Vakantie en uitjes

amk
16-01-2010 om 19:06
Vakantiebeurs stress
ok, dagje vakantiebeurs gedaan.
Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet gaan doen. Ik heb te veel leuke ideeen.
beslissen jullie, doe ik de vakantie
1. weekje waddeneiland (kamperen met dochter)
2. huisje huren in de ardennen
3. wandelen in Jordanie (zonder dochter)
4. reis Syrie/Jordanie(zonder dochter)
5. Individuele op maat reis naar Namibie met dochter
6. ezeltocht in europa (met dochter)
7. pipilangkouspark in zweden (met dochter)
8. lang weekend in de middeleeuwen (met dochter)
9. openbaar vervoer trekking in IJsland (met dochter)
10. kamperen in Noorwegen/zweden (met dochter)
En dan heb ik de folders nog niet eens gelezen of doorgebladerd.
Is dit nu keuze stress?

Polly Shearman
16-01-2010 om 19:49
Ik stem voor optie
2!
dat gaan wij waarschijnlijk ook doen, gezellig in de zelfde tijd, kunnen we samen gaan wandelen!!!

amk
16-01-2010 om 19:50
Optie 11
allerlei oo-ers bezoeken.
Dat is dan optie 1 en 2 gecombineerd.
Het wordt er niet makkelijker op.

Elenna
16-01-2010 om 21:37
Ik stem voor
optie 10.
Ik zou een vakantie kiezen met dochter. Dat is voor mij duidelijk. Noorwegen/Zweden lijkt mij prachtig. Ik wil hier zelf ook nog eens naar toe. Hmm, volgend jaar misschien. IJsland lijkt mij ook prachtig. Ik vraag me af of het voor je dochter leuk is om echt rond te trekken. Mijn kinderen blijven graag op 1 plek. Vooral mijn zoon raakt anders van de leg.

Maylise
16-01-2010 om 23:35
Optie....
Van de reizen spreekt mij optie 4 het meest aan (Jordanië/Syrië). Waarom kan je dochter dan niet mee op die reis? Jordanië is juist een land waar je heel goed met kinderen samen kan reizen. Syrië is ook geen probleem al is het buiten Damascus iets primitiever dan Jordanië in zijn algemeenheid maar ik ben er meerdere malen geweest en Syrië vind ik een erg mooi land.
Voor een optie met dochter zou ik gaan voor optie 5 of 9. Namibië ben ik nog nooit geweest maar het is wel een land wat mij enorm interessant lijkt om te ontdekken.IJsland ben ik heel lang geleden een paar dagen geweest (als tussenstop naar de VS). Ik wil er graag weer heen. Het is echt een prachtig land met die enorm woeste en ledige natuur. Het is echt indrukwekkend. Ik heb er niet zo veel van gezien en heb ook geen idee hoe het openbaar vervoer in elkaar zit maar reizen daar lijkt me wel enorm mooi. Ik vond het echt jammer dat ik maar 3 dagen had daar. Het staat zeker op mijn lijstje om daar weer een keer heen te gaan.
Overigens spreken de andere opties mij ook wel aan, ezeltocht à la Robert Louis Stevenson of Zweden/Noorwegen. De Ardennen en de Wadden zijn natuurlijk ook altijd mooi.
Maylise

amk
17-01-2010 om 00:02
Maylise
de syrie/jordanie reis is geen reis waar andere kinderen meegaan. Het is echt een reis en geen kindervakantie. (reis van Djoser)
Ijslands openbaar vervoer is goed. De bus gaat 1x per dag en als je die mist zit je er dus nog een dag. De gewone lijndiensten stoppen regelmatig voor het maken van foto's. Ik ben er al een keer een maand geweest. Toen nog zonder kind en net afgestudeerd. Dat was in de tijd dat Icelandair 1x per week vloog in het hoog seizoen. En het gewoon mega duur was. halve komkommer 12 gulden!

