Vakantie en uitjes

Pennetje
28-05-2010 om 17:14
Waar moeten we heen?
Ik wil deze zomer (hoogseizoen) samen met mijn dochter en met nog een éénoudergezin ergens heen waar: het zonnig is, de pubers (12 en 13) iets te doen hebben, en het niet al te duur is. Liefst per gezin een kamer of andere accomodatie. Bijkomend probleempje is dat de vriendin waarmee ik ga door een lichamelijk probleempje niet op een al te beroerd bed kan slapen, waardoor kamperen moeilijk wordt. Ik denk aan een camping met huisjes of zoiets in Frankrijk. Of een goedkope Turkijereis, maar dan wel met iets te doen voor de kinderen. Niet de hele dag, dat is niet nodig, als er maar een soort hangplek is met een tafeltennistafel en een zwembad en andere kinderen tussen de 11 en 15. En misschien af en toe disco of zo. Voor onszelf willen we graag een marktje of leuk rustiek stadje om eens rond te lopen. Verder hebben we niet veel eisen. Ik google me rot en ben ook al bij een reisbureau geweest, maar die wil ons met ons vieren in een familiekamer bij een waterpark stoppen voor veel geld.
Heeft iemand hier de gouden tip?

rozenstruikje
28-05-2010 om 19:20
Kamperen met bed
Ik heb vorig jaar een kant-en-klare tent gehuurd en die had echte bedden (pootjes, matras). Dit jaar ga ik weer en nu kun je er zelfs een dekbed bijhuren.
Het is via Estivant, een reisorganisatie voor 1-oudergezinnen. Ze hebben door half europa campings en er is vermaak voor de kinderen bij. Wel snel boeken hoor, waar ik heenga is al zo goed als volgeboekt voor de zomer.
Rozenstruikje

Pennetje
28-05-2010 om 20:21
Mwah
Wij zijn ook een keer met Estivant geweest en dat was niet heel goed bevallen. Vandaar dat we het deze keer anders willen proberen. Maar wel heel erg bedankt voor het meedenken!

dc
29-05-2010 om 11:38
Website
http://www.gites-de-france.com/gites/fr/campings_chalets
(klik op de engelse vlag voor de site in het engels)
kijk hier eens, hier zoeken de fransen naar vakantieplekken.
Als je zoekt op region Provence - Alpes - cote d'Azur, dan zoek je in het zuiden.
Laat me weten als je hulp nodig hebt met frans!

Pennetje
29-05-2010 om 19:58
Fijn
Dank jullie wel. Mijn Frans is gelukkig prima. dankzij jarenlange intieme omgang met een Fransman
Ik ga aan de slag!

dc
09-06-2010 om 00:06
Hi hi ot
ja, voor mij was het de enige manier om echt frans te leren, intieme omgang met een fransman, waarvan de familie geen woord engels spreekt...
En wat is het geworden?