Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bente07

Bente07

15-12-2009 om 16:36

Waddeneiland?

Het is nog erg vroe voor de zomervakantie, maar we zijn vast aan het orienteren...
Dit keer willen voor het eerst sinds jaren weer eens in Nederland op vakantie (met eigen tent). We dachten zelf aan een waddeneiland, zijn we nog nooit geweest. Maar welk eiland? Welke camping? Kids zijn dan 5 en bijna 3 en we willen de 1e weken van juli. Moet je dan reserveren of kan je op de bonnevooi?
Wat een vragen, misschien weet iemand een antwoord?Alvast bedankt!
Groetjes, Bente

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

15-12-2009 om 17:08

Cupido op terschelling

Hallo
Wij vinden Camping Cupido op Terschelling een leuke camping.
En van te voren boeken is wel zo verstandig - het kan erg druk zij op Terschelling. Ook bootkaartjes kun je beter van te voren regelen. Schrik trouwens niet teveel van de prijs van die bootkaartjes!
groetjes

Bente07

Bente07

15-12-2009 om 21:25

Dure boot

Hoi Marie, bedankt voor je reactie. De boot is inderdaad duur!! Ik zag ook een leuke camping op Texel (goedkopere boot ) Iemand daar geweest?

Puck2

Puck2

16-12-2009 om 10:36

Texel hoogseizoen

Ik ben wel op Texel geweest, maar nooit in het hoogseizoen. Het zou mij dan al snel te druk zijn. Maar Texel heeft wel genoeg vermaak buiten het strand en de bossen om om je een paar weken van de straat te houden. Ook voor het hoogseizoen moet je de boot naar Texel trouwens reserveren. En ik weet niet of je aan aankomst- en vertrekdata gebonden bent, maar vaak hebben de rederijen aanbiedingen dat als je op dinsdag, woensdag of donderdag vaart je korting krijgt.

amk

amk

16-12-2009 om 11:14

Hoogseizoen

is op elk waddeneiland druk en reden tot ruim van te voren reserveren.
Zelf ben ik een groot fan van Schiermonnikoog. Maar daar is gewoon weinig vermaak anders als strand en duinen. Maar ik ben daar zo aan gewend dat ik niet anders zou willen.

Op Texel is al meer te doen en omdat die boottocht zo kort is en ook zo frequent op de dag is het ook leuk om een overstapje naar Den Helder of Enkhuizen te doen (Sprookjeswonderland)

Ik heb altijd het idee dat Terschelling vooral een jongeren eiland is.

marie

marie

16-12-2009 om 12:25

Veerdienst evt

Hallo
Als je nier perse met de auto wil kun je ook naar Terschelling met EVT. Die is een stuk goedkoper.
Het is wat gepuzzel en kan wat gedoe zijn om zonder auto naar Terschelling te gaan, maar op het eiland heb je de auto eigenlijk helemaal niet nodig.
groetjes

Nasha 1st

Nasha 1st

16-12-2009 om 13:10

Texel in hoogseizoen

kan prima hoor! Erg leuk ook, vorig jaar geweest! Vakantiepark de Krim (ook een camping bij). Niet te ver van een mooi strand. Ga er zeker nog eens terug!

Bente07

Bente07

16-12-2009 om 16:36

Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk nu zelf sterk aan Texel. Zag op Zoover nog een leuke boerencamping "Razendebol" .
Ik moet op m'n werk altijd al voor 31 december mijn vakantie doorgeven, dus dan gaat het toch een beetje kriebelen...

texelfan

texelfan

17-12-2009 om 07:55

Hoogseizoen

wil zeggen dat je echt iets moet reserveren. Maar verder valt de drukte erg mee, ook als alle toeristenbedden vol zijn dan dan heb je op het eiland zelf nog ruimte genoeg om lekker te fietsen, naar het strand te gaan enzo. Er is ten op zichte van het achterland veel kustlijn dus je zit nooit mannetje aan mannetje op het strand.

Texel

Heb ooit op Loodsmandsduin (Texel) gestaan. Dat begon leuk totdat onze oosterburen vakantie kregen. Vanaf dat moment werd de camping zo vol gepropt dat mensen bijna bij elkaar in de voortent zaten. Verschrikkelijk! Zelf stonden wij op een mooie plek, aar vrienden van ons zijn om die reden vervroegd weggegaan.

Damajo

liora

liora

17-12-2009 om 11:06

Reserveren

Hoi,

De camping van Landal park Sluftervallei is heel leuk en ligt prachtig in de duinen.
Je hoeft de boot naar Texel echt niet te reserveren, die gaat heel vaak. Volgens mij kun je niet eens reserveren!

En Texel is echt fantastisch voor jonge kinderen.

Liora

Marjoleine64

Marjoleine64

18-12-2009 om 10:52

Wij zijn

zowel op Texel als op Terschelling geweest de afgelopen jaren. Wel in een huisje ipv een tent, en met iets grotere kids. Op Texel zijn wij op Landal Sluftervallei geweest, een groot park met zowel huisjes als camping. Vlakbij het strand (< 5 min fiets, 15 min lopen) en lekker rustig aan het eind van het eiland. Op Texel is genoeg te doen om een vakantie van 2 weken door te brengen, zeker als het weer meezit. De boot hoef je niet te reserveren, wel kan de wachttijd op piekuren aardig oplopen.
Terschelling is veel kleiner en daar is dan ook minder vertier, maar zeker genoeg voor een week. Wij hebben daar veel gefietst, het was helaas niet echt strandweer toen wij er waren.
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.