Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Claire

Claire

19-10-2015 om 01:44

waarom is luchthaven personeel zo onvriendelijk


Mama

Mama

21-10-2015 om 12:33

Ach

Ik reis ook veel maar herken het echt niet.
Op Schiphol vind ik het personeel erg vriendelijk. Overal lopen hosts en grondpersoneel om je de weg te wijzen. De bewegwijzering is perfect en sinds de nieuwe veiligheidscontrole loopt alles nog soepeler.
Zelf probeer ik ook als ik moe ben toch met een bright smile rond te lopen. Dat helpt ook. Geen haast en relaxed.
Ik heb zelf eigenlijk in Singapore niet de beste ervaringen. Wel vriendelijk lachen, maar je ondertussen van verkeerde informatie voorzien.

Miraya

Miraya

21-10-2015 om 12:47

Maarre

'Waarom is luchthavenpersoneel standaard zo onvriendelijk en onbeleefd?'

Niet voor het een of ander, maar kun je dat niet beter aan het personeel zelf vragen? En wat heb je eraan om hier op het forum je beklag te doen? Wordt het daar gezelliger van op de vliegvelden?

Claire

Claire

21-10-2015 om 22:59

Miraya

Dat doe ik soms. Als ze erg onbeschofd doen tegen iemand anders heb ik een enkele keer ingegrepen en gevraagd of dat ook anders kan en waarom hij/zij zich zo gedraagt. Vinden ze erg raar en worden er niet vriendelijker van.
Had eigenlijk de hoop dat er hier meegelezen wordt en het ergens iets in beweging zet? Moet dan misschien nog wat meer keren namen typen, zodat de social media scanners van de maatschappijen deze discussie inderdaad vinden. Ok:

KLM, Lufthansa, Schiphol, Heathrow KLM, Lufthansa, Schiphol, Heathrow KLM, Lufthansa, Schiphol, Heathrow KLM, Lufthansa, Schiphol, Heathrow

Miraya

Miraya

22-10-2015 om 09:00

Claire

'Had eigenlijk de hoop dat er hier meegelezen wordt en het ergens iets in beweging zet?'

Echt? Dus een grondstewardess leest mee op Ouders.nl, ziet dit item, voelt zich aangesproken en gaat binnen Schiphol een hele klantvriendelijkheidscursus op touw zetten? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Al is het maar omdat mensen van zichzelf nooit vinden dat zij onvriendelijk zijn (of hun kinderen slecht opvoeden, of verkeershufter zijn) maar dat altijd bij anderen menen te zien.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-10-2015 om 10:46

Claire

Dan kun je beter een twitter/facebook actie op touw zetten.
Daar zijn ze gevoeliger voor...

Claire

Claire

25-10-2015 om 12:59

domino

Haha, nee ik denk niet dat een enkele grondstewardess dan een cursus gaat opzetten oid. Maar meer in een domino-effect. Je ziet hier toch regelmatig dat thema's die hier aangesneden worden opeens verspreiden en groter worden en overvloeien naar andere media.
Ad heeft gelijk, een twitter actie is beter en daar dacht ik ook aan. Op dit forum eerst polsen is echter ook interessant. Het probleem lijkt toch kleiner / minder algemeen dan ik de indruk had, eerst.

Mara

Mara

25-10-2015 om 14:14

Weer eens gevlogen

Er is een tijd geweest dat ik heel veel moest vliegen (soms wist ik niet meer in welke stad ik zat als ik de gordijnen van het hotelraam openschoof) en viel mij dit ook op. Alleen dacht ik dat het aan mijn perceptie lag. Door dit topic weer op gelet. Van de week weer eens gevlogen.

De manier van doen is met het oog op passagiers die niet vaak vliegen en misschien wat onwennig of zelfs bang zijn. Hoe er met je omgegaan wordt is in het kort: simpel, duidelijk, streng en op een bijna kinderlijk niveau, alsof je drie bent. Wijk je af van hun idee, raken zijzelf bijna in paniek. Zo landden we in een grote stad in Engeland en kind stond met een ander deel van de familie in een andere rij voor de paspoort controle dan wij. Meteen onrust en paniek. Het gaat nl anders dan anders. Kind bleef zelf nl rustig (ookal verstond hij de rest van het verhaal van de dame niet).

Ik kan me voorstellen dat je als regelmatige vlieger, wel weet wat de bedoeling is en dan ken je het toontje op een gegeven moment wel. Dat gaat tegenstaan na een tijd tegenstaan. Daarnaast heb je de rust om eens om je heen te kijken en valt het botte gedrag op want veel extra moeite doen ze niet voor reizigers (tenzij ze daarmee de rust van alle passagiers waarborgen) en volgen ze het protocol. Op het gevaar van ongeïnteresseerd, gemakzuchtig, bot en verveeld over te komen op passagiers die daar oog voor hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.