Vakantie en uitjes

saskia1
03-02-2010 om 14:20
Vakantiekeuze twijfels
Hallo,
Wij denken erover om (ook) in de meivakantie op vakantie te gaan, maar ik blijf twijfelen over wat leuk is en wat we het beste in de mei of juist zomervakantie kunnen doen. We hebben twee kinderen van tzt 6 en 8 jaar. Dit jaar hebben we vroeg zomervakantie, willen graag begin juli vertrekken ivm drukte en liefst drie weken weg in de zomer.
We willen graag een keer naar Italie. We zijn geen kampeerders, houden niet van massale campings/parken en hoeven ook niet in enorm toeristische gebieden te zitten. We zoeken een stacaravan of huisje in een mooie omgeving/natuur, mooi weer en leuke plaatsjes om te bezoeken. De kinderen vinden strand leuk en willen graag (nederlandse) speelkameraadjes. Een optie is om twee weken op de ene plek en een week op een andere plek te zijn.
We hebben vorig jaar een leuke camping in zuid-bretagne gezien, maar hoe is het weer daar begin juli? En is er genoeg te zien nabij Vannes als het weer wat minder is?
Wie o wie heeft het gouden idee voor al onze wensen (en luxeprobleem )?? En misschien tips voor leuke accommodaties/campings met stacaravans?
groetjes Saskia

Puck
03-02-2010 om 14:47
Meivakantie
Als je het niet al te heet wilt hebben dan is Italië in mei misschien een goede keuze. Een stacaravan op een camping is dan ook nog niet duur. Wij gaan in de meivakantie 2 weken naar Toscane, naar Montopoli, camping Toscana Village in een stacaravan. Je zit daar heel centraal t.o.v. Pisa, Florence, etc. Wel van de kust af maar volgens mij voldoet het aan al de wensen die je noemt. Verder zijn er in die omgeving nog wel meer campings die stacaravans verhuren.

vlinder72
03-02-2010 om 16:39
Bretagne
Wij zijn in mei in Bretagne geweest en het was toen nat. Wel mooi maar het regende zoveel. Wij zijn ook een keer eind april naar Toscane geweest. Prima weer. Mooie omgeving. Leuke plaatsen. Wij zaten in Castagnetto Carducci. Dat is ongeveer 5 kilometer van de kust af en vanaf die plaats kan je alle leuke plekken in Toscane bezoeken. Wij zijn toen trouwens met de slaaptrein geweest. Dat was echt feest voor de kinderen. En voor ons heerlijk rustig. Auto op de trein en de volgende ochtend ben je er. Niet goedkoop maar het scheelt een hoop benzine en een overnachtingsplek.

Puck
03-02-2010 om 17:16
Vlinder, goede tip
Vlinder, dank voor de tip over de autoslaaptrein, niet aan gedacht, ik ga eens even rekenen en informeren of dat voor ons ook een optie is. Weet jij een link waar ik snel daar wt over kan vinden?

Moppeke
03-02-2010 om 17:23
Italie in mei
Is heel aangenaam. Nog niet zo heet, prachtig in het voorjaar en zeker geen last van die muggen (als je bij het water zou staan).
Wij hebben de smaak te pakken en vinden het heerlijk om in mei naar Italie te gaan. Nog niet zo druk overal enz. Heeft echt veel voordelen.
Het aangenaamste voordeel: het is stukken goedkoper dan in het hoogseizoen!
Wij gaan overigens naar een stacaravan in de buurt van het Gardameer. Milaan en Venetie binnen handbereik
Succes met je keuze! Groet, Moppeke

reina
03-02-2010 om 18:41
Italië in mei
Ik heb een heel warme (hete) meivakantie doorgebracht in Toscane, maar ook een veel minder warme ( geen zwemweer) aan het Gardameer, dus het blijft een gok Ik vind de meivakantie wel heerlijk om naar Italie te gaan, nog zo lekker rustig overal (Beiden, gok qua weer en lekker rustig geldt trouwens voor meer landen, bijv Griekenland.(

saskia1
04-02-2010 om 21:08
Dank je wel
bedankt voor de tips; het wordt italie in de meivakantie, waarschijnlijk Toscane. Ik ga jullie tips voor campings bekijken!
Alleen nog een vraag: is een stacaravan niet te fris in de meivakantie als het wat minder mooi weer is? hebben jullie daar ervaring mee?
groet Saskia

