Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Columbus

Columbus

30-05-2009 om 12:29

Wat niet vergeten mee te nemen voor baby?

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen voor onze baby (9 mnd) op vakantie (auto, huurtent, Italie)?

Ik heb opgeschreven:

Kleertjes: kleertjes, hoedje, wasmiddel

Eten: melk, flesjes, drinkbeker, potjes, lepeltje, slabbetjes, smeerkaas, stroop, rozijntjes, kinderstoel, thermosfles, waterflesje,

Verschonen/douchen: luiers, doekjes,
shampoo, opblaasbootje (als minizwembadje of badje of box), hydrofielluiers,
Spelen: speelkleed, speeltjes,

Slapen: campingbedje, gewone matrasje, hoeslakentjes, slaapzakje, fleecedekentje, knuffel, klamboe,

Zwemmen: zonnebrand, zwemluiers, parasolletje, zwemkleding, warme handdoeken,

Vervoer: buggy, rugdrager,

Overig: paracetamol, bijtring,


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

30-05-2009 om 13:48

Misschien

nog een thermometer?

Luiers en doekjes zou ik daar ter plekke kopen.

Mamba

Mamba

30-05-2009 om 17:46

Eh, minder?

Minder eten (kan je ook daar kopen), minder luiers (kan je ook daar kopen), minder speelgoed en heb je echt al dat slaapspul nodig? Ik zou een soort baby-ehbo meenemen: chamodent, anti-muggenspul, prikweg, vloeibare paracetamol. Verder een tandenborstel, voorleesboekje en véél hydrofielluiers: voor afdrogen, als zonnescherm, als noodluier, als zonnepetje. Ik zou geen kinderstoel meenemen. Voor die korte periode kan je haar best op schoot nemen of in de buggy zetten om te voeren.

Asa Torell

Asa Torell

30-05-2009 om 21:45

Aanvulling

(deels al genoemd): thermometer, sudokrem, vaseline, zeker dubbel!!! beddegoed (als er een luier doorlekt bij diarree ofzo), regenbroekje voor spelen in nat gras, buggy=kinderstoel, doekjes voor gezicht poetsen. Kijk anders ook eens bij de dreumesdraad hierboven, misschien staan daar nog dingen in waar je wat aan hebt?

Tijgeroog

Tijgeroog

02-06-2009 om 14:49

En ik

Luiers zou ik niet te veel meenemen, billendoekjes wel want die nemen weinig plek in en vind ik in het buitenland erg duur. Ik gebruik ze ook om een gezicht te poetsen.
Kinderstoel vind ik erg fijn, ook voor "die korte tijd". Maarja, wij kamperen altijd 3 weken. Vaak kun je ter plekke wel een prima stoel huren/krijgen, hoef je die niet mee te nemn.
Verder heb ik nooit een gewoon matrasje in het campingbedje, op de matras van het campingbedje slapen ze altijd ook erg goed. Wel een extra handdoek om je baby op te leggen tijdens het verschonen, in plaats van een waskussen.
In plaats van het opblaasbootje: wij namen altijd het speelgoed mee in een plastic bak. Die bak konden we ook gebruiken als badje bij de tent. Echt in bad doen deden we nooit in de vakantie, het zwembad en de douche waren genoeg. Vaak is er trouwens ook een babybadje op de camping.
En een box heb je denk ik niet nodig. Ik weet niet of je kindje al kruipt, maar als ze op die leeftijd al kruipen gaan ze nog niet zo heel ver weg. Zeker niet als ze blote knietjes hebben, dan blijven ze mooi op de deken die je neerlegt. Wil je toch een box dan kun je een opblaasbadje meenemen, dat heeft wat meer ruimte dan een bootje.
Verder dus: een grote deken, en ook iets van een picknickkleed of bloxkleed met kunststof onderkant, die kun je makkelijk overal neerleggen, ook onderweg. En wat lange broekjes die vies mogen worden en slofjes, voor als je je kind wat verder rond wil laten kruipen. Wij stonden vorig jaar op een bedje van dennennaalden, en zonder lange broek en slofjes kwam m'n meisje niet van de deken af.

