Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-05-2012 om 22:29
Met de zomervakantie in zicht vragen vrienden, bekenden, familie altijd weer naar je vakantieplannen. Nu hebben wij dit jaar besloten niet op vakantie te gaan, niet om financiële redenen, maar omdat we het eigenlijk best prettig vinden om thuis te blijven. Als ik zeg dat we dit jaar lekker thuis blijven reageren mensen toch wel verbaasd.
We zijn best vaak wel op vakantie geweest, vinden het dan ook (meestal) leuk, maar ik vraag me dan ook regelmatig af wat er nu zo 'anders' is als je op vakantie bent en waarom sommige mensen het gevoel hebben op vakantie te moeten of 'er zo aan toe zijn'. Dat laatste gevoel ken ik helemaal niet, ik zou ook prima nooit meer op vakantie kunnen gaan. Heb niet het ideeën dat ik dan iets zou missen.
Toch een raar gegeven (als je het even van een afstandje bekijkt zeg maar) dat miljoenen mensen hun spullen inpakken en een paar honderd kilometer verder hun leventje voortzetten voor een paar weken in primitievere omstandigheden meestal en daar blij van worden en dat vakantie noemen...
Waarom gaan jullie wel op vakantie en zijn er meer mensen die het ook fijn vinden om juist thuis te blijven?
29-05-2012 om 23:57
Als je een zakje bedoelt om ze in te doen
wij gebruiken een plastic mandje. Veel handiger dan een zakje. Zoek gewoon een mandje dat de juiste maat heeft, voordeel is dat je makkelijker de juiste haring vindt en dat iedereen ze makkelijker teruglegt op de juiste plek.
30-05-2012 om 00:32
Bedankt
voor de suggesties, kan ik wel iets mee.... en sorry dat ik in dit draadje inbreek. Had een eigen draadje willen starten, maar verkeerd gedrukt.
Pham