Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tango

Tango

23-04-2020 om 14:35

Wat te doen in de zomervakantie


vakantie

Ik heb een beeld voor me van een lekkere warme zomer waar ik gewoon thuis kan blijven en aan begin van de dag of 's avonds naar het strand fiets en mij heerlijk vermaak.
Mocht het twee weken regenen en waaien dan ga ik waarschijnlijk aan de drank en meld ik me iedere dag hier

Tihama

Tihama

01-05-2020 om 21:38

Hier ook

Man roept af en toe wel iets over Alpen zien. Maar ik denk dat het gewoon de tuin wordt.
We hebben een ruim huis en een ruime tuin, dus ik voel me niet opgesloten.

Eigenlijk verheug ik me best op een aantal vrije weken rondom huis.
Lekker uitslapen, wat kleine klusjes, onbeperkt lezen.
En als het regent: eindelijk de zolder opruimen. Of weer actief op Duolingo mijn Russisch oppakken.
Of elke dag gezelschapspelletjes spelen.
Of toch eens proberen om piano te leren.
Of ...
Ook al is het noodgedwongen: het lijkt me nog steeds een prima vakantie.

Paasei

Paasei

01-05-2020 om 21:56

September

Wij hebben toevallig geboekt in september Dees.. maar volgens het krantenartikel gaan de hotels e.d. in Kroatie half mei al weer open. Corona heeft daar niet zo huis gehouden als hier. Ze promoten zichzelf nu als 'het alternatief voor Italie' want daar durft niemand heen...

Oostenrijk gaat ook goed. Scandinavie lijkt me ook een goed plan (Denemarken is wijds en rustig!). Spanje, Frankrijk en Italie niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-05-2020 om 22:12

Paasei

Kroatie ziet er niet slecht uit zeker als je nagaat dat ze vlak naast Italie liggen. Ik zou denk ik niet in een vliegtuig stappen, maar met de auto is dat prima bereikbaar, als de grenzen open zijn, tenminste...

Wilgenkatje

Wilgenkatje

02-05-2020 om 10:05

Willen jullie een vakantiebureau dan?

Waar vastgelegd wie het dringendst vakantie nodig heeft, op grond van welke omstandigheden, en waar deze het beste kan worden doorgebracht, en voor welk bedrag? Flauw natuurlijk.

Als je deze zomer ergens heen kunt, mooi, een plezierige tijd gewenst. Als dat niet lukt of niet verstandig is/aanvoelt, maak er thuis wat van in vakantiesfeer.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-05-2020 om 15:22

Noodtoestand

Ik las net dat de Franse regering de noodtoestand wil verlengen tot 24/7. Dat lijkt me in te houden dat hotels en andere horeca niet open gaan tot die datum. Balen, maar als het echt zo wordt kan ik het maar beter nu al zeker weten.

Dees

Dees

02-05-2020 om 16:17

Zeker weten

Natuurlijk willen we alles van te voren weten. Wij zijn er vanuit gegaan dat deze zomer onze verre vakantiereis niet doorgaat. Zeker is het niet en wat gebeurd er straks als het vliegmaatschappij zegt wij vliegen gewoon en het land van bestemming zegt dat je bij aankomt 2 weken in quarantaine moet. Weg vakantie en vakantiegeld.

Wij overwegen nu met de kerst een zonvakantie te boeken maar ja is dat verstandig? Weten we natuurlijk niet. Kunnen we het hele missen dat wel dus ik denk dat wij het risico wel gaan nemen.

Spanje.

Geen toerisme uit het buitenland tot in de herfst. Zucht, daar gaat geboekte vakantie nr.3 voor het najaar.
Vakantie nr.1 in Maart was al geannuleerd.

Nog een zomervakantie die openstaat en ook onzeker is. Nou ja, het is niet anders, als we maar gezond blijven. Spanje leeft van het toerisme, wat een trieste gevolgen zullen er nog komen...

Bo

Bo

03-05-2020 om 15:42

wil

"Geen toerisme uit het buitenland tot in de herfst. Zucht, daar gaat geboekte vakantie nr.3 voor het najaar."

Dat zijn alleen maar roddels en niet officieel bevestigd. Tenzij jij een link hebt?

Steeds meer landen bereiden zich voor op open gaan voor toeristen. Oostenrijk en Griekenland voorop, want zij hebben het het hardst nodig (qua aandeel in het BNP).

