Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tango

Tango

23-04-2020 om 14:35

Wat te doen in de zomervakantie

Omdat op vakantie gaan nu een zeer onvoorspelbare zaak is maar we in de zomer toch in ieder geval wel een weekje weg willen, zijn we ons aan het beraden wat te doen. We houden het waarschijnlijk maar bij iets binnen Nederland. Maar de vraag is, ga je nu al boeken of wacht je nog af. Verder is een beetje acceptabele bungalow echt heel prijzig in de zomerperiodes. Ik zag al bedragen van meer dan 1000 euro per week. Vind ik echt teveel. Hebben jullie tips voor iets betaalbaarders? Het hoeft niet heel luxe te zijn. Eenvoudig huisje is prima.


Doenja

Doenja

23-04-2020 om 14:53

Huizenruil?

Misschien is huizenruil iets voor je? Maar bedenk wel, dat als de regels nagenoeg hetzelfde blijven, wat wil je dan gaan doen daar? Alle restaurants en terrasjes dicht, musea, openbare gelegenheden ook. Dat risico zou ik niet willen lopen, om voor veel geld in een ander huis vooral in en rond om huis te moeten blijven. Alleen huizenruil geeft acceptabele prijzen denk ik. Of echt gewoon accepteren dat je deze zomer thuis blijft. Maak daar vakantie; verse broodjes 's morgens, buiten eten, kaarsjes aan 's avonds, badje opzetten, picknicken in de tuin, spelletjes maraton, etc. etc.
Een huisje in NL boeken in de zomer vakantie vind ik zo schreeuwend duur dat ik daarom alleen al meestal naar het buitenland ging. Kamperen, dat wel, maar dan zag ik tenminste echt iets anders, een ander land, een andere cultuur, andere taal, eten. Maarja, zo sta ik er in.

Hangkous

Hangkous

23-04-2020 om 15:00

Wij twijfelen nog

De keus moet gemaakt worden uit het volgende rijtje:
Costa Balconia
Domesticaanse Republiek
Hintergarten

Gewoon thuis blijven kan natuurlijk ook.

40er

40er

23-04-2020 om 15:06

Hangkous/Tango

Wij gaan naar Tuinesië, schijnt ook mooi te zijn die tijd van het jaar 😆

Tango, misschien via natuurhuisje?

bicyclette

bicyclette

23-04-2020 om 15:07

Hangkous

Tuinesië is misschien een optie voor je? Tuinzania schijnt ook leuk te zijn!

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2020 om 15:19

Natuurhuisje

Ja, een vrijstaand natuurhuisje en dan met (natuurlijk) entertainment voor de deur is onze oplossing. Water, electrisch bootje. Terrasjes zullen er wel niet inzitten dus dan moet je zorgen dat je alles wat je nodig hebt bij de hand hebt.

Duizend EUR per week kost het al snel, maar het is nog altijd goedkoper dan op vakantie naar Bali Duur, maar er zijn eigenlijk geen alternatieven als je er toch een paar weekjes uitwil.

(gelukkig hadden we nog niets geboekt dit jaar aan buitenlandse vakanties)

Hangkous

Hangkous

23-04-2020 om 15:22

Was t effe kwijt

Maar inderdaad Tuinzania en Tuinesië zaten ook in het keuze rijtje.
Net als de Gazonstrook maar die is afgevallen. Dat lijkt wel oorlogsgebied op dit moment. (Man heeft het zonder overleg volledig omgespit.)

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-04-2020 om 15:26

Nog even niet

Ik blijf voorlopig nog even in mijn naïeve optimisme. Stap voor stap accepteer ik het onvermijdbare. Vooralsnog ga ik er dus gewoon vanuit dat ik eind juli naar mijn reeds geboekte buitenlandse vakantiebestemming ga (met de auto, binnen Europa).

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-04-2020 om 15:34

Ik ga er in mijn eveneens

naïeve gedachten van uit dat er vanaf begin juni of anders begin juli echt wel meer kan wat betreft musea, terrasjes enzovoorts.

