Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sonia

Sonia

09-07-2009 om 07:50

Vakantie weerterbergen, fietsen mee?

Over twee weken gaan we een week naar Weerterbergen (in Weert dus). Is er iemand die weet of het de moeite loont om 200 kilometer met een kar met fietsen te gaan rijden, of dat het daar te heuvelachtig is om te gaan fietsen (om ze daar te huren is me te prijzig voor 6 personen).
Helaas is het een autovrij park (vind ik persoonlijk een behoorlijk nadeel omdat ik zwanger en niet zo goed ter been ben)dus even naar het zwembad of even naar de supermarkt is dan al weer een behoorlijk eind lopen schat ik zo in.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
denny

denny

09-07-2009 om 08:39

Niet heuvelachtig

Weert licht niet in Zuid-Limburg en is daar dus niet heuvelachtig. Het is gewoon vlak.

Brianna F

Brianna F

09-07-2009 om 09:38

Meenemen

Ik woon vlakbij Weert en het ernstigste geval van hoogteverschil hier is onze oprit
Je kunt hier prachtig fietsen, denk daarbij alleen al aan de Peel. En itt Zuid-Limburg is alles vlak hoor.

Wij zijn er geweest met eigen fietsen

die hadden we meegenomen in de trein.

Weert zelf is een kilometer of vijf fietsen, maar ook de andere kant op vonden we het zalig. We hadden kleine kinderen in zitjes bij ons, het landschap is heerlijk afwisselend. Overal valt wel wat te zien. Super!

En helemaal plat inderdaad.

Het is alweer ruim twee jaar geleden, even voor de duidelijkheid, we hadden dus ook een huisje in de Weerterbergen. Het was een heerlijk rustige groene vakantie. Echt heel fijn.

Sonia

Sonia

09-07-2009 om 12:03

Bedankt! en rodebeuk

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties. Mijn schoonvader had me een beetje bang gepraat namelijk, die vertelde dat het daar ontzettend heuvelachtig is en dat dat dus niks voor ons was. Gelukkig maar dat ik het toch nog even bij jullie heb gecheckt.

rodebeuk: kun je me iets vertellen over het park? Ik las op zoover iets over gedateerde huisjes, niet dat me dat veel kan schelen, we zijn niet zo veeleisend. Maar vonden jullie het er leuk? Dit was namelijk een mega-aanbieding dus hebben we dat maar gedaan. In onze huidige financiële situatie kunnen we ons even geen 800 euro voor een huisje veroorloven.

Weerterbergen

De huisjes zijn wat gedateerd en ook wel klein (4 persoons). Heb er zelf niet gelogeerd maar kom er vaker omdat ik in de buurt woon. Het park is verder wel mooi en vlakbij kun je paardrijden.
Enkele tips; in Weert ligt de ijzeren man (mooi binnen en buitenzwembad) met daarnaast kinderpretland (overdekt en buiten speeltuin).
In de stad wordt ook zomers veel georganiseerd. Een stadswandeling is ook erg leuk met een klim op de St. Martinuskerk. De peel is prachtig en heeft ook leuke tochtjes met gids voor kinderen. Kijk maar eens op de site van VVV

Wil je wel naar de heuvels dan bedenk dat Valkenburg en Maastricht niet ver weg is. Ook erg mooi trouwens.

Verder, bij de Spar loopt een aktie voor het sparen voor een fietskaart van o.a. Limburg, erg handig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.