Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tango

Tango

23-04-2020 om 14:35

Wat te doen in de zomervakantie


Hangkous

Hangkous

25-04-2020 om 11:14

Weet is weg zin 2

En dan nog wat.
Voor mensen waarvoor het leven nu al duur is wordt leven dan onbetaalbaar. Die hebben dan nog meer steun in geldelijke zin of materiële zin (voedsel / kledingbank) nodig. Dus dat wordt lood om oud ijzer.
Zuinige Hollanders vrijwillig meer laten betalen voor een ijsje of etentje is ook niet haalbaar. We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang.

Hihi, hersenspinsel:
Een app op je telefoon om aan te tonen of je (gezien je inkomen) de volle prijs + hersteltoeslag kunt betalen of dat je recht hebt op korting op de volle prijs. Dat gaat nog meer protest opleveren dan de nog niet bestaande corona apps.

Hangkous

Als je dit jaar je vakantiegeld niet uit kunt geven heb je volgend jaar dubbel vakantiegeld en kun je dus wel 3 weken betalen.
Als je nu niet op het terrasje gaat zitten heb je straks dubbel geld en kun je toch 2 wijntjes betalen.
Je kunt het geld nu toch niet uitgeven, dus houd je het over.

Tsjor

Renata

Renata

25-04-2020 om 11:35

coronacrisis leidt tot een herverdeling van werk. De mensen die nog werk hebben, moeten harder werker. Anderen hebben geen werk meer. De mensen die nog werk hebben, zullen de kosten van het redden van KLM, de NOW-regeling, de TOZO-regeling, het herstelplan voor de economie en dergelijke moeten betalen. Ik weet niet of die volgend jaar ruim in hun vakantiegeld zitten.

Bo

Bo

25-04-2020 om 11:41

Rixt / Jo

"En met Pasen werd de Duitsers ook afgeraden naar Nederland te komen. "

Afgeraden is wat anders dan verbieden he? Als je het als overheid niet wil, dan moet je het verbieden. Die mensen deden dus niks verkeerd.

"Hoe lullig het ook is voor de economisch getroffenen, maar vakantie, ijsjes en eten buiten de deur, zijn luxe problemen voor degenen die het missen."

Dit vind ik ook een onbegrijpelijke woordkeuze voor mensen die dagelijks keihard werken voor hun restaurant, strandtent, camping, winkel en ga zo maar door. Die zien hun levenswerk in rook opgaan door iets waar zij niets aan kunnen doen. Geeft vooral aan dat jij denkt in ikke-ikke-ikke.

Renata

"De mensen die nog werk hebben, zullen de kosten van het redden van KLM, de NOW-regeling, de TOZO-regeling, het herstelplan voor de economie en dergelijke moeten betalen."
Dan ga jij er dus vanuit dat het kabinet de belastingen dit en volgend jaar fors gaat verhogen. Ik heb daar niets van terug gezien. Wat ik zie is dat de overheid veel geld gaat lenen op de kapitaalmarkt. Dat is nu prima te doen, omdat met name staatsobligaties van landen als Nederland en Duitsland zeer gewild zijn en de rente daarop vrijwel nul (of zelfs negatief)
Tuurlijk moeten die obligaties terugbetaald worden. Maar dat gebeurt niet volgend jaar of het jaar daarop.
Kortom we kunnen het nu hebben om de staatsschuld op te laten lopen. Jouw suggestie dat de huidige werkenden de rekening betalen klopt niet

Hangkous

Hangkous

25-04-2020 om 12:38

Dat valt nog te bezien.