amk
17-01-2010 om 00:05
Elenna
dochterlief is gewend van hot naar her te gaan. Ze wisselt tenslotte meerdere keren per week van slaapplek.
Voor haar is alles prima als papa of mama er maar is.
Ze was een prima reisgenootje in Zuid-Afrika vorig jaar.

vlinder72
17-01-2010 om 11:11
Syrie en jordanie
Als je vorig jaar al in Zuid Afrika bent geweest dan zou ik dit jaar iets heel anders gaan doen. Als je dochter nog mee wil dan zou ik naar Syrie of Jordanie gaan. Of naar Marokko om de keuze nog moeilijker te maken. Kijk eens op de site van SNP reizen. Hele leuke rondreizen al dan niet in een groep met andere ouders met kinderen. Of individueel. Inclusief trektocht met ezels of kamelen. Combineer je gelijk wandelen / trekken met ezel en rondreizen. Wij zijn ons nu aan het orienteren op een vakantie naar Syrie met onze 4 kinderen. Voor ons geen groepsreis maar ja, wij zijn met zijn zessen al een behoorlijke groep. Mocht je toch liever dichter bij huis blijven dan is eiland hoppen op de wadden ook heel erg leuk. Tent mee / fiets mee en dan van eiland naar eiland.

Rieke
17-01-2010 om 14:48
Ik help ook mee
3. wandelen in Jordanie (zonder dochter)
5. Individuele op maat reis naar Namibie met dochter
Heerlijk zo'n luxe probleem; ik zou voor deze reizen kiezen, als ik het voor het zeggen had hè? Lekker ver weg naar uitgestrekte woestijnlanden.

Bianca1969
17-01-2010 om 15:13
Amk wat een keuzes!
Sjonge, wat een stress....
Met dochter zou ik kiezen voor de ezeltocht of Pipi. Noorwegen is zo duur...maar Zweden weet ik eigenlijk niet.
Zonder dochter zeker naar Jordanië. Zooooo mooi! Maar ach neem Syrië kun je er dan "bij nemen". Toch?
Sterkte!!!!
Oja, en wat wil T zelf? Pipi misschien?

Chippie
17-01-2010 om 16:18
Met dochter....
Jordanie maar het liefst naar Namibie! Noorwegen valt wel mee qua prijs. Accommodatie is goedkoop, boodschappen zijn wat duurder ,maar niet onbetaalbaar. Ijsland is nu betaalbaarder dan ooit.

ijsvogeltje
17-01-2010 om 21:08
Namibië
Ja, Namibië! Wij waren er in 2008 een maand met onze kids. Als je wilt, mail ik je een linkje naar ons reisverslag + foto's.

Elenna
17-01-2010 om 21:31
Hahaha
Leuk hè? zoveel verschillende antwoorden. Misschien ga je nu juist nog meer twijfelen. Laat je wel weten waar je uiteindelijk voor kiest? (iets heel anders misschien)

amk
17-01-2010 om 22:10
Het vormt zich langzaam
optie 1 staat niet voor niets boven aan.
Vorig jaar Zuid-Afrika, dit jaar wat rustiger aan.
Dinsdag weet ik (als dochter een beetje meewerkt) welke weken ik samen met haar heb.
Mocht dat de week zijn dat Liora op Texel is, wordt het dat.
Dat weekendje middeleeuwen kan ook rond mijn verjaardag.
De reisdata voor Jordanie zijn wat ongunstig, dan moet mijn ex bereid zijn onze dochter een week extra in huis te hebben en ook naar school en zwembad te brengen. Normaal zou dat helemaal geen probleem zijn maar er komt bij hun een 2e bij.
Namibie trekt mij heel erg, maar dat is echt even door sparen en ex voorbereiden want dan wil ik ook echt een maand. Die heb ik nu even naar 2012 geschoven.
Maar ik laat zeker weten wat het wordt. Volg het draadje van september 2005 maar.

amk
17-01-2010 om 22:58
Ijsvogeltje
ja graag; ik gebruik even het mail adres van de meeting:
[email protected]
Zelf ben ik er een kleine week geweest tijdens een zuidelijk Afrika reis.