Potjes baby-eten zonder met suiker

Jaren geleden zat er in Italie en Kroatie waar ik toen was flink suiker in het baby-eten. Mijn dochtertje at gelijk veel beter, maar ja. Als je geen suiker wilt en je hebt potjes nodig geven zou ik dit dus even checken.
Verder hadden ze andere spenen. Dat gaf ook een drama toen we op een bustocht de speen waren verloren.
Verder moet ik zeggen dat wij altijd van het weinig meenemen zijn. Ik denk altijd: babies hebben ze overal. We hebben ook nooit gesleept met bedjes en stoeltjes en zo. Gewoon tusen ons in gelegd en geimproviseerd. met als gevolg (?) nu een hele makkelijke reismakker van 6, die heel goed weet dat het ergens anders anders gaat dan thuis.
Jonne

Columbus

Columbus

03-06-2009 om 10:13

Mamba

Bedankt voor je reactie:

Ik snap 'minder eten', 'minder luiers' en 'minder speelgoed' niet zo goed. Ik vind Italiaanse potjes niet goed genoeg voor mijn kind. Ik twijfel hoeveel potjes ik mee zal nemen; ze zal ook wel eens met de pot mee eten. En ik kan 123 niet iets bedenken wat ze hier op haar brood eet en daar ook te koop is in de (kamp)winkel.

Ik weet ook nog niet hoeveel luiers ik meeneem. Maar ik heb sowieso luiers en doekjes nodig voor onderweg. En waarschijnlijk passen er prima 2 pakken luiers in onze auto. Minder speelgoed? Maar hoeveel speelgoed neem ik mee dan. Ik heb een paar kleine dingen in mijn hoofd (al is het alleen maar voor onderweg).

Wat zou jij weglaten van het slaapspul? Het gewone matrasje gaat alleen mee als er ruimte genoeg is in de auto (vast wel). Dan slaapt ze op een lekker matrasje en als je het matrasje eruit haalt is het een box. Blijft de slaapmatras ook lekker schoon.

Columbus

Columbus

03-06-2009 om 10:15

Asa

Bednakt voor je reactie.
Sudocreme, inderdaad! Ze heeft nooit luieruitslag maar je zult zien... Dubbel beddegoed bedacht ik me vanmorgen ook naar lekkere wortelkotsvlekken in haar beddegoed.

Columbus

Columbus

03-06-2009 om 10:20

Tijgeroog

Jij ook bedankt voor je reactie. Die kinderstoel is te huur, maar we hebben zo'n inklapding en dat is ongeveer het eerste wat ik in pak. Zomaar in de buggy zitten vind ze niets en een beetje rondkijken in de kinderstoel vindt ze prima. Ze zijn ook te huur, maar ik denk dat we hem makkelijk meekrijgen.

Dat opblaasbootje leek me vooral ook handig bij het zwembad. Lekker een eigen badje om te spetteren. De camping heeft babybadjes en waarschijnlijk gaat ze gewoon met ons mee onder de douche (of bij het zwembad).

We nemen inderdaad een oude slaapzak mee die als speelkleed dient (ook voor de twee oudste kinderen).

Columbus

Columbus

03-06-2009 om 10:23

Jonne

Ik wil liever ook geen suiker in potjes. Vaak vind ik ze ook veel te smeuiig. Sowieso ben ik niet zo van de potjes. Maar ik denk dat het op vakantie (we gaan er vaak op uit) toch wel heel handig is.

Spenen, goede tip! Alleen voor ons niet nodig, want ze gebruikt geen fopspeen. Ik neem 2 complete flesjes mee, als er dan één speen kapot gaat, dan is dat maar zo.

Ik wil ook niet zoveel meenemen, maar sommige dingen zijn toch wel handig om even te checken.

amk

amk

03-06-2009 om 10:51

Italie = eu

dus exact dezelfde regels voor babyvoeding.
Ook hier zit er gewoon suiker in de potjes. Fruitsuiker of appelsap door de maaltijdpotjes is niet ongewoon.

En er hoeft niet perse iets op brood. In italie hebben ze heerlijke kazen en worst die je gewoon kunt geven. En er is natuurlijk ook heel veel fruit dat je op de boterham kunt doen.

Dus minder eten mee, ja, klopt wel.

Asa Torell

Asa Torell

03-06-2009 om 15:02

Buitenlandse potjes

daar moet ik dan wel even een anecdote over kwijt: man is duitser en bij zijn vorige werk had hij ook een duitse baas. Toch begreep man niet automatisch alles aan zijn baas... oa. dat die met het hele gezin elke 2 weken naar duitsland reed voor nieuwe voorraad duitse potjes want baby lustte de nederlandse olvarit niet. Bij het vertellen van dit verhaal aan mans (dus ook duitse) zus was de reactie niet: "Wat overdreven!" Maar: "Waarom laten ze het niet opsturen?"
Needless to say dat ik het er zelf wel op aan zou laten komen met die italiaanse potjes, al helemaal met de info van amk. Hooguit een paar nederlandse mee voor de eerste dagen. Twee potten beleg mee is daarentegen weer geen moeite en genoeg voor de hele vakantie waarschijnlijk.

