Vakantie en uitjes

mosie
08-07-2010 om 07:46
Vakantieveilingen hoe werkt het?
Ik probeer al dagen een hotelletje te "boeken"via vakantieveilingen.nl, maar elke laatste seconde is er steeeds iemand mij voor. Heeft iemand weleens het hoogste bod gehad? En in welke seconde kun je het beste bieden als je de hoogste bieder wilt zijn?
Ik word er helemaal gefrusteerd van!!!
Mosie

Manda Rijn
08-07-2010 om 11:55
Nou
je moet gewoon wachten en op het laatste moment, zeg 3 seconden voor het eind op de knop drukken. Ik zelf vind er nooit wat leuks tussen zitten wat het geld waarvoor het weg gaat waard is. Ik heb wel geboden maar nooit meer dan ik iets waard vind.

Minet
08-07-2010 om 16:01
Ervaring
Je moet je bod plaatsen 8 seconden voor de veiling afloopt. Je hebt dan nog voldoende tijd om de volgende handelingen te doen, en biedt anderen nauwelijks kans om nog na jou te bieden. Een ander kan natuurlijk wel gelijktijdig een hoger bod bieden, dan heb jij dus pech.
Ik heb laatst voor een heel zacht prijsje een dagje Zwaluwhoeve binnengesleept!

Astrid
08-07-2010 om 17:15
Mijn ervaring
Mijn ervaringen zijn heel goed. Vorig jaar een midweek op een camping in een stacaravan voor € 65, een lang weekend in Pipodorp voor € 79, dagje sauna voor 2 personen inclusief lunch en dinerbuffet voor € 70, hotelovernachtingen in binnen- en buitenland; ik doe vaak mee. Mijn tactiek/strategie: ik kijk rustig eerst een paar veilingen af; wat wordt er gemiddeld betaald, hoe wordt er geboden, ik kijk naar de aanbieder: wat kost 't normaal. Ik bepaal dan wat mijn max prijs is en ga pas bieden als er nog 10 seconden over zijn. Soms heb je van die malloten (sorry hoor!) die het bod in een keer met € 20 verhogen en dan is de restanttijd vaak nog meer dan een minuut. Ja, daar heb je dus niks aan. En; ik ben er soms meer dan een uur zoet mee, maar het scheelt me een berg geld! En soms win je gewoon niks, maar ja, het kost dan ook niks.

Kaaskopje
08-07-2010 om 21:43
Mosie
Wij gaan in de vakantie naar 3 hotels, dus drie nachtjes, die ik via dergelijke veilingen heb 'gewonnen'.
Je moet een paar dingen in de gaten houden:
- hou je bij het bedrag wat je maximaal uit wilt geven, laat je dus niet gek maken.
- hou in de gaten dat je met de veiling wel echt goedkoper uit bent.
- de timing om te bieden: het scheelt een beetje ik druk meestal op de biedknop met zo'n 11 tot 9 seconden voor het einde. De ene keer heb ik daarmee geluk en de andere keer niet. Het aardige is dat hetzelfde aanbod meestal nog vaker geveild wordt en dan kun je het opnieuw proberen. Succes en denk om je hart!

Kaaskopje
08-07-2010 om 22:04
Astrid
Ik verbaas me ook altijd zo over bieders die lang voor de veiling afgelopen is opeens enorm omhoog schieten bij het bieden. Daarmee drijven ze het bedrag onnodig op. Ik doe het wel bij het eindbod. Als het laatste bod bijvoorbeeld 25 euro is en ik vind 36 euro nog realistisch dan doe ik dat.
Afgelopen week heb ik iets gezien op vakantieveilingen waarvan ik compleet in shock was. Ik had echt de indruk dat het iemand was die totaal niet wist waar hij mee bezig was. Het laatste bod wat ik gezien had was 28 euro. Ik wilde daar een bod overheen doen, maar kreeg in beeld dat een ander hoger geboden had. Toen ik weer terugkwam op de pagina met de veiling zag ik dat iemand in eerste instantie naar 78 euro was doorgeschoten en zichzelf twee keer overboden had met eerst 128 en daarna 278 euro. De normale prijs voor een overnachting voor 2 personen was 111 euro. Mijn dochters riepen allebei 'oh wat zielig!!'
Ik heb later nog een keer op dat hotel geboden en was niet meer dan 38 euro kwijt. Met de administratiekosten van 4 euro er bij in. Bij dat hotel moet je dan nog het ontbijt betalen. Al met al kost de overnachting mét ontbijt ons 68 euro. Dat is dus flink voordeliger dan de echte prijs. Ik heb ook overnachtingen rond de 49 euro waar het ontbijt al wel bij inzit.

Kaaskopje
08-07-2010 om 22:09
Oh ja
Ik krijg er geen genoeg van blijkbaar
Ik bied overigens maar 1 keer en dat is als het moet... aan het eind van de veiling. Ik vind het zo'n larie om meerdere malen te bieden en daardoor dus juist de prijs al op te schroeven. Maar goed, ik profiteer er wel van dat anderen het wel doen, zodat ik kan zien waarmee ik een kans maak.

mosie
09-07-2010 om 16:03
Mmm......
nou ik zal je vertellen dat ik al dagen bezig ben om een hotelovernachting te boeken in Egmond aan zee, maar telkens op de laatste 8 seconden biedt iemand erover heen, gek word ik ervan!
Ik heb het voor nu even opgegeven ( veel te warm )
Oh ja, nog een vraagje: In de advertentie van de hotelovernachtingen staat altijd dat het voor 2 personen is, maar kun je wel kinderen meenemen? Hoe werkt dat dan? Hotel in kwestie bellen?
Thanks
Mosie

Jacoline29
09-07-2010 om 17:01
Leuke ervaring
Sauna dagje incl lunch en koffie ed 65€ voor 2 personen.
Ik kijk ook wat het gemiddeld kost en bied ook rond die prijs en stel mezelf een max bedrag.

Jacoline29
09-07-2010 om 17:07
Met kinderen
Dan moet je waarschijnlijk voor hun de volle prijs betalen.Van te voren ook bellen dat je met kids komt.Je kan ook je kinderen een weekendje oid "uitbesteden"zo heb je nog wat aan elkaar met vrije dagen,zo zijn wij naar de sauna geweest,kids waren te logeren.
Ik heb een alles uit lopen zoeken betreft de aanbieders van de veilingen,zo wist ik ook hoeveel het normaal zou kosten ed.Ik zorg er dan voor dat ik daar gewoon onder blijf.

Kaaskopje
09-07-2010 om 21:27
Pelle
Didi heeft het al uitgelegd, maar ik had ingeschat dat jij geruchten niet zomaar gelooft.
Ik heb inmiddels vaak genoeg meegedaan om te zien dat je gewoon pech hebt als een ander je overboden heeft en dat het geen doorgestoken kaart is.

Poezie
10-07-2010 om 00:01
Ik heb ooit voor E 10,= een lang weekend in een bijna gloednieuwe stacaravan op 't prinsenmeer. (Vlakbij Eindhoven) Bijkomende kosten waren wel E 4,= vakantieveilingenkosten en verplichte lakenpakketten.
En een hotelbon t.w.v. E 40,= voor E 12,=.
Gr. Poezie.

Jacoline29
11-07-2010 om 11:11
Nog iets
Ik heb eens een dag besteed aan uitzoeken hoeveel het zonder veiling zou kosten,alles in een bestandje gezet en nav dat lijstje ben ik begonnen met bieden,zo had ik ook een referentiepunt en goede grensbewaking.