Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2010 om 10:19
In de mei vakantie ga ik voor de eerste keer alleen met de kinderen op vakantie. We willen dan ook een dag naar Barcelona.
Wat is daar leuk voor kinderen om te doen en bezichtigen ?
( 9 en 11 jaar waarvan 1 met pdd-nos )
alvast bedankt
24-01-2010 om 13:13
Heel erg leuk
Wij zijn er een weekje geweest in oktober met een 9 en 12 jarige. Echt heel leuk!!
Ze vonden bij ons echt alles leuk dus ik zal zeggen waar we geweest zijn.
1. De Ramblas, leuk over te lopen met de allerlei levende standbeelden.
2. Parc Guell , heel mooi park met mooie architectuur.
3. De kathedraal, met ganzen op de binnenplaats.
4. Aquarium, maar dat is voor een dagje een beetje jammer van de tijd.
5. De haven en het strand.
6. Voor de liefhebber ( niet voor mijn dochters) : het stadion van de voetbalclub Barcelona.
7. Mont Juic, de berg met daarop een kasteel en het Olympisch stadion
Veel plezier!1 Je hebt aan een dag niet genoeg.
24-01-2010 om 15:48
Hop on- hop off bus
vind ik een must! Als het mooi weer is , kun je boven buiten zitten. Erg leuk! Veel plezier!
Marit
24-01-2010 om 17:54
Ponpon
Je zult een keuze moeten maken, 1 dag voor Barcelona is veel te kort ( met of zonder kinderen ), wat vinden ze leuk? Ik zou een ticket voor de toeristische bus nemen ( waar je steeds in- en uit kunt stappen), en dan kijken wat zij willen zien, parc Guell, het aquarium, de Ramblas, het voetbalstadion etc etc ?
24-01-2010 om 23:21
Nog maar een dag dan!
dat klinkt erg leuk allemaal ! nou we zijn twee weken in cambrils dus als het weer meewerkt ( minder warm dus) dan gaan we nog maar een dagje.
he vervelend