Vakantie en uitjes

stans verlinden
25-06-2010 om 14:46
We gaan heel lang vliegen...
...naar Australië (voorpret voorpret) over een maandje.
Wat is handig om bij de hand te hebben in het vliegtuig?
Heb al jaren en jaren niet meer gevlogen.
Stappen op in Dusseldorf, naar Dubai, naar Kuala Lumpur en dan naar Melbourne...iemand tips, wat dan ook?
Groetjes,
Stans

Caroro
25-06-2010 om 15:41
Mijn familie...
...is vaak naar Australië gereisd (of daar vandaan naar hier); ikzelf heb helaas nog geen ervaring. Wat ik van hun heb gehoord - was wel met maar 1 tussenlanding in bv. Singapore of Hongkong:
- slaappilletje voor het lange stuk in de nacht (m'n ouders)(dus weet niet of je dat wilt als je met kleine kinderen reist)
- tussendoor regelmatig rondlopen
- sokken zodat je je schoenen uit kunt doen en toch comfortabel zit met warme voeten
- genoeg drinken (droge lucht)
Verder heb je op dit soort vluchten meestal wel films of games die je op het schermpje op de stoel voor je kunt zien / spelen. En natuurlijk een boek meenemen - lekker lezen. Het is een hele zit, zo'n reis. En als je er eenmaal bent: zo snel mogelijk in het dagritme van het land proberen te komen!
Veel plezier down under!

dc
25-06-2010 om 17:55
Hou oud zijn de kinderen?
Als de kinderen meegaan, hoe oud zijn die?
Ik zou kijken naar melatoninetabletjes om snel in het ritme van het land te komen en ook voor weer terug (vond ik meestal moeilijker).
Verder: oordopjes!! Zodat je goed kunt rusten, zonder steeds wakker gemaakt te worden door het geluid om je heen. In dezelfde trand iets voor over de ogen en een reiskussentje.
Als je water aan boord wil meenemen, dan moet je het van te voren in een plastic tasje laten opsluiten geloof ik. Je komt er in elk geval niet mee langs de bagagecontrole.

dirksmama
25-06-2010 om 19:42
Dat is een prettige route
Als je overstapt in Dubai heb je een in elk geval niet een vervelend lange vlucht van 12 uur! Dusseldorf-Dubai is een uur of 7 a 8, Dubai-Kuala Lumpur is ook zoiets, net als KL-Australie.
Wij vliegen regelmatig ZO-Azie-Europa, en ik boek vrijwe altijd vluchten via de Arabische landen, even na 7 uur de benen strekken, rondrennen, douchen etc.
Voor de vlucht zelf: er is voldoende entertainment in de vorm van dvd's en computerspelletjes aan boord, verder word je ook bezig gehouden met maaltijden enzo. Nintendo DS is hier een geliefd reisaccessoire. En verder vallen mijn kinderen in het vliegtuig meestal na een maaltijd en een uur of zo in slaap, dus wij slapen het grootste gedeelte van de vlucht.

Brianna F
25-06-2010 om 20:49
Veel maatschappijen voorzien je op die lange vluchten van kussentjes, dekens en jawel: sokken en een oogmasker.
Flesjes krijg je niet langs de douane, ook niet in geseald plastic, want meer dan 100 ml, maar in het vliegtuig kun je genoeg water krijgen of zelf tappen.
Slaappilletjes zou ik voorzichtig mee zijn, de een reageert daar anders op dan de ander en niet altijd prettig, vooral als het de eerste keer is dat je zoiets slikt weet je niet hoe je reageert.
Regelmatig even de benen strekken of oefeningen doen. Het vliegend personeel vind dat rondlopen niet echt prettig, maar de laatste vlucht (die ik vrijwel slapend heb gedaan) heeft me 2 olifantenpootjes opgeleverd door vasthoudend vocht. Duurde 2 dagen voor ze slonken.
Neem een portable dvd speler mee als er jonge kinderen meegaan, want de videoschermpjes in het vliegtuig en de keuze aan films zijn reuze, maar wel in het Engels zonder ondertitels.
Ik wens je veel plezier in Australië, staat ook nog op ons lijstje.

Hanny
25-06-2010 om 22:02
Vegetarisch
Ik boek altijd vegetarisch maaltijden. Die zijn echt lekker, je krijgt er meer "groen" bij en ipv toetje meestal fruit en bij de meeste maatschappijen worden ze als eerste uitgedeeld.
Verder neem ik altijd amandelen en noten mee (zonder zout) en druiven/kersen (in wegwerpbakjes) en ander fruit. Wel alles opeten voordat je in Australie landt want het mag het land niet in.
De kussentjes die uitgedeeld worden stellen weinig voor.
Ik neem altijd een eigen lekker kussentje mee, in een plastiek zak. Nooit problemen mee gehad.
Makkelijk zittende kleding: ik draag altijd een huispak met een koordje in de taille (kan je lekker losser maken) en een tshirt met motief (zie je geen vlekken op).

stans verlinden
25-06-2010 om 22:17
Leuk...
...al die tips en bruikbaar! We vliegen met de Emiraten, heb vegetarisch aangevraagd meteen toen ik de tickets boekte, hopelijk krijgen we dat ook want we eten allebei (dochter van 16 en ik) echt geen vlees, nog geen piezeltje.
Douchen? in Dubai op het vliegveld? Waar vind ik die? Dat lijkt me best lekker of is de tijd te kort? Moet ik wel met een handdoek in mijn handbagage slepen. Er zit 2 á 3 uur tussen de vluchten. Aan de andere kant, misschien is het ook wel veel leuker om rond te kijken?
Is het lastig je weg te vinden naar de volgende vlucht? In Dubai en in Kuala Lumpur? Waar moet ik op letten?
groetjes,
Stans

dc
26-06-2010 om 10:06
Handdoek
bij de decathlon kun je superklein opvouwbare handdoeken kopen, speciaal voor zwemmers.

Mach
26-06-2010 om 15:29
Leuk
Wij vlogen vorig jaar met het gezin naar Australië. Vooral de puzzelboekjes, kaartspel en de nintendo werd veel gebruikt.
Verder keken de kinderen vooral naar de tv of de computer aan boord. Wij zaten in een vliegtuig waar bij elke stoel een eigen videosysteem zat met films in alle soorten en maten en allerlei computerspelletjes.
Eten oid hoef je beslist niet mee te nemen.

dirksmama
27-06-2010 om 00:41
Fitness
Er is op Dubai Airport een fitness center met zwembad, kost iets van 8 dollar, volgens mij zit de handdoek bij de prijs inbegrepen.
Je kunt even op de website van Dubai Airport kijken of gewoon even met Emirates bellen als je meer wilt weten over de faciliteiten.
In elk geval hoef je je daar echt niet te vervelen.