Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Chippie

Chippie

15-06-2010 om 11:35

Weinig bagage

Wij gaan deze vakantie naar Thailand. We trekken rond en willen zo weinig mogelijk meenemen. Eén koffer oid voor ons en ons peutertje en de andere twee kinderen (6 en 8) een eigen rugzakje.
Zou ik genoeg hebben aan 4 korte broeken pp, 1 lange broek pp, 6 T-shirts pp, 2 lange mouwenshirts pp, 7 x ondergoed pp, 1 - 2 zwemkleding pp, 1 dun jackje/vestje pp, 1 x sokken pp, 1 x teva pp? Tussendoor moeten we dan wel eens wassen.

Speelgoed: DS (nieuw), stiften, (wegwerp)leesboeken, Donald Ducks, dagboekje, Uno, Yahtzee (nieuw), plakband om dingen te knutselen. Daar kopen we dan wel een bal en schep oid.
Ik twijfel over het speelgoed voor de jongste: boekje, torentje met bakjes, pop???

Zijn er tips om minder ruimte kwijt te zijn aan toiletartikelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bibi72

Bibi72

15-06-2010 om 14:30

Vorig jaar naar thailand geweest

Hoi,
Ik weet niet of je in hotels verblijft? Daar is over het algemeen gelegenheid om te wassen (wasmachine,droger) Ook zie je veel wasserettes. De winkels in Thailand zijn goed gesorteerd, dus toiletartikelen kan je (deels) prima daar kopen. Overigens is alles héél goedkoop in Thailand, ook kleding e.d. En, indien je in hotels verblijft, in alle hotels kregen we van die mini verpakkingen shapmoo, badschuim e.d.

Chippie

Chippie

15-06-2010 om 14:34

Bibi

Dat waren inderdaad al wat vragen van mijn kant. Als we in bijna alle hotels miniverpakkingen krijgen dan neem ik zelf nog wat miniverpakkingen erbij mee. Dat scheelt alvast wat ruimte. Heb je enig idee hoe lang het wegbrengen van was duurt in Thailand. Wij supporten altijd de lokale economie. Ik weet wel dat kleding goedkoop is in Thailand. Ik heb alleen weinig zin in verplicht shoppen.

Heb je trouwens ergens een reisverslag staan.

Bibi72

Bibi72

15-06-2010 om 14:42

Geen reisverslag

Ik was het wel van plan om te maken vorig jaar, maar het is er niet van gekomen! Ik heb mijn was niet naar een wasserette gebracht, maar wel een keer in een hotel laten wassen. Toen had ik alles de volgende dag terug. Bij een wasserette weet ik het niet zeker, maar volgens mij gaat dat ook wel vrij snel hoor. Wij zijn eerst in Bangkok geweest, toen een 3 daagse jungletocht (o, wat wordt je dan vies!!!!) En daarna zijn we naar Krabi gegaan. O, nog een tip, als je in de zomer gaat, zou ik ook regenpocho's meenemen. Wij hebben er geen last van gehad, maar het ís het regenseizoen!

Chippie

Chippie

15-06-2010 om 15:08

Bibi

Hoe oud zijn je kinderen? Ik zou ook graag een jungletocht doen maar 1) onze jongste is 1 (kan in rugdrager) 2) ik ben bang dat het te toeristisch is. Dus als je een goed adres ehbt, graag! Hoe was het weer in Krabi. Wij willen naar Khao Sok en daarna strandvakantie. Ik vond Rayleigh beach erg mooi, maar als ik daar helemaal verregen, dan liever niet.

vlinder72

vlinder72

15-06-2010 om 15:57

Ohh, wat leuk chippie

Wij reizen met vier kinderen (tussen de 7 en 1 jaar) en wij nemen mee twee rugzakken en één dagrugzak. Verder mag alleen de oudste een eigen rugtas maar hij moet wel de tas de hele tijd zelf dragen. Wij dragen bij rondreizen altijd bergschoenen (als wij onderweg zijn) en sandalen/teva's zitten in de rugtas. Verder twee korte broeken voor de kinderen (beetje donker van kleur) en een stel t-shirts. Ze dragen toch het liefste elke dag hetzelfde. Verder nemen wij een paar sarongs mee. Nemen geen ruimte in en je kan ze gebruiken als tentje, speelkleed, badhanddoek op het strand, rok etc. Ik kan je ook een rug/buikdrager van Ergo (de ergo baby carrier) aanraden. Ideaal, je kan er zelfs een rugzakje aan vastmaken. Neemt geen ruimte in en daardoor neem je het ding veel sneller mee. Een paar weken geleden hebben wij zelfs onze zesjarige er nog in meegenomen omdat hij last had van zijn enkel en weigerde om nog een stap te verzetten. Grrrrrr. Tja, en wij waren in Parijs en waren echt niet van plan om vanaf dat moment in ons appartement te blijven zitten. Tja, en of je kindje mee kan tijdens een jungletocht. Ik zou daar ter plaatse gewoon kijken en dan iets individueels regelen. Ik zou niet meegaan met een groepsreis omdat je dan niet flexibel kan zijn en bovendien zou ik niet willen dat mijn baby de hele groep "lastig valt".