Rafelkap

Rafelkap

03-06-2009 om 16:00

Beetje o.t. over potjes

Ik snap die hele potjesdrang niet. Dat is echt gewoon goor. Dat doe je je kind toch niet aan!

Ik heb gezegd. (scheelt trouwens ook weer in bagage)

liora

liora

03-06-2009 om 16:07

Columbus

Hoi Columbus,

Wat reageer je gek, lijkt wel een beetje defensief of zo. Je somt op wat je meeneemt en vraagt advies. Dat krijg je en vervolgens ga je er helemaal punt voor punt op in (behalve op mijn advies trouwens). Maar neem gewoon de adviezen over die je aanstaan, en als je denkt dat je het zelf beter weet, leg je gewoon de adviezen naast je neer.

En een opmerking dat je de Italiaanse potjes niet goed genoeg vindt voor je kind, vind ik echt van de pot gerukt.

Liora

Maylise

Maylise

04-06-2009 om 01:14

Overdreven

Ik vind het wel erg overdreven allemaal. Je gaat naar Italië toe. Niet naar het binnenland van Noord Korea maar naar een ander EU land. In Italië zijn ook babies en die worden daar net zo goed groot als hier. Ook daar heb je broodbeleg, potjes voor babies (als je dat persé noodzakelijk vind,ook kleine kinderen kunnen prima mee eten met wat de ouders eten), luiers, speelgoed en weet ik veel.

Ik zou zeker geen halve volksverhuizing er van maken. Een bedje, een buggy, een rugdrager en een kleedje zijn heel handig. Verder zou ik inderdaad zo'n opblaas bootje meenemen, een paar luiers voor de reis en de eerste dag, kleding en een beetje speelgoed.

Trouwens ik vind het wel grappig dat de Italiaanse potjes blijkbaar niet goed genoeg zijn maar dat potjes in het algemeen geen probleem zijn. Vreemde prioriteiten.

Wat broodbeleg betreft heb je in Italië bijna elk broodbeleg wat je ook in Nederland kan krijgen met uitzondering van hagelslag en misschien appelstroop (dat heb ik nooit gechecked). Je hebt ook daar jam, chocolade pasta, pindakaas (eh nog niet relevant), talloze vleeswaren, kaas en weet ik veel wat niet nog meer krijgen.

Maylise

reina

reina

04-06-2009 om 07:06

Eens met maylise

In Italië hebben ze gewoon winkels, neem mee wat noodzakelijk is, maar koop de rest gewoon daar, beetje relaxed op vakantie gaan kan ook geen kwaad

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 09:52

Italiaanse potjes

Tja, op Sicilië hadden ze bijna alleen maar potjes waarin alleen gepureerde groente zat. Welgeteld één soort met ook iets van macaroni/vlees erdoor en dat was het. Ik denk dat Italianen minder van de potjes zijn. Voor onze 10 maanden oude Pipo maakte het toen niet uit, hij had het Italiaanse brood ontdekt en vrat daar ládingen van weg.

Potjes

Zolang mijn jongste nog begint te kotsen (letterlijk) van stukken en grof eten, moeten wij helaas ook potjes gaan meenemen naar Frankrijk. Eten of niet eten, dat is dus de vraag.

Ik zie zelf ook liever dat hij met ons mee-eet. Maar ja. Nog even geduld?

Linda

Rafelkap

Rafelkap

04-06-2009 om 10:17

Linda

of een staafmixer. Zou ik zeker overwegen, veel makkelijker en veel lekkerder!

Hillary

Hillary

04-06-2009 om 10:52

Kotsen

Als je kind gaat kotsen van stukjes zijn de zuideuropese potjes juist ideaal. Moet wel zeggen dat mijn ervaring van 9 jaar geleden is. Dochter was toen 11 maanden en at geen stukjes. Staafmixer was dus onmisbaar attribuut (zelfs in de NL potjes voor die leeftijd). Wij gingen naar Spanje op vakantie en die potjes vond ze heerlijk, die waren voor die leeftijd nog bijna vloeibaar. Ook veel lekkerder eten met vis enzo en wel wat meer kruiden waaronder ook zout. Zelf gaf ik geen zout (nog steeds nauwelijks), maar had toch het idee dat als die Spaanse kinderen het aten, zij het ook wel zou overleven voor 2 weken.
Overigens heeft dochter tot 18 maanden geen stukjes gegeten (ook geen brood), toen de keelamandelen verwijderd waren was dat opeens geen enkel probleem meer.

