de vliegreis de koffers mixen en in het eerste hotel opnieuw inpakken naar een koffer per persoon. Zo hebben wij het gedaan. Doe dat wel in het bijzijn van je kinderen, want dan weten ze wat er in hun koffer zit en waar ongeveer, doen hoeven ze hem niet telkens overhoop te gooien als ze wat zoeken.

USA-reizigster

USA-reizigster

14-08-2015 om 12:00

Net terug

Hoi allemaal, nogmaals bedankt voor al jullie tips! We zijn net terug en hebben een geweldige reis gehad! Net als Engeltje vonden wij het een aaneenschakeling van hoogtepunten. Wat een prachtige natuur. Al die parken - zo indrukwekkend.

Als ik iets moet kiezen denk ik dat we het paardrijden in Monument Valley en Antelope Canyon het mooiste vonden. Fantastisch. En dan was die tour in Antelope Canyon niet eens midden op de dag (was met ons programma niet mogelijk). "

De Horseshoe Bend (bocht in Coloradorivier) net buiten Page vonden we ook erg indrukwekkend en mooi.

Ik heb niet al jullie tips mee/over kunnen nemen voor onze vakantie (was van tevoren te druk om het nog even allemaal goed te noteren en onderweg eigenlijk - jammer - niet meer aan gedacht). Maar ach, dan houd je nog dingen over voor een volgende keer . En we hebben echt al superveel gedaan en genoten.

De coolbox was erg handig (zonder afgietkraantje ging het ook). En we hadden een auto die groot genoeg was voor ons. Dat is inderdaad wel fijn.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-08-2015 om 17:36

Geweldig!

Mooi dat je zo'n goede vakantie had!

Aagje

Kosten?

Ik ben even nieuwsgierig: hoe duur is zo'n vakantie? Wij zijn ook van plan met ons gezin ( pa, ma en 3 kids van 12, 14 en 17) een rondje west Amerika te doen, 3 weken is het plan,, ik ben me nu aan het orieteren vandaar. Wat raden jullie aan: een camper of hotels en huur auto? Ik wil het wel een beetje betaalbaar houden . Waar moet je rekening mee houden behalve vlucht/ auto of camper of overnachtingen? we hebben de afgelopen jaren gespaard voor onze amerikareis, inmiddels 15.000 euro.

Groetjes, Emilie

Angela67

Angela67

30-08-2015 om 09:37

kamperen

je zou ook nog twee goedkope tentjes kunnen kopen en daar kamperen waar mogelijk. Hotels/motels houd je dan voor de plekken waar dat moet.
gr Angela

Krullevaar

Krullevaar

30-08-2015 om 11:31

persoonlijk

Wij hebben hotels en huurauto gedaan, maar houden van comfort en niet van kamperen. Ik vind alles wat erbij komt kijken nogal snel 'gedoe', maar ken genoeg mensen die dat juist heerlijk vinden.

Hotels zijn in Amerika (zeker buiten de grote steden) helemaal niet duur en hebben vaak een koelkastje en zwembad. Houd bij het huren van een camper rekening met het aantal miles dat inclusief is, daar word je vaak op gepakt en dan kan het achteraf toch duur uitpakken. Buiten de steden is het prima rijden met een camper, maar binnen de stad niet en mag je hem vaak ook niet parkeren.

Wil je in een huisje in een nationaal park overnachten, reserveer dan vooruit, zeker in vakantietijd. Maar je kan ook een goedkoper motel net buiten het park nemen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

30-08-2015 om 15:10

Ik zou die

€15.000 als uitgangspunt nemen. Wij waren vier jaar geleden wel ongeveer zo'n bedrag kwijt met ons vijven. Wel waren we ruim vier weken onderweg, dus dat scheelt een week accomodaties en uitstapjes tov jullie plannen. Jongste twee waren vluchttechnisch nog niet volwassen, dus hadden nog een gereduceerd tarief voor de vliegtickets, oudste wel: die was 12 en betaalde de volle mep. Net als wij. Voor de prijs van de vlucht maakt het niet uit of je drie of vier weken gaat.

Ik was zeker geen kampeerder maar vond het reizen met camper erg aangenaam. Geen gedoe met koffers in en uit de auto bij iedere stop en niet leven vanuit de koffer (vind ik echt akelig) en niet iedere keer weer kijken of je wel alles in de koffer krijgt. We hadden campings in National Parks, die zijn erg eenvoudig en kosten weinig (destijds bv €36 voor twee nachten), maar ook luxere campings met uitgebreid sanitair, wasmachines, zwembad enzovoorts. Wil je per se in National Parks overnachten is het echt aan te raden dat van te voren te boeken, zowel met camper als voor andere accomodaties.

Ik raad iedereen een goed reisplan vooraf aan: niet per se de exacte plek van overnachten, maar wel: waar wil je naar toe en hoe lang wil je er blijven. Wat wil je er allemaal zien. Ik kwam mensen tegen die dat niet hadden, die zagen wel waar ze naar toe gingen en op het eind moesten ze nog haasten om dat wat ze graag wilden zien ook werkelijk te kunnen zien.
Wij hebben ook gekozen om minder kilometers te maken dan anderen acceptabel vonden: wij wilden liever meer tijd op een plek om daar echt dingen goed te zien of om wat te kunnen relaxen. Maar dat is natuurlijk ook weer een heel persoonlijke keuze.

