Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vietnam! en cambodja en laos? met kind van 3

Hoihoi

Volgend jaar gaan wij met dochter van dan 3 jaar 4 weken naar Vietnam. We gaan vanwege familiebezoek en maken er maar gelijk een mooie reis van!

Nu vraag ik mij of het de moeite waard is om de grens naar Laos en Cambodja over te gaan onder het mom van ´nu we er toch zijn´

Heeft iemand tips?? Is het de moeite waard om te gaan met een kind van 3? We willen dan daar vliegtickets regelen. Is het in tijd ook nog te doen? we gaan maar 4 weken en zijn nog nooit in vietnam geweest dus daar ook nog genoeg te zien.

WIe heeft goede tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

25-04-2009 om 14:48

Familiebezoek

je gaat op familiebezoek, dus dan gaat je reis ws sowieso door.

Vanochtend was op het nieuws dat in deze regio een resistente vorm van malaria is ontdekt, nergens mee te behandelen. Zo'n risico zou ik persoonlijk niet durven nemen met een kind van 3 jaar.
Maar wellicht is je familie hierover goed geinformeerd en valt het risico mee?

Tonny

Hoi marsy

Het is zowiezo heel relaxt reizen in die landen maar....... Volgens mij kun je die 4 weken beter besteden in Vietnam. Ik ben mijzelf ook al enige tijd aan het inlezen in Vietnam en er is echt heel veel moois te bekijken.
Cambodja vind ik zelf niet echt zo geschikt met kleine kinderen. Je wilt denk ik toch Angkor Wat en Phnom Phen zien/bekijken en PP is echt niks voor zo'n kleintje. Siem Reap (Angkor Wat) is wel relaxt voor kleintjes.

Vergis je ook niet in de afstanden, zelfs in Vietnam reis je zomaar een dag om van het ene naar het andere punt te komen. De afstand tussen PP en SR is ook een dag met de boot/bus, met vliegen ben je totaal een halve dag kwijt.

Kortom, ik zou zeggen blijf lekker in Vietnam en reis van noord naar zuid of andersom. Doe het lekker op je gemak met een klein kind ipv dat je alles vast legt. Het geeft je een ongekende vrijheid.

Laos ken ik zelf nog niet.

MarSy

MarSy

25-04-2009 om 16:31 Topicstarter

@tonny

De reis gaat idd door, deze staat nu vast. Maar alle info die ik tot nog toe tegen kwam is dat er geen malaria in Vietnam is en dat je geen verplichte prikken nodig hebt op DTP en hepatitus A na. Dit is dus nieuw voor mij. Waar heb je die info vandaag Tonny? Dan ga ik dat even navragen bij de familie!

MarSy

MarSy

25-04-2009 om 16:33 Topicstarter

@lis@

Ik denk dat je wel gelijk hebt Lis@, maar ik ben nogal reislustig en wilde gelijk wat mee pikken, ik heb nu al de nodige boeken liggen van de bieb en er is inderdaad meer dan genoeg te doen in Vietnam. Onze dochter is qua reizen inmiddels wat gewend, lang in de auto zitten kan ze nu wel. Ik ga er nog een over denken.

Iemand nog meer tips??

Malaria

Voor Cambodja en laos heb je wel malarone nodig.

koolwitje

koolwitje

28-04-2009 om 09:00

Nog een ervaring met kinderen te vietnam

Wij zijn er in 2007 geweest, 5 weken, met 2 kids, van 7 en 9 jaar oud. Ik ben het helemaal met "vietnamganger" eens, wij hebben dezelfde plaatsen bezocht, veel met het vliegtuig gedaan, behalve dan Halong Bay, dat is prima te doen met de bus en wij zijn ook naar Nha Trang geweest naar Vine Pearl (erg toeristisch maar voor de kinderen een heerlijke tussenstop). En naar Ho-chi-Ming geweest (Windsor hotel), drukke steden, maar je moet ze beslist bekijken, het is even wennen met kinderen vanwege de drukte maar echt een ervaring die je niet meer vergeet! We zijn na Vietnam naar Thailand geweest, naar Hua Hin en hebben daar nog een weekje relaxed voordat we naar huis vlogen. Laos en Cambodja...tja dat willen wij ook heeel graag maar mijn principe is dat we onze kinderen geen malariapillen gaan toedienen zolang ze nog niet boven de 15zijn...daarbij hebben we meegemaakt dat ons 18-jarige nicht malaria heeft opgelopen in Tanzania, ondanks de pillen die ze hiervoor innam...Malaria kan je altijd krijgen, ook bij preventief slikken,het resultaat is alleen dat de malaria zich niet zo snel kan uitbreiden in het lichaam...daarom wil ik dit risico niet lopen met de kinderen. Vietnam; langs de kusten en in de grote steden is het malaria-veilig.

MarSy

MarSy

29-04-2009 om 18:56 Topicstarter

Bedankt en nog meer?

Nou het zier naar uit datg ik Laos en Cambodja nog maar even moet laten.. Het was vooral een wild plan van mij, man staat er zo wie zo niet zo achter, en dat punt van malaria ben ik het mee eens!

Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.