====Je kunt het geld nu toch niet uitgeven, dus houd je het

We kunnen dan misschien niet gaan kamperen maar het geld besteden aan vakantie kan wel.
Iets vaker een gebakje halen en het vakantiegeld besteden aan een lang gewenste, niet strikt noodzakelijke uitbreiding van onze kampeeruitrusting is ineens ook mogelijk.
Waar we zonder Corona nog 2 jaar hadden moeten sparen om het geld bij elkaar te krijgen (zonder andere potjes aan te spreken) hebben we nu ineens het hele vakantiebudget ter beschikking om die aanschaf te doen waardoor we daar nu serieus over aan het nadenken zijn.
Dan blijft het geld niet over maar hebben we geïnvesteerd in meer comfort op de camping de komende jaren, dat is ook wat waard.

@Emma

@Emma

25-04-2020 om 12:45

Geld en plinten

Wat ik wel denk: voor bepaalde (toch wel vrij grote) groepen werknemers en zelfstandigen is het herstel van de vorige crisis niet voldoende geweest. Het geld kan dan nu wel van de plinten klotsen, maar dat is nog lang niet het geval voor zzp'ers, lagere inkomens, mensen die afhankelijk zijn van voedselbanken (dat waren er vóór de coronacrisis al veel te veel). Ook voor jongeren en starters op de woningmarkt klotst er helemaal niets van de plinten. Deze groepen zijn niet goed opgewassen tegen een volgende crisis. Daar maak ik me wel zorgen over.

Renata

Renata

25-04-2020 om 13:02

Natuurlijk

gaan de belastingbetalers dit betalen. Er is namelijk niemand anders die dat kan doen. Dat zal niet meteen zijn en misschien niet door de belastingen enorm te verhogen, maar er zullen wel bezuinigingen komen.

Jo

Jo

25-04-2020 om 13:13

Laat mij niet lachen.
Alsof de wens om op vakantie te gaan uit pure solidariteit met de campinghouder etc. is.
Wat ik al eerder schreef, stimuleer je eigen middenstand. Daar hoef je niet voor in mijn woonomgeving te komen!

Voor de goede orde. Mijn zus heeft een strandtent, veel familieleden die werken in de horeca. Maar je kunt thuis gewoon koken en schepijs bij je supermarkt halen. Hoort echt niet bij je basis levensbehoefte.

Uiteindelijk zullen de horeca houders met een creatieve handelsgeest wel overleven. Die zijn weken geleden al overgestapt op thuisbezorgen, of afhalen op bestelling. Zelfs onze ijssalons zijn geopend en de visboer, die ook gewoon open is, heeft een scooter aangeschaft en doet aan thuisbezorgen.

Ik maak mij wel druk om beroepen in de gezondheidszorg, zoals de fysiotherapeuten, pedicure, tandartsen etc. Deze, voor onze gezondheid, noodzakelijke bedrijven kunnen ook failliet gaan. Je zou maar degene zijn met fysieke pijn en al weken niet naar je fysio kunnen?
Nee, daar wordt geen draadje over opgestart. De tandartsen en mondhygiënisten zijn weer begonnen met reguliere zorg. Wie heeft er al een controle afspraak gemaakt /of is dat binnenkort van plan om te voorkomen dat zijn/haar tandarts failliet zal gaan? Er is in dit land geen tekort eettentjes, maar wel aan tandartsen!

Triva

Triva

25-04-2020 om 14:00

"Ik maak mij wel druk om beroepen in de gezondheidszorg, zoals de fysiotherapeuten, pedicure, tandartsen etc. Deze, voor onze gezondheid, noodzakelijke bedrijven kunnen ook failliet gaan. Je zou maar degene zijn met fysieke pijn en al weken niet naar je fysio kunnen?"

Al weken heb ik een videocall met mijn fysio, ik neem aan dat hij dat niet gratis doet. Ja je kunt niet oefenen op de apparaten maar de noodzakelijke behandelingen en begeleidingen waarbij je thuis ook kan oefenen gaan gewoon betaald door. Over 2,5 week ga ik weer echt naar hem toe en die gevallen waarbij het echt noodzakelijk was dat er behandeld werd zijn doorgegaan (dus niet met alleen oefenen op apparaten).

