Vakantie en uitjes

Aapie
24-07-2009 om 08:02
Wegenvignet tsjechie
Wij gaan volgende week vrijdag naar tsjechie. Nu weet ik dat een wegen vignet verplicht is. En op internet wordt aangegeven dat deze te koop zijn bij de grote bezinestations bij de grens. Maar is dit bij b.v het laatste bezinestation in duitsland of de eerste in tsjechie. Of gewoon bij de grens overgang.
Hoop dat iemand van jullie het weet.
gr Aapie

Annet
24-07-2009 om 10:24
Het is het eerste benzinestation in tsjechië
Het benzinestation ligt direct na de grens.
Dit is tenminste zo bij de grensovergang richting Pilsen.
Bij Dresden weet ik het niet maar waarschijnlijk is het daar hetzelfde.

toos14
24-07-2009 om 10:54
Klopt! camping tips gevraagd tjechie
Bij ieder tankstation kun je een vignet kopen, denk er ook aan dat het verplicht is met licht aan te rijden in Tjechie.
Heeft iemand nog tips op het gebied van campings?
Er moet water zijn in de vorm van een rivier of meer verder mag het een simpele camping zijn.
groet Toos

Saartje
24-07-2009 om 22:42
Eceat
Hoi toos
we hadden een camping via eceat. Zijn te vinden op internet. meestal boerderijcampings en kleinschalig.
veel plezeir
saar

Annet
24-07-2009 om 23:52
Wij kijken ter plekke op de kaart
Bij het grote tankstation aan de grens kopen we gelijk een kaart van Tsjechie met daarop alle campings. Achterop kun je zien wat de faciliteiten zijn per camping, bijvoorbeeld zwemwater dichtbij. Er zijn veel campings aan rivier of meertje, relatief wat minder met zwembad.
Een simpele camping kan betekenen dat je geen warm water hebt in de douches of alleen stroom op bepaalde tijden. Bestudeer dus wel de faciliteiten goed.
Zelf blijven wij weg van de grote campings die ook door ANWB e.a. gekeurd zijn. Die vinden we veel te druk en nog belangrijker: niet beter dan de anderen, wel duurder en drukker. Uiteraard is dit gemiddeld. Het hangt ook erg af van het gebied waar je naartoe gaat.

Francis
25-07-2009 om 14:11
Niet altijd nodig
Wij zijn net terug uit Tsjechie (Lipnomeer) en hebben wel een wegenvignet gekocht maar eigenlijk niet nodig gehad omdat we eigenlijk geen snelweg zijn tegengekomen. Op overige wegen heb je hem niet nodig nl.
Wij hebben hem bij het grenswisselkantoor gekocht aan de grens (ergens in de buurt van Passau)
We hebben het schitterend gehad en wensen jullie een fijne vakantie. Het is een prachtig land.
Groetjes, Francis

toos14
25-07-2009 om 14:32
Dank! allemaal, en francis.....
Zo gaat het helemaal lukken!
Mag ik nog even vragen waar jullie waren aan het Lipnomeer, ik vond het er vorig jaar al erg touristisch worden.
De ecologische campings lijken me ook wel wat.
groetjes Toos

Aapie
29-07-2009 om 08:55
Dankjewel
Bednkt voor de tips allemaal.
Ik heb erg veel zin in de vakantie volgens mij is tsjechie een prachtig land.
Toos ook een fijne vakantie.
gr Aapie