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 12:38

Spaanse potjes

Ja, die Spaanse potjes vielen bij onze zoon, die een echte probleemeter was, ook reuze goed in de smaak! Ik baalde er indertijd stevig van dat die smaken hier niet te krijgen waren. In Spanje vrat hij het ene potje na het andere leeg, in Nederland was het gelijk weer een drama.

Columbus

Columbus

04-06-2009 om 15:24

Maylise

"Ook daar heb je broodbeleg, potjes voor babies (als je dat persé noodzakelijk vind,ook kleine kinderen kunnen prima mee eten met wat de ouders eten), luiers, speelgoed en weet ik veel."

Daar ben ik me volledig van bewust. Luiers zul je in ieder geval voor onderweg mee moeten meenemen. Ik zou niet 123 weten wat ik nu meeneem waarmee ik een volksverhuizing mee creeer. Bovendien; onze auto is ruim, dus waarschijnlijk past het wel (omdat we helemaal niet zoveel meenemen).

"Trouwens ik vind het wel grappig dat de Italiaanse potjes blijkbaar niet goed genoeg zijn maar dat potjes in het algemeen geen probleem zijn."

Inderdaad ben ik niet zo van de potjes. Maar we trekken er vaak dagjes op uit, we eten veel later dan normaal, we gaan vaak uit eten, etc. Daarvoor leken mij potjes wel ideaal. Staafmixer heb ik aan gedacht, maar we eten weinig staafmixerfood, denk ik (BBQ, pizza, uit eten, patatjes, salades...)

"Je hebt ook daar jam, chocolade pasta, pindakaas (eh nog niet relevant), talloze vleeswaren, kaas en weet ik veel wat niet nog meer krijgen."

Ik doe mijn 8-mnd oude meisje nog geen chocolade pasta, pindakaas, salami, zoute kaas, etc op haar brood. Eén potje stroop en 2 bakjes smeerkaas krijgen we wel mee en de rest zien we wel.

liora

liora

04-06-2009 om 18:02

Columbus

Wat fijn dat je alles zo perfect voor elkaar hebt. Fijne vakantie meid!!

Enne, als je vindt dat je het perfect doet, vraag dan niet wat anderen ervan vinden.

Liora

Vic

Vic

04-06-2009 om 19:37

Schattig

Ik vind het juist wel leuk als iemand zo betrokken met zijn lijstje bezig is. Je wilt niet weten hoeveel zooi ik bij me had toen ik voor het eerst met oudste op vakantie ging. Babybadje, aankleedkussen, speelkleed, Frisolac (terwijl ik bv gaf, maar je weet maar nooit), etc. We hebben er speciaal een dakkoffer voor gehuurd terwijl we best een ruime auto hadden. Tegenwoordig kan ik de spullen voor twee volwassenen en drie kinderen mee in de kofferbak Maar de eerste keer met je eerste kind neemt toch iedereen veel te veel mee? Oh, een ding was ik vergeten. Mijn dochter werd die eerste vakantie voor het eerst ziek, en ik had geen paracetamolzetpillen bij me.

Maylise

Maylise

04-06-2009 om 20:29

Columbus

Heb je wel eens een Italiaanse slagerij of kaaswinkel van binnen gezien? Als je denkt dat er alleen maar spinazie is of zoute kazen denk ik haast van niet. Je kan zoveel soorten hartig en zoet broodbeleg daar krijgen.
Verder is het natuurlijk op zich niet veel broodbeleg maar als en broodbeleg en potjes meeneemt heb je zo een extra kratje vol.
Maar onze auto zit sowieso altijd al volgepropt dus ik ben altijd extra voorzichtig met wat ik meeneem.

