Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pelle

Pelle

25-06-2009 om 16:03

Wat moet je bij je hebben op vakantie in het buitenland

http://www.halfords.nl/Documents/3308076_210x297_fc_LR.PDF

Gezien? Hebben jullie dat allemaal? Waarom is Duitsland het enige land waarbij je een jerrycan brandstof bij je moet hebben? Is dat echt zo? Ook staan er winterbanden bij, lijkt me iets voor in de winter, waarom is het dan verplicht? Dan moeten ze erbij zetten dat dat alleen geldt in de wintertijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oei

dan moet ik nog snel ff sneeuwkettingen halen voor ik in augustus naar zuid frankrijk ga...

Gruffalo

Fouten

Er staan echt zoveel fouten in dat ik dit niet serieus zou nemen. Veel meer en ook betere informatie staat er op de site van de ANWB waar je per land kunt kijken wat kan, mag en moet.Kijk bij vakantie /landeninformatie/op land en dan bij verkeersregels auto. Overigens mag de jerrycan met benzine ( inhoud 10 ltr) in Duitsland mee en het MOET beslist niet. De winterbanden moeten gebruikt worden onder winterse omstandigheden en dat kan ook een pittige hagelbui in de zomer zijn! Maar zeker in de zomer zou ik dit niet al te letterlijk nemen. Het klopt inderdaad wel dat als je betrokken bent bij een aanrijding onder die winterse omstandigheden ,je bent niet de schuldige maar hebt geen winterbanden,je wel aansprakelijk bent en dus de schuld opgelegd kunt krijgen. Dat houdt weer niet in dat je verzekeringsmaatschappij niet uitkeert alleen kost het wel je no-claim en riskeer je een boete.
Vreem dat Halfords nergens vermeld dat je in bijna geen enkel europees land een navigatie met radarverklikker of flitspaalverklikker in je auto mag hebben. Zelfs niet als hij niet aan staat en ongebruikt in je kofferbak ligt.
Komt vast omdat ze die zelf verkopen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-06-2009 om 09:42

Duitsland

Die jerrycan zal wel niet verplicht zijn, maar staat er niet voor niets. Het is in Duitsland namelijk strafbaar om zonder benzine aan de kant van de weg te staan. (weet ik sinds ik een paar jaar geleden dus ook met een lege tank langs de snelweg stond)

Jacoline29

Jacoline29

26-06-2009 om 09:57

Huh ijsvogeltje

En wat dan met auto pech?Je had toch auto pech?benzinetank lek oid,niet zeggen dat je geen benzine meer hebt.
Waren er nog consequenties voor je?
zal er dan maar wel aan gaan denken,wij moeten ook door duitsland heen.

Puck2

Puck2

26-06-2009 om 11:14

Lijkt erop

Die lijst zit idd vol met fouten als je het vergelijkt met de ANWB. Die laatste acht ik toch kundiger. Lijkt erop dat Halfords gewoon de verkoopcijfers op wil krikken. Het liefst hadden ze denk ik overal een V-tje neergezet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-06-2009 om 22:52

Geen idee

Jacoline, geen idee hoe het zit met autopech. Ik ging met een vriendin naar Italië, en we wilden in Duitsland lekker goedkoop tanken. De jerrycan was ook leeg, die zouden we ook in Duitsland vullen. We reden uiteindelijk via een andere route Duitsland in (kreeg op laatste moment handige tip). Gevolg was echter dat we geen tankstations tegen kwamen - en toen stonden we stil. Tank leeg. Gelukkig bij een viaduct, dus we konden naar de gewone weg, hebben gelift naar tankstation, benzine gehaald en waren binnen 20 minuten later weer bij de auto terug. Inmiddels hadden we bij het tankstation gehoord dat we strafbaar waren en een fikse boete riskeerden. Later die dag spraken we een agent en die benadrukte ook dat we erg veel geluk hadden gehad en we inderdaad een hoge boete zouden hebben gekregen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.