Mijn zoon kon vorige week maandag gewoon voor controle naar de tandarts. Die afspraak was al maanden geleden gemaakt en ging gewoon door al zorgen ze dat er (twee tandartsen) max twee mensen in de wachtkamer zitten.

Hangkous

Hangkous

25-04-2020 om 14:06

Tandarts

Ik was net in februari geweest voor controle en heb iets laten doen aan vage pijnklachten. Grootste deel werd door de verzekering betaald dus waarom zou ik nu nog eens gaan? Expres nu een kroon laten vervangen (zit er aan te komen maar kan nog best 2 jaar mee zei de tandarts)
Als ik dat nu laat doen dan wordt een gedeelte door de verzekering betaald. Als iedereen dat gaat doen gaat volgend jaar de premie weer omhoog; willen we dat?

Een Jo , wees gerust als de fysio en de kapper weer open mogen ben ik de eerste die voor de deur ligt om geholpen te worden.
Ik heb echt fysiek pijn; al weken nu de fysio stil ligt.

Jo

Jo

25-04-2020 om 14:28

@ Hangkous

Als je in februari naar de tandarts bent geweest is het uiteraard onzin om nu weer een controle afspraak te maken. Maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Evenmin het laten uitvoeren van niet noodzakelijk behandelingen.

Hou je wel 1,5 meter afstand als je met alle anderen voor de deur gaat liggen

Jo

Jo

25-04-2020 om 14:35

@ Triva

Omzetverlies kan ook tot faillissement leiden.

Of denk jij dat je fysio of tandarts nu rendabel aan het draaien is?

Tandartspraktijken zijn nooit verplicht geweest tot sluiting. Maar ja, als het NOS journaal het verkondigd en de kranten er vol van staan...….. dan is het waarheid.

En als het zaadje van angst eenmaal is gepland...…..

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-04-2020 om 14:36

pedicure is aan het werk

hoorde ik vanochtend, ik sprak vanochtend iemand die er net vandaan kwam. De pedicure-praktijk had al aan het begin van de crisis schermen laten plaatsen zodat ze veilig zitten. Voet er onderdoor.

Bo

Bo

25-04-2020 om 15:25

Natuurlijk is uit eten gaan en op vakantie gaan geen basisbehoefte, maar voor de ondernemers is het hun brood en daarom vond ik jouw opmerking niet veel empathie met deze beroepsgroep tonen. Daar ging het mij om. Natuurlijk geldt hetzelfde voor alle kleine zelfstandigen: kappers, fysio's, kledingwinkels en ga zo maar door. Jij deed de serieuze shit waar zij in zitten af met de opmerking: lullig voor ze. Nou, ik leef met ze mee en vindt het veel meer dan lullig...

Ik ben zeker solidair en shop zo veel mogelijk bij locale ondernemers van wie ik hoop dat ze het gaan redden.Maar ook daarom kan dit gewoon niet te lang duren en moeten we na mei de maatregelen versoepelen.

Jo

Jo

25-04-2020 om 15:26

De uitzondering bevestigt de regel

Pedicure mag alleen werken mits er een individuele medische indicatie voor bestaat en de beoefenaar alle hygiënevereisten kan naleven.

Jo

Jo

25-04-2020 om 15:42

@ Bo

Ooit van cynisme gehoord?

Misschien moet je de zin nog maar een keer lezen, ook in het staartje zit een kritische noot.

Ik denk het mijne over deze (intelligente) lock down. Uiteindelijk brengt een economische crisis veel indirecte corona doden.

Verder zal ik hier geen uitspraken over doen, anders krijg ik heel het forum over mij heen

Renata

Als er al fors bezuinigd gaat worden - wat vraag is want idee dat er na 2008 te fors bezuinigd is vindt steeds breder gehoor - dan is het niet per se de belastingbetaler die dit opbrengt. De vraag is vooral waar er bezuinigd gaat worden.
Maar ik begrijp dat jij het liever simpel houdt.

Renata

Renata

25-04-2020 om 19:05

Dat

begrijp je dan verkeerd.

