Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

alleen

alleen

20-06-2010 om 20:22

Wel of niet op vakantie gaan

Wij hebben over 3 weken vakantie. Ik werk in loondienst en heb 3 weken vakantie, mijn vriend is zelfstandig.
Maar op het moment lopen we achter met geld om wat van onze leveranciers etc. te betalen en de hypotheek loopt ook achter.
Wij zijn bezig met de bank om er wat geld bij te lenen, mede omdat er in de winter niet gewerkt kon worden qua weer en dan loop je al snel achter.
Wat zullen jullie in zo'n geval doen. Ik krijg mijn salaris elke maand gestort op een priverekening maar ook hier worden rekening van de zaak meebetaald.
De kinderen denken dat we naar Italie gaan, want daar gaan we elk jaar naar toe.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

20-06-2010 om 20:27

Alleen

Ik ben dol op op vakantie gaan, maar als er geen geld voor is gaan we niet, makkelijk zat. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn,maar leg hen gewoon uit waarom Italië er dit jaar niet in zit.

Chippie

Chippie

20-06-2010 om 20:34

Geen geld, geen vakantie

En in dit geval heb je dus even geen geld. Al vind ik het wel vreemd dat jouw eigen geld richting de zaak gaat. Het lijkt me goed om dat gescheiden te houden en eventueel minder geld vanuit de zaak te onttrekken richting jullie privérekening.
Ik zou het nu de kinderen uitleggen dat jullie dit jaar niet naar Italie gaan. Je kunt eventueel een paar daagjes op een NL camping boeken, zal vast ook gezellig zijn!

Nasha 1st

Nasha 1st

20-06-2010 om 20:52

Eens

met voorgaande schrijvers, geen geld, geen vakantie....

Precies

als je geen geld hebt, kun je niet op vakantie naar Italie,
lijkt me simpel.
Leuk is anders, dan snap ik, maar probeer het anders in te vullen, wat minder kost, en evengoed leuk kan zijn!
succes,
gr Nora

dc

dc

25-06-2010 om 00:33

Camping nederland

ik zou op zoek gaan naar een leuke camping in Nederland. Dan kan je man een paar keer langskomen en de weekenden, en kunnen jullie de kosten beperken. En dat kan ook heel leuk zijn voor de kinderen!

Ik zou geen dure vakantie doen als er geen geld is.

Verder zou ik serieus bekijken of het het waard is om er geld bij te lenen. Dat zou ik enkel doen als er echt uitzicht op verbetering is. Indien je de winter niet kunt overbruggen met wat er in de zomer verdient wordt, dan is er iets structureels mis met de zaak. Als het een opbouwend bedrijf is, en je ziet dat het steeds beter wordt, dan kan het de investering waard zijn. Als het geld lenen wordt, om op de grote hoop te gooien zonder uitzicht op verbetering, dan zou ik nu stoppen met de zaak en een andere inkomstenbron zoeken.

Ik zou er sowieso niet akkoord mee gaan dat mijn salaris gebruikt zou worden om de zaak van mijn echtgenoot mee te onderhouden. Dan klinkt het meer als een uitgelopen hobby...

Verwachtingen van de kinderen

Hoi,

Ik snap wel dat je het leven zoals je dat tot nu toe geleefd hebt graag zo door wilt zetten, en daarom ook richting de kinderen wilt doen wat je anders ook doet. Voor jouzelf is dit krap zitten en problemen hebben met op vakantie kunnen gaan waarschijnlijk echter veel ingrijpender dan het voor je kinderen zal voelen. Kinderen zijn over het algemeen veel flexibeler dan wij met dit soort dingen. Leg je het goed uit en kan je toch wat leuke dingen dichterbij gaan doen (of dat zij bv. lekker eens uit logeren gaan) dan zal het denk ik al gauw goed zijn. Liever zo dan dat het nog verder oploopt, gun jezelf ook in de toekomst nachtrust! En inderdaad bekijken hoe dat financieel verder moet want eigenlijk kan dit zo niet (steeds geld van jou in de zaak). Is het niet mogelijk om 's winters toch inkomsten te genereren, evt. met een winterjob erbij voor je man?

Groetjes en veel succes!
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.