Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda99

Linda99

11-07-2009 om 12:43

Wat was je vergeten?

We zijn volop aan het inpakken en morgen gaan we op vakantie. Bijna altijd heb ik dan toch het gevoel dat ik iets ben vergeten. Maar wat? Heb goede inpaklijsten dus daar ligt het niet aan

Waar kwamen jullie op vakantie achter dat je vergeten was?

p.s.: we gaan naar een camping in Italië (stacaravan).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

11-07-2009 om 12:53

Haha

Ja, dat is balen. Wij waren vorig jaar de favoriete slaapknuffel en de slaapzak van onze 1 jarige vergeten. Dus in het zuiden des lands een plaatsje gezocht, caravan geparkeerd en daar de betreffende etos gezocht en de knuffel gekocht en een slaapzak.
Ik hoop dat je tòch alles hebt, ondanks je gevoel, en bedenk dat bijna alles te koop is...fijne vakantie!

Nely

Nely

11-07-2009 om 12:57

Overhemden

een aantal jaar geleden kwam ik er onderweg achter dat mijn man geen overhemden mee had. Dus dan maar even C&A binnen gestapt om er te kopen.

Linda99

Linda99

11-07-2009 om 13:06

Knuffel

Leuk om reacties te lezen!

De favoriete knuffels gaan zeker mee! De jongste zit zo'n beetje vast aan die van haar dus dat gaat goed komen. Overhemden gaan we niet nodig hebben dus dat scheelt ook

En tuurlijk is alles (zo'n beetje) te koop. Maar als het niet hoeft......

Ondergoed dochter

Ooit eens vergeten, maar dan ook echt al haar ondergoed

Dan sta je toch raar te kijken en het is ontzettend onhandig! En het jaagt je op een zoektocht met extra kosten....

Faith

Faith

11-07-2009 om 15:17

Jas

Voor we vertrekken gaan we altijd even bij opa (en vroeger oma) langs om dag te zeggen. Op Texel aangekomen bleek dat de jas van onze zoon nog bij opa lag. Dus bij de Hema maar een regenjas gekocht.
Verder van dezelfde zoon afgelopen voorjaar de beugel vergeten. Maar daar had hij zelf aan moeten denken (ik vermoed opzet) hij is 16. Laten nasturen.
Ik vergeet eigenlijk nooit iets omdat ik elke kamer afscan op wat er mee moet, en dan ook de activiteiten die we gaan ondernemen (bv zwemmen). Maar ik ben van plan de kinderen zelf weer te laten pakken, met wat kleine controle. en inderdaad, alles is meestal te koop. Faith

Vic

Vic

11-07-2009 om 15:56

Reservebril

Bij de belangrijkste spullen ligt altijd mijn portemonnee, medicijnen, paspoort, oplader van telefoon en de reservebril van mijn dochters. Er gebeurt eigenlijk nooit iets, maar net die ene keer dat ik de reservebril van oudste was vergeten, sprong ze er vanaf het stapelbed bovenop (handig...). Gelukkig zaten we op een camping in Nederland en zou mijn zusje twee dagen later een nachtje langs komen. Dochter heeft dus twee dagen met een met leukoplast gerepareerd brilletje gelopen

Rembrand

Rembrand

11-07-2009 om 16:07

Veel.

Knijpers ( diverse keren ), opblaaszwemarmbandjes ( diverse keren ), ondergoed middelste zoon ( één keer ), gordijnen van de vouwwagen ( hebben de hele vakantie met opengeknipte Komovuilniszakken voor de ramen gezeten ), de broodjes die ik van te voren had klaargemaakt en in de vriezer had gestopt.
M.

Linda99

Linda99

11-07-2009 om 17:30

Haha

Rembrand, jij bent dus een nog grotere chaoot dan ik ben?

Dacht net gelukkig nog aan mijn paspoort, wilde ik niet te vroeg inpakken omdat ik hem anders misschien op het juiste moment niet zou kunnen vinden ofzo (bij de grens.

Al met al lijkt het inpakken best mee te vallen......Altijd weer even wennen (we gaan om het jaar op vakantie).

amk

amk

11-07-2009 om 19:41

Dat

ik altijd veeeeel te veel meeneem. En dus de helft niet gebruik.
En 1x de net begonnen antibiotica kuur van dochterlief.
Dus in plaats van bestemming (gelukkig in nl) naar de apotheek, telefoonnr van eigen apotheek en arts doorgegeven. En we kregen het mee gelukkig. Scheelde weer 2,5 uur in de auto zitten.
En we hadden het flesje nog wel klaar gezet bij de pakjes drinken die we wel meegenomen hebben.

Monique D*

Monique D*

11-07-2009 om 19:46

Medicijnen..

