Vakantie en uitjes

jonga
23-06-2009 om 22:36
Vakantietripjes in eigen land
Hallo allemaal,
Vakantie gaat bijna weer beginnen. We zijn druk aan het kijken waar wie gaat logeren en waar we zéker nog heen willen. De attractieparken laten we in het hoogseizoen links liggen. Veeel te druk.
We gaan drie weken naar Italie en in de rest van de weken gaan we ook nog wat leuke dingen opzoeken.
Heeft iemand nog leuke tips??

Kaaskopje
24-06-2009 om 01:10
Texel
De auto lekker in Den Helder laten staan. Als je op Texel komt heb je gelijk een enorme fietsenverhuur, fietsen huren en lekker een dagje rondfietsen op het eiland. Voor de kinderen is Ecomare de moeite waard en de veerboot is ook al leuk.

Knorretje
24-06-2009 om 17:43
Safarikamp!
Ja, vorig jaar had ik hetzelfde idee. Wilde een keer wat anders. Iets stoers, spannends, wel vetrouwd....
Ze zijn meegegaan op een safarikamp ( of kinderkamp weet niet meer hoe het heet) van Park de hoge Veluwe. Hartstikke leuk: om 18.00 uur brengen en de volgende ochtend weer ( kapot) ophalen hahaha Geweldig vonden ze het: wild spotten samen met de boswachter en begeleiding, marshmellows roosteren op kampvuur, primitief in een tent midden in de bossen , en de wc raakten ze ook niet over uitgepraat ( vooroorlogs). 's ochtends heel vroeg werden ze gewekt door de boswachter met zijn jachthoorn en weer op jacht naar wild. Verrekijker mee! Mijn dochter heeft er zelfs een ijslands vriendinnetje aan over gehouden. Spreekt voor zich dat ze dit jaar weer gaan . Tot 12 jaar.
Zou zelf ook wel willen.... o ja, ik ben altijd een beetje huiverig om kinderen aan vreemden mee te geven ( helaas ), maar vriendin van mij werkt daar en zij vond dat het allemaal goed geregeld was en erg vertrouwd.

Jacoline29
25-06-2009 om 13:03
Laatste week zomervakantie
Dan hebben ze hier altijd huttenbouw en kindervakantiespelen.Dit jaar doen mijn kinderen er weer eens aan mee.geen kids om je heen en hun zijn de hele dag buiten ipv achter pc of tv.
In tuitjehorn zit een leuk dierenpark.

picobello
28-06-2009 om 21:06
Texel
kan je daar "op de bonnefooi" heen of moet je een hotel ruim van te voren boeken? Lijkt me lleuk om een keer heen te gaan, maar is een heel eind rijden voor mij.
Is het goed te fietsen voor kinderen of zijn de afstanden groot?

egberdien
29-06-2009 om 14:38
Schokland
eerst er wat over lezen, en dan de resten bezoeken. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar het boek "Toen de duivel op zuidpunt kwam" van Bies van Ede vind ik een aanrader.