Maylise

Zus

De eerste vakantie dat mijn zus meeging kamperen was ze nog geen 1 (in 1968) en toen hadden mijn ouders maar een paar potjes babyvoeding meegenomen. Drama's omdat bleek dat mevrouw de 'vreemde' buitenlandse potjes niet wilde eten. Het jaar daarop hadden mijn ouders de hele auto afgeladen met olvarit en je raadt het al: niks van gegeten! Gewoon met de pot meegegeten, inclusief franse kaas, olijven, merguez-worstjes, etc.

reina

reina

04-06-2009 om 22:32

Vertaalboekje

Als ik denk aan een baby in Italië krijg ik visioenen van jaren terug, toen ik met een kleintje een week in een Italiaans ziekenhuis zat. Ik was toen héél blij met mijn vertaalboekje, want men sprak er geen woord buiten de grens (en ik weet dat dat nog steeds vaak zo is). Ik hoop van harte dat het niet nodig is, maar neem wel zo'n boekje mee!

amk

amk

04-06-2009 om 22:41

Staafmixerfood (iets ot)

"Staafmixer heb ik aan gedacht, maar we eten weinig staafmixerfood, denk ik"

Nou, alles kan in de staafmixer, geloof me. Op het lab regelmatig gemalen paling met graat gehad van een van mijn medestudenten die iets van zware metalen er in ging aantonen.

En als wij onderzoek doen in levensmiddelen om bv 1 van onze producten in het eindproduct van de klant aan te tonen dan gaat er idd wel eens een dvpizza in de staafmixer. Echt smakelijk ziet het er niet uit, maar dat doen potjes ook niet. Het smaakt wel of je een hap vloeibare pizza binnen krijgt.
Misschien dat je even de botjes van het vlees moet verwijderen.

En dat doen we met een gewone staafmixer. Slechts een klein beetje water toevoegen voor de smeuigheid.

Yta Chalne

Yta Chalne

05-06-2009 om 08:02

Denk ook aan jezelf

Voor je kind het beste (de NL potjes schijnbaar) en zelf de tijd doorbrengen op friet en pizza... Als je nou zelf iets gezonder eet op vakantie dan heb je wél plezier van de staafmixer

Primavera

Primavera

05-06-2009 om 10:18

Roflol

Ik woon zelf in Italië en zit hier met een grote grijns te lezen denkende aan een italiaanse vriendin van mij die op vakantie naar noord-europa italiaans babyvoedsel en zelfs italiaanse flessen 'zacht' water meesleept voor haar kind, want dat noordelijke spul vertrouwd ze niet. Water, zomaar uit de kraan, dat kan niet goed zijn. Misschien komen jullie elkaar onderweg tegen. Als je een afgeladen auto met italiaans nummerbord de andere kant uit ziet rijden, weet je dat je een gelijkgestemde hebt getroffen ))
Ik vind het ook heerlijk om te lezen dat de buitenlandse potjes echt niet kunnen vanwege de eventuele suiker en zout, maar als beleg vervolgens wel stroop en smeerkaas meenemen. Wat zou daar inzitten? P.S Italianen vallen vaak weer over het nederlandse brood, waar zout en broodverbeteraar in zit. Dat geef je toch niet aan je baby???? Lands wijs, lands eer zullen we maar zeggen.
Eén tip ga geen boodschappen doen in de kampwinkel, dat is loeiduur en niet altijd even safe vanwege de hitte. In Italië hebben ze aan de buitenrand van bijna alle steden en dorpen van die loeigrote supermarkten (Carrefour, Coop, Standa, Esselunga, Pam, Conad, Leclerc, enz.) Daar is het stukken goedkoper 8ook babydoekjes) en het assortiment is inmens, veel groter dan wat je in een gemiddelde nederlandse supermarkt kan krijgen. Vaak zit er ook een drogist/apotheek bij in.
Als er nog behoefe is zal ik straks wel even uitleg geven over hoe het zit met italiaanse potjes en ander babyvoer, maar het is handiger als ik dat na het boodschappen doe, want in de 9 jaar dat ik die afdeling oversla kan er wel eens iets veranderd zijn. Als je nederlandsachtig brood wilt met broodverbeteraar moet je die van Mulino bianco nemen, die voorverpakt en voorgesneden bij het lang houdbare brood ligt (dat is vaak op een andere plek dan waar het verse brood ligt).
Groetjes Primavera

Biene M.

Biene M.

05-06-2009 om 10:59

Primavera!

Misschien een domme vraag, maar is er in Italië ook zoiets als bambix? Mijn zoontje eet vooralsnog geen brood en ik neem liever zo min mogelijk mee van de zomer, maar pap is dus wel belangrijk.

Groetjes, Biene

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.