C

C

03-05-2020 om 20:49

Vakantie in eigen tuin

Ik ga ervan uit dat we de zomervakantie thuis doorbrengen. We hebben een stacaravan geboekt in Frankrijk. Maar zolang we nog in de 1,5 meter samenleving zitten, zie ik het niet zitten om naar de camping te gaan. Ik houd keurig afstand van anderen, maar heel veel mensen niet. Niet uit onwil, maar veelal omdat ze niet beseffen hoe ver 1,5 meter is.
Ik ben dan veel meer ontspannen in mijn eigen tuin. We hebben gelukkig een grote tuin, met trampoline, schommels en glijbaan en dan nog genoeg ruimte voor een potje badminton. Ik heb al een groot opzetzwembad gekocht.
Haal gewoon croissantjes, stokbrood, camembert en wijn om toch nog een beetje het Frankrijk gevoel te hebben.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-05-2020 om 09:07

We zien wel...

We reserveren nooit, dus we hebben nu ook niets geboekt. Dus we wachten af en als er ergens een plek is waar we met onze tent welkom zijn dan gaan we die kant op. En anders niet, en is er volgend jaar meer budget voor een bijzondere vakantie.

Bo

Bo

04-05-2020 om 09:33

wil

Dat zijn nog steeds geruchten dus. Net zoals de Fransen *wellicht* hun grenzen dicht houden. Er wordt over gesproken, maar niks is officieel. We zullen zien...

Ik heb nog steeds kleine hoop dat ik op vakantie kan. Plan A was een verre reis waarvan ik nog steeds hoop dat die door kan gaan, plan B is met de auto naar een van de buurlanden. Of naar Griekenland, die willen ook graag.

Ik ben zelf niet bang voor Corona en vind ook echt dat we hier op 1 juni weer open moeten gaan.

Zeker, afwachten en hoop houden.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-05-2020 om 12:37

"Ik ben zelf niet bang voor Corona en vind ook echt dat we hier op 1 juni weer open moeten gaan."

10.000 doden oversterfte in twee maanden ben jij niet bang voor? (en dat was *met* lockdown)

Misschien moet je eens een weekje stage lopen in een ziekenhuis of zo.

Triva

Triva

04-05-2020 om 12:41

Misschien had je iets moeten toevoegen als: "Het gaat hier niet om jou, het gaat hier om de kwetsbare groep mensen die hier wel aan dood gaat... dus ik vind is hier niet van toepassing, dan moet je op een onbewoond eiland gaan wonen, de rest van je leven. Hier leven we met elkáár!'

Precies

Er zijn best nodige argumenten te bedenken waarom de lockdown langzaam versoepeld wordt. Dat een zekere Bo persoonlijk niet bang is voor corona is gelukkig geen valide argument

Ad Hombre

Ad Hombre

04-05-2020 om 12:59

Trvia/Alkes

Met z'n allen maken we er wel wat van

Bo

Bo

04-05-2020 om 13:23

euh?

Het gaat niet om mij, laat dat duidelijk zijn. Het gaat om ons land, de economie, de welvaart, de werkgelegenheid. Dat zijn allemaal zeer valide redenen op weer open te gaan (net als de landen om ons heen). Bovendien is het gewoon niet haalbaar om mensen tot september binnen te houden. De weerstand ertegen groeit nu al.

We zullen de kwetsbare mensen moeten beschermen en zij hoeven natuurlijk niet te worden gedwongen om aan het werk te gaan. Een vaccin kan wel een jaar duren, willen jullie dan nog een jaar in semi lockdown?

Ad Hombre

Ad Hombre

04-05-2020 om 13:55

Dat we de huidige lockdown prrecies zo gaan volhouden lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat we op 1 juni terug zouden kunnen gaan naar 'normaal' lijkt me uitgesloten.

Hopelijk hoeven we niet treug te schakelen naar een strengere lockdown omdat we de boel te vroeg te ver open hebben gegooid.

"Een vaccin kan wel een jaar duren, willen jullie dan nog een jaar in semi lockdown?"