Moppeke
04-02-2010 om 22:30
Stacaravan fris?
Nee hoor, je zit toch lekker geisoleerd binnen dan? Daar kun je het in de winter nog lekker warm in hebben.
Sommige hebben zelfs verwarming, maar meestal niet hoor. Wel hebben velen een airco, die kun je eventueel als de ijspegels aan je ramen hangen aanzetten op warm. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Inderdaad, het blijft een gok. Wij hebben tot op heden steeds geluk gehad. Maar ook als de temp wat minder is, is er in Italie zoveel moois te zien en te doen.
Ik zou zelf bv. niet snel een huurtent huren. Stel dat het dan niet zonovergoten is, is een tent natuurlijk een stuk minder comfortabel.

vlinder72
06-02-2010 om 15:30
Autoslaaptrein
Wij hebben geboekt via de site van de treinreiswinkel. Www ervoor .nl erachter. Wij zijn vanaf Duitsland gegaan (dusseldorf) en het was echt heerlijk. Eigen coupé. Zes slaapplaatsen. Kinderen hebben het er nu nog over dus het heeft echt heel veel indruk gemaakt.

Puck
06-02-2010 om 18:42
Thnx vlinder
Ik heb al gekeken en diverse dingen gevonden, alleen... ze rijden alleen in juli en augustus dus voor de meivakantie moeten we toch echt zelf gaan rijden. Overigens vond ik de prijs alleszins meevallen als je het vergelijkt met onze slurpbak heen en terug en dan nog 2 hotelovernachtingen erbij voor 4 personen.

Aggie
12-02-2010 om 14:02
Autoslaaptrein wel in mei!
Ik ben twee jaar geleden toch echt in mei heen en tuerg met de autoslaaptrein naar italie geweest. In Nederland gaat-ie inderdaad alleen in hoogseizoen, maar vanaf Dusseldorf gaat ie van begin april tot eind oktober. Dat is maar 2 uur rijden vanaf Amsterdam, en echt prima te bereiken. Ook via treinreiswinkel gedaan. Op hun site staat zelfs een rechtstreekse link naar de dienstregeling.

Puck
12-02-2010 om 15:41
Ja maar aggie
Die rijden dus niet naar Toscane. Als ik dan vanaf mijn woonplaats eerst 3 uur naar Düsseldorf moet rijden en dan nog van het Gardameer naar Toscane dan is het voordeel al voor een groot deel weg. En dan wordt de prijs ook een stuk onaantrekkelijker omdat ik toch nog een heel eind zelf de diesel erbij moet betalen. Bovendien komt het reisschema ook niet uit met wat wij al geboekt hadden voordat ik nog maar 1 seconde gedacht had aan een autoslaaptrein. Gewoon om de beurt rijden en onderweg een overnachtingshotelletje pakken.

Aggie
16-02-2010 om 09:54
Toch nog even promoten
tuurlijk, alles rijden en onderweg overnachten is ook prima optie, het moet ook maar uitkomen.
Maar ik wil toch nog even die trein promoten. Ik vind het echt relaxter dan met de auto. Ook als je naar de trein en erna in Italie nog 2 of 3 uurtjes moet rijden (livorno en allesandria is beide maximaal 3 uur tot midden in toscane). Dat is toch heel wat anders dan 2 dagen flink doorkachelen op de snelweg. Je zet die auto op de trein en vervolgens kun je tot de volgende ochtend wat eten, drinken, stukje lopen, douchen, lezen, etc etc.
Ik vond dat echt veel fijner tijd doorbrengen dan 2 dagen in de auto in de zon, met een kleintje achterin.

Puck
16-02-2010 om 21:51
Maar toch aggie
Als je met de trein gaat dan moeten ten eerste de dagen al overeen komen. En ten tweede de bestemming, de trein gaat natuurlijk maar naar een beperkt aantal bestemmingen. En als ik dan naar onze situatie kijk: naar Düsseldorf 2,5 uur, en van Livorno naar eindbestemming ook nog eens 1:45 uur. Dan zit ik dus voor 10 uur (het is 14 uur rijden volgens de routeplanner) ook op de plaats van bestemming. Wij rijden met zijn 2-en en de kinderen vermaken zich in het algemeen wel, in de zomer hebben we airco. Tijdswinst zal er dan nauwelijks zijn, het is dan een uur of 10 dat je niet zelf hoeft te rijden maar gereden wordt. En ook van de rijdagen kun je een vakantiedag maken, onze vakantie begint al op het moment dat we thuis de straat uitrijden.
En eigenlijk hebben we altijd de caravan mee dus dan wordt een slaaptrein ook niet zo'n optie. Als dát zou bestaan dan lijkt me dat wel wat.