reina

reina

15-06-2010 om 18:06

Chippie

Neem kleren mee die snel te wassen en snel droog zijn, ik waste vorig jaar in mexico en India vaak 's avonds wat kleren ( met tube wasmiddel of met wat shampoo) en dan was het de volgende ochtend meestal weer droog en als we ergens langer dan een dag bleven ging het helemaal goed.
Mini-verpakkingen van toiletartikelen nemen weinig rumte in en je gooit weg wat leeg is. Als ik leesvoer meeneem neem ik weggooi/achterlaat-spul mee. Vast heel veel plezier!!!

Chippie

Chippie

15-06-2010 om 19:42

Vlinder

De oudsten zijn hier 6 en bijna 8 en dragen dus ook hun eigen (school)rugzak. Ik denk dat ze dat geweldig leuk zullen vinden. Bovendien houd je zo de zooi een beetje uit elkaar. Bergschoenen willen we eigenlijk thuislaten. We gaan maar een paar dagen de jungle in en op teva's met sokken moet het ook lukken.
We hebben een rugdrager. Manlief ziet erg op tegen de bagage. Hij denkt dat we 1 buggy, 1 rugdrager, 1 travelcot (waar jongste dus absoluut niet in wil), 1 grote rolkoffer, 1 dagrugzak en 2 rugzakken van de kinderen niet meekrijgen. Lijkt mij een makkie, maar manlief moet nog een beetje om.
Sarongs moeten we inderdaad even kopen, ik heb ze niet bewaard van vorige vakanties.
Ik vul inderdaad een paar flesjes shampoo en zal die onderweg inwisselen voor flesjes van het hotel etc.
Onderweg wasssen met een tube vind ik niet zo'n probleem, maar ik ben bang dat ik het niet snel genoeg droog krijg.
Vlinder heb je nog speelgoedtips? Op kampeer vakantie neem ik altijd een grote doos lego of knex mee. Maar dat zit er nu niet in.

Chippie

Chippie

15-06-2010 om 19:49

Reina

Ja, Reina ik bedacht me gisteren dat ik gewone shirts ipv poloshirts meeneem en het liefst de oudere onderbroekjes ipv nieuwe boxershorts. Vanwege sneller droger, minder ruimte. Liefst oud spul zodat het niet erg is dat het niet helemaal schoon wordt.
Ik verzamel altijd de tijdschriften en neem ze mee op kampeervakantie. Het zit er nu niet in om een hele stapel tijdschriften mee te nemen. Voor de oudste (moeite met lezen) koop ik zijn lievelingsboek, kan jongste ook lezen.
Ik ga over op miniverpakkingen. Die gebruik ik als er in hotel geen shampoo is. Per verblijf kunnen we ook een fles shampoo kopen om te gebruiken als shampoo, wasmiddel, doucheschuim, etc. Heb jij misschien enig idee hoe lang je doet met zo'n miniverpakking deo etc.?

Bibi72

Bibi72

15-06-2010 om 19:57

Chippie

Mijn kinderen waren vorig jaar 7 en 9. De jungletocht die wij hebben gedaan is denk ik niet aan te raden met hele jonge kinderen. We o.a. een halve dag gelopen, kano gevaren, op olifanten gereden. Zeker het lopen was best pittig, veel klimmen en dalen, door riviertjes enz. Dus dat lijkt me voor jou geen aanrader. In Krabi hebben we prachtig weer gehad, 1 keer een (wel heel flinke) regenbui om 8 uur 's-morgens, maar toen waren we nog in het hotel aan het ontbijten. Wel was het zo dat de zee erg ruw was, we hebben een aantal boottochtjes gemaakt, en dat was flink stuiteren in de boot 1 dag gingen de boten zelfs niet uit omdat het echt té ruw was. Ik heb trouwens wel foto's in een webalbum staan, maar ik zet de link liever hier niet neer. Als je de foto's wilt bekijken, wil ik je wel de link mailen. Ik weet niet of je een emailadres hebt waar ik het naartoe kan mailen? Anders kan ik wel een tijdelijk adres aanmaken (mijn eigen adres is te herkenbaar, weinig voorkomende naam)

Bibi72

Bibi72

15-06-2010 om 20:00

Kleding drogen

Het probleem met kleding drogen is dat de luchtvochtigheid enorm hoog is, alles droogt errug langzaam, zeker in de jungle.