Beter dan een los woekerend virus. (als dat al zou kunnen trouwens, er is nog geen land geweest dat die strategie langer dan een paar weken vol heeft gehouden)

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-05-2020 om 14:09

mensen die het allemaal niet zwaar inzien

Lastig hoor, het geschipper tussen mensen die het allemaal niet zo zwaar inzien en mensen die zich grote zorgen maken, al dan niet omdat ze zelf tot de kwetsbare groep behoren of daar voor hun werk mee te maken hebben. Afwegen van risico's, en van financiële tegenslag.

Een van mijn familieleden heeft schoonfamilie met een familieweekendtraditie. Een ijzersterkte traditie, iedereen moet mee. Er is voor begin juli geboekt, en de verhuurder van de groepsaccommodatie waar 37 personen uit drie generaties uit verschillende woonplaatsen gaan logeren, gaat de reservering niet ongedaan maken. 'Dus dan gaan we dus maar, anders is het zonde van het geld.' vindt de oudere generatie. 'Het mag toch?'

Pluk

Pluk

04-05-2020 om 14:12

Nee

Dat mag niet Wilgenkatje. Nu nog niet in ieder geval. Alleen als je op hetzelfde adres woont mag je samen in een huisje.

Triva

Triva

04-05-2020 om 14:24

Wilgenkatje

Ja maar nu hoeft die verhuurder dat ook helemaal niet. Waarom zou hij? Afwachten dus. Iemand die in die maand een vliegreis had geboekt kan nu toch ook nog niet zijn geld terugvragen?

Overigens: https://www.ad.nl/dordrecht/de-ene-camping-mag-open-de-ander-niet-het-voelt-zo-oneerlijk~a10274f5/

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-05-2020 om 16:00

@pluk

Daar zeg je zowat. Maar waar staat dat in de actuele regelgeving ?

Famke

Famke

04-05-2020 om 16:16

Varieert

de regelgeving op dit punt niet per regio?

https://www.ad.nl/dordrecht/de-ene-camping-mag-open-de-ander-niet-het-voelt-zo-oneerlijk~a10274f5/

Zoeken op overheid.nl, naar noodverordening onder lokale regelgeving. En dan de juiste veiligheidsregio zoeken.

40er

40er

04-05-2020 om 16:40

Ik merk

Dat het voor ouderen inmiddels wel lastiger word hoor! Sommige cliënten zien helemaal niemand, ben ik de enige die er komt in de week. Ze missen de kapper, de pedicure. En ja, dat zijn misschien kleine dingen, maar als dat op je 90e een leuk uitje is kan ik me indenken dat je het niet.
Voor mezelf ben ik ook niet echt bang hoor. Ik hou me netjes aan de regels, maar mijn werk gaat wel gewoon door.

Triva

Triva

04-05-2020 om 17:20

40er

Alleen voor de ouderen? Ik denk dat het voor de jongeren ook lastig is, dus onder de 60. Die mogen ook niks maar doen het voor de kwetsbaren. Ook geen kapper etc maar wij moeten wel videobellen

We vinden het allemaal lastig!

40er

40er

04-05-2020 om 20:28

Triva

Natuurlijk is het voor iedereen lastig, zo bedoel ik dat ook zeker niet. Maar vanmiddag bij die betreffende cliënt kwam het even binnen. Helemaal alleen, de (klein) kinderen die niet komen, de boodschappen haal ik voor haar (wat officieel niet eens mag). Ze ziet niemand, komt niet buiten. Mijn kind heeft zijn baantje, man en ik hebben ons werk. We kunnen tv kijken, video bellen en online gamen. Zij wacht op een oog operatie, ze ziet steeds minder. Bij haar zag ik vanmiddag echt wat eenzaamheid doet. (En ik merk dat alleen bij ouderen, omdat dat mijn cliënten zijn)

Bo

Bo

04-05-2020 om 20:34

Wilgenkatje

Het is precies zoals anderen ook zeggen. Op dit moment mag het niet en zou de verhuurder moeten annuleren. Maar in juli mag het misschien wel, dus hij wacht gewoon af. Jouw familie zal gewoon geduld moeten hebben, net als wij allemaal.

Bo

Bo

04-05-2020 om 20:35

"Dat we op 1 juni terug zouden kunnen gaan naar 'normaal' lijkt me uitgesloten."

Maar dat zeg ik nergens. Open met inachtneming van de regels (1,5 meter). Grotere terrassen zouden best open kunnen met de tafels verder uit elkaar. Net als restaurants.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.