Vakantie en uitjes

Pelle
11-05-2010 om 16:53
Varen in drenthe?
Van de zomer zijn we iig een weekje in Drenthe voor een fietsgeocachetocht. De jongens willen ook een bootje huren en varen. Wie weet een leuke locatie? Ik denk altijd dat het probleem met bootjes huren zit in het probleem van de tijd. Huur je 2 uur dan zit je de hele tijd te bedenken wanneer je weer terug moet en ga je dus dezelfde route. Liever maak ik een tochtje in een rondje ofzo.
Fluisterbootjes? Kano's? Bootjes met gids? Wie heeft tips? Mag ook in Overijssel eventueel.

Henriette123
11-05-2010 om 17:18
Zuidlaardermeer
google eens op zuidlaardermeer( noord Drenthe), daar kun je allerlei bootjes huren.

IngridT
11-05-2010 om 21:38
Vriezeveense plassen
Vlak onder paterswoldse meer, aan de weg van Eelde/paterswolde naar haren. Vreselijk oubollige horecagelegenheid waar je bootjes kunt huren (alleen roeiboten/kano's...maar zo mooi varen!! Allemaal eilandjes/kanaaltjes, prachtige natuur. Niet megagroot, maar zeker goed voor een paar uurtjes heerlijk vaarplezier.
Absolute aanrader!

IngridT
11-05-2010 om 21:44
Nou, om het kompleet te maken....
http://www.friescheveen.nl/?message=Welkom
daar dus. Nog mooie foto's ook!
Ingrid

Nikus
17-05-2010 om 22:36
Beetje laat maar wat dacht je van zwartsluis?
Inderdaad het zuidlaardermeer. Patersolde meer!

Puck
18-05-2010 om 11:20
Overijssel
Pelle,
Als het ook Overijssel mag zijn: Giethoorn...
En ga je echt een geocachefietstocht doen of plak je zelf allelei caches aan elkaar tot 1 grote fietstocht.

Puck
18-05-2010 om 16:05
O gaaf pelle
Als ik dit aan Puckman laat zien dan heb ik de eerste week geen kind meer aan hem En ik weet dan ook zeker dat wij van de zomer ook naar Drenthe op vakantie zullen moeten.

Puck
18-05-2010 om 20:46
Nou, wie weet
Onze plannen voor de vakantie liggen nog helemaal open (als er maar caches in de buurt zijn) en we gaan de laatste 3 vakantieweken, dus wie weet....
Enne, ik had gelijk: de eerste puzzel ligt hier al half opgelost voor mijn neus te wachten tot Puckman terug komt

Minet
19-05-2010 om 18:39
Muggenbeet
Pelle, als je niet op een meer wilt varen huur je een fluisterboot in Muggenbeet en vaart dwars door de Weerribben. Een prachtig natuurgebied, met onderweg verschillende plekken waar je kunt aanleggen om te picknicken. Je krijgt een kaart mee met routes van verschillende tijdsduur, dus je weet van te voren waar je aan toe bent.

purk
19-05-2010 om 21:07
En in muggenbeet
zit een ontzettend leuk restaurant, aan het water. Plaats doet verder zijn naam eer aan
groetjes van Purk

erel6
23-05-2010 om 22:29
Dwarsgracht en giethoorn
Heel leuk om te varen en route kan je vragen waar je het bootje huurt.

Rieke
24-05-2010 om 16:21
We zijn net weer thuis
Van een middag varen in Dwarsgracht met een fluisterboot. Tip; ga niet naar Giethoorn, echt stikdruk. In Dwarsgracht ( gehucht van niks ) bij restaurant de Otterkooi een boot huren met kaart en dan over het gieterse meer naar Muggebeet en daar bij restaurant Geertien iets eten en drinken. perfect dagje uit!

erel6
24-05-2010 om 21:22
Giethoorn-noord
Daar moet je zijn. Minstens net zo mooi, maar stukken rustiger.

Puck
24-05-2010 om 21:40
Wel giethoorn
Pelle, ik hoorde gisteren tijdens het cachen dat er in Giethoorn allerlei caches zijn die alleen per boot te bereiken zijn.