Mijn kinderen gingen bij goede vrienden logeren in Limburg. Zij werden opgehaald en door mij uitgezwaaid. Eén tas hebben zij meegenomen. Groot was mijn schrik dat ik er achter kwam dat er nog een tas was achtergebleven... met overige kleding, maar dat was het ergste niet. Maar wat nog erger was was dat in die tas de benodigde medicijnen (astma) erin waren..!
Hoe hebben we dit opgelost? Dat ze terugrijden was geen optie, de mensen waren al een eind doorgereden. Gelukkig ging nog een andere kennis de volgende dag die kant op en hij heeft die tas opgepikt.
De kinderen kunnen alles vergeten, behalve de medicijnen!

Jacoline29

Jacoline29

11-07-2009 om 21:10

Ehm

kleine dingen,zoals lucifers ed.
Ook een keer in oostenrijk een nieuw luchtbed gekocht en een pomp,want het luchtbed was lek en een pomp vergeten.
eerst pomp gehaald,paar dagen later dus een luchtbed.
vroeger hadden wij meer dingen mee dan terug,we hadden poubelle kleren mee,oude kleding om lekker in te ravotten,het meeste gooide we dan weg.Ergens vlak bij Praag hebben we een klein wasmachine achtergelaten,de eigenaar was blij,want toen was tsjechie nog tsjechie en slowakije bij elkaar.

jacci

jacci

11-07-2009 om 23:21

Pon

Een keer tijdens een weekendje mijn nachtpon en een keer tijdens een echte vakantie de douchehanddoeken. De goedkoopste pon uit het rek van de hema getrokken en voor die handdoeken meteen naar een gelukkig voor ons bekend luxemburgs warenhuis 2 pakken handdoeken gekocht. We waren gered, maar nieuwe handdoeken drogen niet echt af, dus sindsdien gaan de handdoeken als eerste in de tas Jacci

Lenzenvloeistof

Mijn lenzenvloeistof toen we een paar dagen naar de Davy Crockettranch van Eurodisney gingen... Nergens in de buurt van dat park te koop natuurlijk, toen maar iedere avond mijn lenzen (zachte lenzen) in Evianwater gezet. 's morgens niet echt ideaal met inzetten, maar een hele nacht inhouden zit ook niet lekker. Dat check ik sinds die tijd dus angstvallig of ik dat bij me heb.

Vergeten

Ik ben al weer vergeten wat we op eerdere vakanties zijn vergeten, maar we vergeten altijd wel wat!

Het wordt wel steeds minder want op mijn pc heb ik een vakantielijst met spullen staan en daar voeg ik ieder jaar aan toe wat we het jaar daarvoor waren vergeten.

Chris

Jolijt

Jolijt

14-07-2009 om 08:35

Vergeten

1x ondergoed van manlief... net naar een bestemming waar ondergoed duur en maatvoering onduidelijk was, dus veel zoeken. Verder zwembandjes, wasknijpers, sudo-creme... niet echt dingen om wakker van te liggen.

Mamba

Mamba

14-07-2009 om 08:59

Echt erg

Ik ging een weekje weg met de kinderen, in een tent. 's Ochtends bleek dat ik maar twee handdoeken had meegenomen en voor 1 kind al zijn kleding was vergeten...

Annika

Annika

14-07-2009 om 13:47

Toilettas

Na een weekje Terschelling stonden we lekker op tijd op de bus te wachten die ons naar de boot zou brengen, toen ik besefte dat onze toilettas nog in het huisje (van weliswaas mijn tante, maar toch) stond. Ik ben heel hard teruggerend met mijn nul-conditie, met een hordesprong over het tuinhek (want dat zat dicht met een schroef), tas uit de badkamer gegrist en weer terug. Ik haalde de bus, man was diep onder de indruk en ik had de rest van de dag pijn in mijn longen. Maar wel erg voldaan!

Terpi

Terpi

14-07-2009 om 19:34

Ik ging ooit kamperen

met zo'n klein tentje... weet je wel... zo klein dat je het makkelijk in je bagage kan meenemen. Maar je kan het ook net zo makkelijk vergeten
Groet Terpi

Faith

Faith

14-07-2009 om 22:10

Oja

en ik ben ook een keer het kooktoestel vergeten.... toen ik met een vriendin een paar dagen zou kamperen. Verder zat er ook een winkelhaak in het 2 persoons luchtbed en vlogen er overal veel beestjes... vriendin vond het niet zo geweldig. Faith

Tinus_p

Tinus_p

15-07-2009 om 11:05

Terpi

Slapen onder de sterren kan heel mooi zijn :s

Anne K.

Anne K.

15-07-2009 om 20:29

De tentstokken!