Dus wij wachten ook af. We hadden nog niets geboekt en zelfs nog geen keuze voor een gebied/land gemaakt. Dachten voorzichtig aan Zweden. Gelukkig zit ik in een gebied waar de schoolvakantie laat valt en heb ik ook nog eens de laatste weken (*doet schietgebedje dat de vakantie niet ineens aan de achterkant wordt ingekort) dus dan kan er vast al meer.
Ik denk trouwens ook dat het in Nederland blijven wordt. We kamperen dus we vinden vast wel ergens een plek waar we de caravan kunnen neerpoffen.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2020 om 15:34

Ik getwijfeld over

Die arme Belgen voorzien een toeristisch rampjaar, dus misschien moeten we die maar een hart onder de riem gaan steken. De kans dat je over de B/NL grens heen kunt lijkt me nog best groot...

https://www.topics.nl/buitenlandse-toerist-zullen-we-deze-zomer-niet-meer-zien-vakantie-in-eigen-land-zal-toeristisch-jaar-moeten-redden-a14312622hln/?context=mijn-nieuws/

Rixt

Rixt

23-04-2020 om 15:44

Twijfel

We hebben nog niks geboekt, zouden we wel doen en we zouden toch in Nederland blijven. De afgelopen jaren zijn we niet met vakantie geweest, daarom de kinderen beloofd dat we dit jaar wel zouden gaan. We wachten het nog even af, het huisje dat we wilden boeken kosten nog steeds 1400 euro voor een week, de prijzen zijn nog niet gestegen. Het enige nadeel van thuisblijven is dat we dan in en rond huis klusjes gaan doen, thuis in de tuin zitten is prima, maar thuis niks doen is toch anders dan niks doen in een vakantiehuis.

Pluis

Pluis

23-04-2020 om 15:55

Ik wacht voorlopig af

Vakantie is al tijden geleden geboekt (en betaald). We zouden vliegen naar een Europees land en daar een soort rondreis doen. We hebben 3 verschillende accommodaties en een huurauto geboekt. Ik hoop dat het allemaal tegen die tijd weer kan. En anders hoop ik dat we nog wat van het al betaalde geld terug kunnen krijgen.

Mocht het toch niet kunnen dan blijven we gewoon thuis denk ik. Niet helemaal mijn idee van vakantie, want ik kan dan toch minder goed niks doen dan wanneer ik op vakantie ben, net als Rixt. Maar wat niet kan, kan niet. Dan maak ik wel een plan om thuis nuttig & aangenaam bezig te zijn.

Pooh Bear

Pooh Bear

23-04-2020 om 16:03

Zelfde

Vlak voor Corona was ik al voor huisjes in Duitsland of Tsjechië aan het kijken. Dat gaan we natuurlijk niet doen als het al zou kunnen.
Dus ben ik ook in Nederland aan het kijken ook bij natuurhuisjes maar de huisjes die je in Nederland huurt zijn echt veel hoger dan dat ik normaal voor een huisje in het buitenland betaal.
Als wij op vakantie gaan gaan we het liefst lopen of fietsen waarschijnlijk blijven we nu thuis en pakken we een paar x de auto naar een mooi natuurgebied.
Voor juni hadden we nog een lang weekend in Nederland staan maar de Airbnb heeft dat zelf helaas geannuleerd.
We zitten wel nog in twijfel of we daar iets nieuws voor boeken maar dan moet je wel mogen reizen eigenlijk is het niet de bedoeling om voor je plezier van de ene kant van het land naar de andere kant te gaan.
Als we een huisje met keuken hebben hebben we de horeca niet nodig maar de natuurgebieden moeten natuurlijk wel toegankelijk zijn.

Triva

Triva

23-04-2020 om 17:00

1000?

Waar kijk je dan? Alleen de grote dure parken? Check ook de stacaravans, als je zo'n moderne luxe hebt zie je weinig verschil met een huisje.

Triva

Triva

23-04-2020 om 17:06

Kijk hier bijv eens

https://www.bungalowspecials.nl/

https://www.europarcs.nl/

echt het is een makkie om onder de 1000 per week uit te komen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-04-2020 om 17:19

Friesland

Wij hebben in Friesland een huisje gehuurd met een bootje. In januari al.

vlinder72

vlinder72

23-04-2020 om 17:52

Afwachten

Wij hebben een vlucht naar het noorden van Noorwegen geboekt. Auto is gereserveerd. Accommodatie ook. Wij wachten wel of het door kan gaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2020 om 18:29

Dendy

Vooruitziende blik!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-04-2020 om 18:41

Nou nee. We hebben het vorig jaar voor het eerst gedaan en hebben nog nooit zo’n relaxte en lollige vakantie gehad. Helemaal verliefd. Na thuiskomst serieus overwogen zelf een boot te kopen. Maar toch maar niet gedaan. Huren is simpeler.