Speelgoed

Ik ben effe aan het denken geslagen wat wij aan speelgoed mee namen. Voor onze jongste (toen 1) hadden we zo'n klein tekenbordje mee waar je met zo'n pen op kan tekenen en dan weg geven een groot succes. Een speelgoedtelefoontje speelt ze ook altijd veel mee.
Voor de oudere kids neem ik ook meestal een puzzelboekje mee.
Wat soms ook een idee is om spullen in zo'n zip lock zakje te doen, hier kun je gemakkelijk de lucht uithalen waardoor het kleiner verpakt.
Veel plezier met voor bereiden!

vlinder72

vlinder72

15-06-2010 om 21:54

Travelcot

Hmmmm, daar krijg je echt spijt van. Wij schuiven gewoon een bed tegen de muur. Stoelen er tegen aan en slapen maar. O.k. dat kost in het begin wel even wat moeite (baby gaat dan echt niet slapen maar feesten) maar dat probleem heb je met een travelcot ook. Wij hadden zo'n ding van Nomad. Flitsend om te zien maar zoonlief vond het een drama. En anders gewoon om een bedje vragen. Verbazingwekkend waar ze dan mee aan komen zetten. Wij nemen weinig speelgoed mee. Eventueel de waan van de dag zoals gogo's en anders neem ik iets van playmobil mee. Mijn kinderen vinden het leuk om dingen na te spelen. Voor onze baby nemen wij altijd stapelbakjes mee. Neemt niet zoveel ruimte in en is bij alles leuk. Op het strand, in het water, in bad etc. En onmisbaar in ons huis potloden en tekenpapier (vergeet niet de puntenslijper ). Onmisbaar in Thailand vonden wij trouwens Oa Nang, Ko Phi Phi, Erewan watervallen en die zijn echt leuk voor kinderen (dat is in de buurt van Kanchanaburi). Noordelijker zijn wij niet gekomen omdat wij midden in de regentijd in Thailand waren en wij vanuit Maleisie kwamen. En ach, je kan ook niet alles zien. Wij nemen zelf mee. Twee rugtassen van 55 / 85 liter. Dagrugtas van 25 liter, buggy maar dan wel zo'n super/super lichtgewicht ding, een mcclaren volo. Waarom rugtassen? Omdat wij dan onze handen vrij hebben om kinderen te grijpen bij het oversteken of wat dan ook.

reina

reina

16-06-2010 om 06:59

Chippie

Ik weet eigenlijk niet precies hoe lang we met een miniverpakking doen, altijd langer dan ik verwacht, met deo doe ik wel een paar weken, shampoo is erg afhankelijk van de shampoo, van goede shampoo heb je maar een heel klein beetje nodig, het enige wat snel gaat is bodymilk, daar neem ik liever een grotere fles van mee.

Chippie

Chippie

16-06-2010 om 12:40

Vlinder

We kunnen een travelcot lenen. Maar het lijkt me geen succes worden. Maar bed en stoelen er tegen aan wordt ook niet wat. Dat hebben we vorig jaar gewerkt in een overnachtingshotel. Bovendien hebben we geen bed over. We opteren voor hotels met twin bedden, daar moeten we dan met 2 volwassenen en 2 kinderen in. Er is dus geen bed over voor de jongste uk.
Ik zit nu te dubben om het matrasje van de travelcot mee te nemen. Als er geen babybedje is, dan stop ik het matrasje in een dekbedhoes en 'daar tussen' onze uk. Snap je wat ik bedoel? Het matrasje zit dus in het dekbedhoesje. En als het helemaal niet wil, in de buggy rondjes rijden, kind in slaap en dan slapend weg leggen.

Chippie

Chippie

16-06-2010 om 12:44

Vlinder

Je maakt me aan het twijfelen. Ik hoef niet zo nodig naar Kananchaburi. De Erawan watervallen lijken me wel leuk maar hoe ver kom je in het regenseizoen met een kleintje op je nek?! Hoe is de omgeving daar? We willen naar Chiang Mai voor de olifanten, 'junglegevoel', bergen, natuur, mooie tempels en de bergdorpjes. Heeft Kananchaburi dat ook allemaal? Ik hoef namelijk niet naar die brug toe.
Bovendien gaan we ook naar Khao Sok NP (in het zuiden). Ao Nang ligt toch bij Krabi?