Pluk

Pluk

26-04-2020 om 00:48

Kans

Hoe groot schatten jullie de kans dat we begin augustus naar de Canarische Eilanden kunnen vliegen? We hebben in december al geboekt. Ik wil eigenlijk ook wel een huisje boeken in Nederland maar wil niet straks met een dubbele vakantie zitten. Liefst wacht ik niet te lang, want de leuke plekken lopen nu snel vol.

Zelf wil ik deze zomer liever niet naar het buitenland. Geen zin om straks ineens in quarantaine op de hotelkamer te zitten en vliegen lijkt me ook niet relaxed. Maar ik kan niet zelf cancellen volgens mij. Dan ben ik in ieder geval de aanbetaling kwijt.

vlinder72

vlinder72

26-04-2020 om 07:41

Pluk

Je gaat niet. De Canarische eilanden blijven tot zeker oktober dicht voor buitenlanders.

Tenminste dat is het plan nu. Eerst o pen voor de locale bevolkibg, daarna voor de Spanjaarden en als alles goed gaat vanaf het 3e kwartaal voor buitenlanders.

https://www.google.com/amp/s/extra.ie/2020/04/22/news/world-news/canary-islands-holiday-irish/amp

Nu kan er nog van alles veranderen maar het klinkt als een plan

Derde kwartaal

Ik weet niets over de Canarische eilanden. Maar het derde kwartaal is juli-sept. Oktober is vierde kwartaal.

Ik blijf dit jaar in Nederland, dat was ik al van plan. Mijn man en dochter zouden een droom vakantie naar Canada doen. Ik duim dat die door kan gaan, maar vrees van niet.

vlinder72

vlinder72

26-04-2020 om 09:56

Vierde kwartaal

Sorry. Het was nog vroeg.

De canarische eilanden zelf zegt vanaf oktober /november/december.

Nu blijft het afwachten. Ik denk dat nu nog niemand er definitiefs over kan zeggen.

Pluk

Pluk

27-04-2020 om 16:46

Huisje en boot

Wij gaan er maar vanuit dat Spanje niet door gaat. We gaan een weekje kamperen en een weekje naar Friesland in een huis met een bootje. We vermaken ons voorlopig prima in de tuin, maar ik denk dat we tegen die tijd wel even toe zijn aan wat anders. Dus ik heb er wel zin in!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2020 om 16:59

Pluk & Dendy

De huisjes met bootjes zijn populair dit jaar!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-04-2020 om 17:56

Natuurhuisje

Door alle positieve verhalen had ik eens op de site van Natuurhuisje gekeken. Misschien is er al veel vol, dus kreeg ik die niet in mijn zoekresultaat, want ik vond het nogal teleurstellend. Heel veel huisjes met weinig slaapkamers voor het aantal personen, gedeelde badkamers, algehele triestigheid en retro uitstraling. Of je moet dat leuk vinden natuurlijk, voor 100 euro per nacht.

Zomer

Zomer

27-04-2020 om 18:09

Dit jaar

Slaan wij over! Ik heb geen zin om veel geld voor een huisje te betalen om alleen maar in te relaxen en verder weinig te doen. Dan zit ik liever thuis met alle faciliteiten bij de hand!

Wij hebben besloten om het geld wat we overhouden bij de vakantie van volgend jaar te doen. Hopen we dan een mooie reis te maken met het gezin!

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2020 om 18:21

Phryne

Gedeelde badkamers?

Oh my god! Moet ik helaas eerlijk toegeven dat ik niet anders gewend ben!

Maar in ons natuurhuisje in de duinen hadden we wel degelijk twee badkamers. En veel natuur (waar het eigenlijk om gaat).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-04-2020 om 19:02

Gedeeld met derden. Dat wil je nu natuurlijk helemaal niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-04-2020 om 19:12

Phryne

Nee, dat zou ik zeker niet willen, ook zonder corona. Ik zit in een wat duurdere categorie blijkbaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.