Wel eens gedaan? Een weekje ronddobberen op een simpel bootje?

Flavia

Flavia

23-04-2020 om 18:54

Rigoureus

Wij pakken het rigoureus aan met een heuse emigratie van Balconia naar Klein Tuinzania.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2020 om 19:50

Dendy

We hebben een keer een week over de Friese meren gevaren met een (best grote) boot. Was leuk, maar na een week was ik toch blij dat ik weer veilig op de wal stond. In zo'n haven is het ook best druk.

Straks in augustus een natuurhuisje op een eiland in een merengebied met een motorbootje erbij. Lijkt me leuk.

Tango

Tango

23-04-2020 om 19:54

Dank voor de tips

Tuinzania en Balconia hadden we zelf al bedacht natuurlijk. Maar dat zie ik persoonlijk echt niet zitten de hele zomer. Ik wil er graag wel even uit hoor. We hebben bij ons huis ook maar een relatief kleine tuin/terras, geen ruimte voor een groot zwembad en voor een opblaasbadje zijn mijn pubers echt te groot.
Een luxe huisje hoeft helemaal niet, mooie natuur en liefst iets van strand of ander zwemwater op loopafstand is fijn. Horeca is geen must, koken kunnen we zelf of evt. een keer iets laten bezorgen. Het gaat er vooral om om er toch even een weekje uit te zijn.
Ik ga eens kijken op natuurhuisjes, dat ziet er best goed uit en heel divers w.b. prijs. Vorig jaar hadden we ook een appartementje in de middle of nowhere in Belgie (daar kiezen we nu dus niet voor) en dat beviel ons eigenlijk best. Dochter van 19 gaat naar verwachting niet mee, of komt misschien een paar dagen. Zoon is absoluut niet veeleisend. Als er maar wifi is en iets te beleven in de omgeving, dan is het prima.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2020 om 19:55

De main stream media pikken het ook op

Vakantiegangers én -parken worstelen met zomervakantie: dan maar een natuurhuisje?

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/vakantiegangers-en-parken-worstelen-met-zomervakantie-dan-maar-een-natuurhuisje~b6d12765/

"Grote uitzondering is Natuurhuisje.nl, een platform dat er prat op gaat afgelegen huisjes te verhuren aan stellen of gezinnen die zich graag afzonderen van de massa. En laat dat nu net het devies zijn, dezer dagen. ‘Het wordt de afgelopen weken steeds drukker bij ons,’ zegt mede-oprichter Tim van Oerle. ‘Voor de meivakantie hebben we bijna twee keer zo veel boekingen als vorig jaar.’"

Dees

Dees

23-04-2020 om 20:25

Regio

Deze vakantie plannen wij niets de vakantie was al geboekt maar we zijn overtuigd dat die niet doorgaat. Denk dat ik nog wel even een paar maanden nadat het groene licht er is wil wachten met uit de regio vandaan gaan.

Bo

Bo

23-04-2020 om 20:36

wij

Wij zouden eind juli een mooie verre reis maken die ik al maanden geleden zorgvuldig heb samengesteld en het meeste al betaald. Het goede nieuws is dat onze annuleringsverzekering corona dekt, dus we krijgen ons geld terug. Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil dat het doorgaat!! Dus ik blijf hoop houden, het is nog 3 maanden.

Vakantie in eigen land vind ik leuk voor een weekje max. Ik heb thuis zo'n fijn ruim huis, waarom zou ik veel geld betalen om in een uitgeleefd Landal huisje te zitten? Voor mij is het ook belangrijk om echt in een andere omgeving te zitten, dus dan zou ik misschien nog richting de Ardennen gaan. Als het mag, maar dat verwacht ik wel over 3 maanden.. en hopelijk gewoon onze geplande reis.

Pom

Pom

23-04-2020 om 20:54

Hier

Wij zouden vandaag met de 3 pubers zijn vertrokken naar NY. Voor een vakantie van een week ipv een x omervakantie. We hebben ons zo enorm verheugd, en een heel plan gemaakt. Het doet toch een beetje pijn dat het niet door kan gaan.