Succes met uitzoeken van je reis.

Aagje

Waar je op kunt letten..

*Plan de reis zo, dat als je in VegS wilt overnachten, deze dag door de weeks is. Vr-zat-zon rekenen de hotels veel hogere prijs voor de kamers!

* wij waren met 2 volwassenen en 2 kinderen in auto huur + motels/ hotels/ huisjes goedkoper uit dan het huren van een grote 29ft camper ( groot model vanwege de lengte van man en de bedden in de 29ft) en de kosten van een staanplaats op een koa-camping.

* mensen kiezen ook wel voor een camper als ze met meer dan 4 mensen zijn, maar met wat zoekwerk vindje ook huisjes voor 5 personen; twee quenies voor zijn vieren en één op een slaapbank.

*volg de vliegticketprijzen; op dinsdag willen de prijzen duurder zijn dan op woensdag of zaterdag, afhankelijk van de vraag en aanbod.

* hoe langer je wacht met de tickets, hoe duurder ze worden.

* huur minstens een minivan. Elke koffer zijn eigen vaste plek; in en uitladen wordt dan een werkje van een cent.
Gewoon drie weken vanuit de koffer leven.

* ga niet bezuinigen op het huren vaneen auto op één naam! Als je dat doet en de berijder overkomt iets, is de ander niet verzekerd en dat rijdt niet prettig.

* vergelijk prijzen van booking tegen kuoni/tenzing Tioga en ZELF boeken.

* nadeel van grote camper; sommige wegen in natuurparken zijn gesloten voor deze grote campers vanwege de hoogte; breedte.dan moet je omrijden. Daarnaast mogen ze ook niet overal des steden binnen. De Amerikanen hebben vaak een klein autootje op een aanhanger.

Maar de meeste winst bereik je door goed op te letten op de tickets!!!

Oeps

Vgas = Las Vegas

5e bed

Hotels/ motels bieden een roll away bed a10 dollar, wel even per hotel/motel checken.

mijn tips

Bekijk zoveel mogelijk totaalprijzen: Vlucht plus autohuur (camperhuur) en tweede bestuurder. Vooral de kosten van een tweede bestuurder kunnen erg verschillen per staat en per verhuurder.

Wij zijn kampeerders die af en toe voor luxe kiezen. Elke vierde nacht slapen we in een motel met zwembad, tussendoor kamperen we.

Op campings zijn meestal picknicktafels en vuurringen aanwezig, je hoeft dus niet met campingmeubilair te slepen.

Wacht niet te lang met het boeken van tickets. Wij hebben vorig jaar december droie tickets naar NYC geboekt voor 650 euro, toen ik een maand later 2 extra tickets nodig had was de beste prijs die ik kon krijgen 850 euro.

Veel plezier met de voorpret,
Karin

Krullevaar

Krullevaar

30-08-2015 om 21:10

Tickets

Zijn boekbaar 11 maanden voor vertrek en dan ook het goedkoopst (als je in vakantietijd wilt reizen)

Voor die prijs moet het lukken hoor

Wij hebben rondgereisd met huurauto en geslapen in hotels/motels, allemaal vooruit via o.a. Booking.com. Wij wilden, omdat het tempo van onze planning hoog lag, geen tijd verspillen aan het ter plekke zoeken naar een hotel. En zo kun je ook zo dicht mogelijk bij de National Parks zitten, wat ook weer (reis)tijd bespaart. Ook kun je dan goed prijzen vergelijken. Wij zagen het niet zitten om al die tijd in een camper op elkaars lip te zitten, bovendien bleek dat duurder dan huurauto + hotels, en zoals hierboven ook al genoemd is dat in de stad niet handig.
Maar wat je wil is natuurlijk heel persoonlijk, dat zul je zelf moeten bedenken. Wij kunnen prima uit onze koffers leven, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden natuurlijk.
Wij deden meestal 2 nachten in een hotel. 's Ochtends op tijd vertrekken, zodat we om een uur of 3 ter plekke waren. Dan hadden de kinderen nog tijd om even het zwembad in te duiken, we konden nog even boodschappen doen en relaxen, en het bezoek aan het NP voorbereiden en eventueel koken. Volgende dag weer vroeg op pad om NP te bezoeken zodat we dan echt een hele dag hadden. Beviel goed!

Veel plezier met voorbereiden!

Koken als je in een hotel verblijft?

Ook wij willen een reis naar het westen gaan maken maar twijfelen erg tussen hotels of camper.
Camper lijkt me veel gedoe (kookpakket huren water afvalwater douchen ed). Maar bij hotels staat me tegen dat je elke dag uit eten moet en niet je eigen potje kan koken.
Wie kan me wat meer over uit eten en of koken in de USA vertellen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.