Wij nemen ook altijd stapelbakjes mee. Altijd een succes nummer. Potloden/stiften/papier nemen we ook altijd mee.

Chippie

Chippie

16-06-2010 om 12:49

Reina

Ik ben niet zo van de bodymilk. Maar in zo'n zonnig klimaat is dat wel wat anders. Maar dan kopen we daar een pot, smeren ons allemaal royaal in, en dan is de fles zo'n beetje leeg.
De miniverpakkingen zijn gekocht. Mini babyshampoo en voor onszelf en de twee oudste kinderen zoek ik shampoo in een grote miniverpakking of kleine normale verpakking. Of ik giet iets over in een verpakkingkje.

Ziplockzakjes, ik weet niet of jij of Vlinder het zei. Ik zweer erbij inderdaad. Stiften gaan in een ziplockzakje, spelletjes gaan in één ziplockzakje, alle EHBO/lucifer/draad-en-naald/plakband/etc dingen gaan in een ziplockzakje.

Bibi72

Bibi72

16-06-2010 om 14:38

Khao sok

Khao Sok is heel mooi, daar hebben wij onze jungletocht gedaan. En Ao Nang ligt idd bij Krabi, volgens mij valt het er gewoon onder. Op onze reisbeschrijving stond Krabi, maar we zaten dus in Ao Nang!

maan.

maan.

16-06-2010 om 20:20

Toverlei?

wat betreft speelgoed voor de peuter; wat dacht je van een toverlei? niet al te groot en destijds hier altijd een succes.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-06-2010 om 21:28

Weinig bagage

Chippie, als ik jouw lijstje zo zie, dan vind ik dat helemaal niet erg weinig hoor. Dus volgens mij moet het makkelijk lukken om daar je vakantie mee door te komen. Maar met de helft van de spullen gaat het óók lukken.
Wij gaan vaak op fietsvakantie en zijn daardoor inmiddels wel gewend met weinig bagage te reizen. Iedereen mag 1 kleine fietstas met kleding mee op de fiets, en dat is niet veel. Maar het blijkt toch altijd weer meer dan genoeg, en je moet inderdaad wel eens een wasje draaien onderweg.
Wat ideeën voor speelgoed: opblaasbaar spul (strandbal, luchtbedje), kleine spelletjes (uno, yatzee, kaarten, kwartet, dobbbelspel Kolonisten), frisbee, DS, puzzelboekje, kleurboek, schrift, kleurpotloden, pop, paar autootjes.
Onze ervaring is dat tijdens de vakantie veel speelgoed niet eens uit de fietstas komt. Ik zou daarom niet teveel meenemen.
Veel plezier alvast!

Mathilde

Mathilde

21-06-2010 om 19:19

Bagage

Man en ik zijn twee keer met kinderen in Azie op vakantie geweest. Een keer met 1 kind (2) en een keer met twee kinderen (1,5 en 4).
Wij namen mee: een grote rugdrager (met kleine opbergruimte eronder), een grote rugzak, een kleine dagrugzak (voor in het vliegtuig als handbagage en voor dagtrips) en voor de kinderen ieder 1 koffertje voor speelgoed, knuffels en spelletjes.
Ieder een korte en een lange, afritsbare dunne broek (spijkerbroek nr 3 heb je aan), 4 shirts, een vest, stevige schoenen aan en slippers in de koffer, 7 onderbroeken, 4 paar sokken. Ik deed niet aan kleine verpakkingen, gewoon een halve fles shampoo en 1 stuk zeep voor ons allemaal mee. In Thailand kun je zo'n beetje alles krijgen aan toiletartikelen, en luiers ook. Daar nam ik een half pak van mee, dat was eigenlijk nog het meest omvangrijke stuk bagage . Hotels (ook de kleinere) hebben bijna altijd een wasservice en dan krijg je je kleding de volgende dag gestreken weer terug.
De rugdrager was ideaal voor onze dreumes, want in die klamme hitte zijn ze snel moe. Man heeft bijna-kleuter ook wel eens erbij op de schouders gehesen. Liep hij met twee kinderen rond .
Veel plezier!

Mathilde

Mathilde

21-06-2010 om 19:24

O ja, nog over bedden

Met 1 kind sliepen we met zijn allen in 1 bed, gewoon de kleine tussenin. Met twee kinderen vroegen we om een extra breed bed of een extra matras. Dat was nooit een probleem, Aziaten doen alles voor kleine kinderen .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.