De pubers hopen vooral dat hun vakantie in de eerste week van augustus door kan gaan. De oudste zou voor het eerst een week alleen naar Terschelling gaan, en de jongste op kamp. Ik hoop dat ook voor ze. Maar voorzie pas vakantie mógelijkheden in 2021 eigenlijk ...

Emmawee

Emmawee

23-04-2020 om 22:04

Switcherland

Gisteren kwam het bericht dat de zomerkampen van LCKV niet doorgaan. Er zijn in Leiden e.o. heel wat tranen gevloeid. Ik moest ook wel even iets wegslikken. Raar misschien, maar ik had stiekem hoop gekregen dat het door zou gaan. De scholen weer voorzichtig open, sportverenigingen ook en het is pas in juli. Maar het is natuurlijk niet te doen om die kampen in deze omstandigheden te organiseren.

Omdat dit kamp nu ook niet hoeft te worden betaald, houden we wat geld 'over'. Dus hebben we besloten dat we voor het eerst in ons leven overgaan tot de aanschaf van een spelcomputer. De Nintendo Switch!

Switcherland wordt toegevoegd optionele bestemmingen en de verwachtingen zijn hooggespannen.

Emmawee

Emmawee

23-04-2020 om 23:03

Nitwit

Voorlopig niet leverbaar. Dat is natuurlijk ook zo. Nou ja... Voorpret is ook pret.

Plokkie

Plokkie

23-04-2020 om 23:04

We zullen zien

Wij hebben in principe halverwege juli een vakantiehuis gehuurd in België. Van een particulier, dus geen vakantiepark. Voor twee weken. Stiekem heb ik de hoop nog niet helemaal opgegeven, we zullen zien.
Als er nog niet zoveel te doen is, dan is dat wat ons betreft niet zo'n groot probleem. Onze jongste heeft veel behoefte aan structuur, voorspelbaarheid en rust. Veel uit eten, bezoek aan horeca of drukke gelegenheden etc hebben we al nooit kunnen doen tijdens onze vakanties.
Aan de andere kant hebben we twee jaar geleden wegens omstandigheden geen vakantie geboekt. Tot mijn verrassing was de zomervakantie geweldig. Het leek eindeloos en uiteindelijk kwamen we in een vertraagd, ontspannen ritme terecht. Elke dag even zwemmen in een nabijgelegen meer, veel gezelschapsspelletjes samen, samen koken en heel veel niks... Dus wat het ook gaat worden, het komt wel goed wat mij betreft.

De tuin opknappen

Wij hebben een joekel van een tuin maar die ligt vol met lelijke straatklinkers, het gras is eigenlijk alleen maar mos en onkruid en de schuur heeft asbest. Wij stoppen ons vakantiegeld in de aanleg van een mooi terras met veranda, een klaverweide en mooie borders. Misschien ook nog wel een vijver. Met zo'n paradijsje hoef je nergens meer heen.

skik

Iedereen wil dat wel

Iedereen wil wel minstens één weekje weg kunnen in de vakantie. Naar dat veilige, afgelegen huisje. Net als iedereen dacht dat hij/zij uniek was ind e wens om naar dat grote, verlaten strand te gaan om lekker even uit te waaien.
Natuurlijk zijn er mensen die voor zichzelf die ruimte ook gewoon nemen. Maar ik vrees dat er een oproep komt om in de vakantie massale verplaatsingen niet te doen. In je eentje ben je niet massaal, maar als je even verder denkt, dan weet je dat er heel veel mensen zijn die allemaal op hetzelfde moment die oorspronkelijke gedachte hebben: ik zou wel een weekje eruit willen.
Massale verplaatsingen betekenen dat mocht er ergens een uitbraak komen niet meer te traceren is wie of waar het begon en welke contacten er geweest zijn. Tankstation, supermarkt, sleuteloverdracht. Toch een wandeling in de omgeving, want je wil niet de hele dag binnen zitten in het huisje.
Versoepelende maatregelen worden nu genomen in een tempo van om de drie weken, zodat zichtbaar wordt wat het effect van maatregelen is voor de gezondheidszorg. We kunnen dus nog een paar keer een versoepeling doorstaan. Maar of dat voldoende is om vakantieverkeer weer op gang te brengen, k betwijfel het.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.