Jaren geleden zouden mijn vriend en ik naar Zwiserland gaan kamperen. We hadden een bungalowtent voor als we langer zouden blijven staan en een klein 2-stoks tentje voor de enkele nachten. Maar van dat tentje lagen de stokken dus mooi thuis! Met stokken van de grote tent (pasten uiteraard totaal niet) en heel veel scheerlijnen kregen we de kleine tent gelukkig ook overeind. Hoefden we niet iedere keer met die onhandelbare bungalowtent aan de gang!
En een keer mijn bril (ik heb lenzen met -10 en kan echt niet zonder die bril naar de wc 's nachts), nagestuurd door de huis-oppas.
De medicijnen van mijn zoontje (gelukkig gingen mijn ouders 1 dag later en wilden omrijden langs onze camping in Duitsland).

Anne K.

notje

notje

15-07-2009 om 21:27

Héél veel!

Alles ingepakt jongens?Ja alles zit in de auto.....Op plaats van bestemming blijkt mijn eigen koffer nog thuis op bed te liggen.

groetjes Notje

Lys Lionne

Lys Lionne

15-07-2009 om 23:07

Papieren

Alles gepakt, gecheckt, dubbel gecheckt....ja hoor, álles is er!! Totdat we bij het INchecken merkten dat alle papieren voor de bungalow nog thuis lagen ( Gelukkig werden we ook zonder de benodigde formulieren toegelaten!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-07-2009 om 09:08

De juiste vertrektijd

Geen spullen, meer heel onbenullig de juiste vertrektijd van de bus (speciale fietsbus) naar Frankrijk. Stom stom stom, het stond notabene gewoon op de tickets (en daar hadden we 's ochtends nog op gekeken om te kijken hoe laat we precies zouden aankomen). De vertrektijd zat gewoon in ons hoofd (al maanden): 20.30 uur. Toen we aankwamen op de vetrekplaats was de bus al bijna twee uur weg....

Oh jee, ijsvogeltje,

hoe hebben jullie dat opgelost? Heel hard achter de bus aangefietst?
Ik ben een keer lenzenvloeistof vergeten, en voor een kleine vakantie het grondzeil van de tent. Verder eigenlijk nooit belangrijke dingen.

margje van dijk

margje van dijk

16-07-2009 om 11:28

IJsvogeltje!

Ja, daar ben ik nou ook wel erg benieuwd naar! Hoe ging dat verder....?

Margje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-07-2009 om 13:00

De volgende bus

We hebben de volgende bus genomen. Maar die ging pas een week later...

Nu kunnen we erom lachen, maar toen (vier jaar geleden) natuurlijk helemaal niet. Kinderen helemaal overstuur, en wij zagen onze vakantie in rook opgaan. Direct busbedrijf gebeld, ze zaten al ons telefoontje te wachten. Ze hadden ons al geprobeerd mobiel te bereiken, maar we hadden de telefoons uitgezet (want vakantie...). En zaten lekker op ons gemak op de fiets naar het vetrekpunt (25 km bij ons vandaan). Grr.
De medewerker aan de telefoon was heel begripvol en vol vertrouwen: we krijgen jullie echt nog wel op vakantie! De volgende ochtend konden we terugbellen om de mogelijkheden te bespreken.
We zijn toen naar een camping in de buurt gefietst en hebben de volgende ochtend opnieuw gebeld. En er was inderdaad wel een en ander mogelijk. We zouden twee dagen later naar Denemarken kunnen, Duitsland, of naar de Franse Alpen. En er bleek plek te zijn in de volgende bus naar zuidwest Frankrijk, een week later. Uiteindelijk hebben we daarvoor gekozen, we hadden ons immers ook ingesteld op dat gebied, routes uitgezocht, fietskaarten gekocht enzo. De eerste week hebben we toen door Nederland gefietst, en daarna hadden we nog twee weken Frankrijk (ipv de geplande drie). Het is dus uiteindelijk allemaal behoorlijk goed gekomen!

Nou,

wel netjes geregeld zeg, van die busmaatschappij! Gelukkig toch nog vakantie gehad dan...

Faith

Faith

16-07-2009 om 14:55

Balen

Wat zou ik ongelooflijk balen van zoiets. Faith

Alle badkleding

Wij reden altijd met de auto met skibox naar spanje. Omdat de skibox nog wel eens lekte deed ik alle kleding in plastic tasjes en stalde dat voor het de box inging allemaal op de eettafel. Tijdens het inpakken heeft niemand gemerkt dat de zak met zwembroeken en bikini's van ons alle 4 eraf was gegleden en op de stoel lag zucht... Je staat toch wel even raar te kijken als je in 30 gr aankomt aan het strand en geen bikini bij je
Voor iedereen maar iets nieuws gekocht en 3 dagen later gingen onze buren naar zuid Frankrijk en die hebben onze tas meegenomen. Gelukkig zaten we op 1,5 uur rijden bij hen vandaan en konden het bij hun ophalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.