Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Flora B

Flora B

22-02-2010 om 09:03

Wat gaan jullie doen? Voorjaarsvakantie

In deze vakantie.... ik kom niet verder dan zwemmen en een keer naar de film, best al wel veel... maar ik heb de hele week vrij genomen. Onze kinderen zijn 12-10-5 jaar oud.Natuurlijk spelletjes, maar eerlijk gezegd hebben we dat dit weekend al veel gedaan... Wij wonen buitenaf en er zijn geen vriendjes of vriendinnetjes om mee te spelen. En als ik naar de weersverwachting kijk, is het niet aantrekkelijk om veel buiten te zijn...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

22-02-2010 om 09:11

Logeren

Vannacht hebben twee neefjes bij ons gelogeerd. Onze kinderen zijn 7, 5, 4 en 0 jaar. Onze neefjes zijn 8 en 5 jaar. Feest dus. Ik was van plan om naar de bioscoop te gaan maar de kinderen komen niet tot overeenstemming over de film. Dan niet. Verder gaan onze kinderen woensdag logeren bij opa en oma. Daar gaan ze dan ook een uitstapje doen naar Naturalis. Dat is altijd een succes. Een museum in de vakantie is altijd wel leuk. Is er niet iets bij jullie in de buurt? En anders ergens met trein naar toe of zo?

Bastet

Bastet

22-02-2010 om 10:12

En hier....

Een vriendinnetje van mijn dochter heeft hier gelogeerd,we zijn gisteren naar de gothic & fantasybeurs geweest,en verder gaan we veel luieren,films kijken,aanrommelen,opruimen.
Bastet

Puck

Puck

22-02-2010 om 10:48

Lekker niets

Ik moet aan het eind van de week wel werken, maar wij zijn niet van plan om veel te doen. Lekker laat opstaan (heb nu net mijn ontbijt op), kinderen lekker aan het spelen, spelletje kaarten met z'n 3-en (dank Ingmyr) en misschien een keertje zwemmen. Gewoon een paar dagen lekker tot rust komen.

liora

liora

22-02-2010 om 22:48

Hier

Vandaag ging zoon naar de opvang, morgen ga ik met beide zonen naar een museum (spannend of dat allemaal leuk zal zijn), woensdag en donderdag opvang, vrijdag baby naar creche en zoon met mij en een vriendje naar Ballorig. Weekend gewoon zwemles en krijgen we vrienden op bezoek.

Ondanks dat ik wel gedeeltelijk doorwerk is het toch heerlijk!! Geen boterhammen smeren, wat minder tijdsdruk 's morgens, en zelfs een paar keer echt rustig aan kunnen doen in de ochtend.

Liora

Lou

Lou

23-02-2010 om 12:45

Werken

Ik werk gewoon deze week, dus dochter is twee dagen naar de vakantieopvang (die ze gelukkig erg leuk vindt) en vandaag logeren bij oma. Morgen is er blokfluitles en komt er iemand spelen, overmorgen vakantieopvang, vrijdag gaat ze met een vriendinnetje en haar moeder naar het zwembad.

Als ik meer vrij zou zijn zou ik een dagje weggaan met mijn dochter (van 8 jaar). Ik ben nog steeds van plan haar Amsterdam en Rotterdam te gaan laten zien, allebei gedurende een hele dag. Lekker samen weg. Verder zou ik naar musea gaan die we nog niet kennen. En waarschijnlijk, zoals bijna elke vakantie wel een keertje, naar de film. En af en toe wat leuke thuisdingetjes, zoals koekjes bakken of pizza's bakken, of haar kamer veranderen of zo.

Maar goed. Dat doen we dus allemaal niet deze week

Doen?

Nou niet zoveel hoor. Lekker rondhangen, beetje internetten/wii-en, uitslapen, relaxed koken, koek(jes) bakken, sjoelen, spelletjes doen, lezen. Echtgenoot moet werken, oudste zoon is druk met zijn net aangeschafte nitro-auto en heeft vandaag folders gevouwen en gelopen. Middelste is immer druk met aquariagerelateerde zaken en marktplaatshandel. Jongste hangt lekker om me heen of vermaakt zich met speelgoed/donald duckjes. Nou ja, heel verhaal om te melden dat we niks doen

vlinder72

vlinder72

24-02-2010 om 09:09

Bioscoop

Wij zijn toch naar de bioscoop geweest. Naar de prinses en de kikker. Leuke film. Dit keer ben ik niet eens zelf in slaap gevallen. Dat gebeurt nog wel eens als een film erg saai is. Maar dit was een leuke film. Zelfs mijn jongens van bijna 8 en bijna 6 vonden het erg leuk. En mijn dochtertje van 4,5 jaar was voor het eerst in de bioscoop en heeft haar ogen uitgekeken. Er stond wel dat de film voor kinderen vanaf 6 jaar was maar mijn kinderen zijn niet erg angstig van aanleg en ze hadden geen enkele moeite met de enge stukjes. Ohh, spoken zei mijn dochtertje. Verder heb ik haar er niet meer overgehoord. De kikkers, de krokodil en het vuurvliegje waren toch veel leuker. Vandaag gaan de kinderen uit logeren omdat ik zelf donderdag en vrijdag moet werken. Helaas kan ik bijna nooit een hele vakantie vrij krijgen. Ach, twee dagen vrij is ook heerlijk.

Heirthe

Heirthe

25-02-2010 om 16:08

Thuis rommelen en vervelen

HIer vervelen de kinderen zich sinds gisteren..
Iedereen is op vakantie behalve wij wordt er gezegd en nu moet ik maar iets bedenken om ze te entertainen zeker.
We hebben spelletjes gedaan, internetten, Wii-en maar de heren en dame zitten vooral achter de pc..
Nu zijn de heren aan het free runnen buiten (gelukkig) en dochter aan het kleuren en mamma breit een konijn

Ook vervelen

eigenlijk sinds vanochtend. Gisteren is oudste (is nu 3,5) met papa de hele middag meegeweest en jongste kan heel goed zelf spelen (hoezee!!) dus daar heb ik geen problemen mee.
De rest van de week zijn we allemaal snotterig en ziekelijk geweest, dus veel dvd'tjes gekeken en wat spelletjes gedaan. Ook zijn we heerlijk achter het huis wezen rommelen en wezen wandelen in het bos.
Vanmiddag denk ik ff naar de dierenweide

annemoontje

annemoontje

26-02-2010 om 21:50

Midweekse stedentrip met kinderen

hartstikke leuk, voor ons en voor de kinderen! we zijn net terug uit Scandinavie, en weten nu dat we niet zo moeten klagen over de kou hier in Nederland hahaha....het was daar -18 overdag (da's best wel koud maar met een strakke blauwe lucht...en we hebben altijd het gevoel heel lang weg geweest te zijn, omdat je zoveel doet in een korte tijd blijven de herinneringen over dit soort korte vakanties heel lang in het geheugen van de kinderen! nu nog lekker 3 dagen thuis rommelen...wat een luxe....
groetjes Annemoontje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.