Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Fatima

Fatima

14-03-2010 om 19:34

Welk waddeneiland

Mijn kinderen willen graag eens naar een waddeneiland op vakantie. Welk eiland vinden jullie het leukste en waarom? Zijn op alle eilanden een groot binnen zwembad? Op welke eilanden zijn speciale dingen te zien leuk voor jonge tieners?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carmen

Carmen

14-03-2010 om 20:42

Texel

Texel heeft alles. Rust en natuur. Maar ook een "grote stad", een bioscoop en een kartbaan. En alles ertussenin. Hmmm, ik moet ook maar weer eens een weekend!

Carmen.

Nienke*

Nienke*

15-03-2010 om 17:34

Ameland

Wij zijn een week in de mei vakantie naar Ameland geweest. Er is een zwembad op het eiland bij een vakantiepark. Toevallig waar wij zaten. Het is geen grote, maar onze kinderen hebben zich er prima mee vermaakt. We zijn er overigens maar 1 keer wezen zwemmen. Er is verder zoveel te zien. Je kunt het hele eiland verkennen. We hadden de hele week een fiets gehuurd. Dat is wel de beste manier om het eiland te verkennen. Er is ook een leuk natuurmuseum.
De kinderen hebben het er nog over dat het zo'n leuke vakantie was geweest. We gaan er dus zeker nog eens naar toe.

Terschelling ben ik ook wel eens naar toe geweest. Vond ik ook mooi, maar ik weet niet of er een zwembad is.

vlinder72

vlinder72

15-03-2010 om 18:57

Nou

wij zijn helemaal verliefd op Schiermonnikoog. Prachtige natuur. Een echt jaren 50 gevoel. Zonder auto's. Heerlijk. Maar er is echt niets te doen. Alleen een openluchtzwembad. Met jonge tieners zou ik eerder naar Texel gaan. Het park van Roompot in De Koog heeft een mooi zwembad met golfslagbad en glijbanen. Het park van Landal ligt noordelijker in Cocksdorp en heeft ook een leuk zwembad en ligt prachtig in de duinen. Vanaf Texel kan je ook een dagje naar Vlieland gaan. En dan heb je nog Terschelling. Ook leuk alleen wel veel autoverkeer als je Schiermonnikoog gewend bent en erg veel feestende jongeren. Camping Appelhof is berucht. Maar als je kinderen zelf willen kamperen en een wedstrijd bierkratjes opstapelen willen winnen dan is Terschelling het juiste eiland. Ameland kennen wij (nog) niet.

Bastet

Bastet

16-03-2010 om 18:59

Terschelling

Mijn stem gaat naar Terschelling,ik heb nog steeds heimwee..
Bastet

Fatima

Fatima

17-03-2010 om 09:16

Terschelling dus, maar?

Bedankt voor de reacties.

Een vriendin van mij wil mee en nu zoeken we twee huisjes eind juli maar ik denk dat we nu toch echt te laat zijn? Ik zag van Landal wel huisjes maar dat zijn appartementen en dat wil ik liever niet. Stacaravans mogen ook.

Iemand nog tips?

vlinder72

vlinder72

17-03-2010 om 09:18

Terschelling afgelopen zomer

Wij zijn afgelopen zomer een week op Terschelling geweest. In een appartement van Landal met onze vier kinderen. Een van onze kinderen was toen nog een jonge baby van 2 maanden. Misschien dat daardoor onze ervaring van Terschelling minder positief was. Wij gingen niet fietsen omdat wij onze baby nog te jong vonden voor in een fietskar. Wij houden erg van wandelen en hoewel wij wandelroutes volgden werden wij continu van onze sokken gereden door fietsers. Verder is het eiland inderdaad erg mooi. Mooie stranden. Maar toch echt veel lallende jongeren. MIsschien valt dat jullie niet op maar ze zaten voor ons complex af en toe bij te komen in de berm. Supermarkt in Midsland is erop ingericht. Voor het echte eilandgevoel kiezen wij voor Schiermonnikoog. Blijft natuurlijk persoonlijk een vakantie en gelukkig maar. Als iedereen dezelfde plek geweldig zou vinden dan wordt het daar wel erg druk.

Fatima

Fatima

17-03-2010 om 10:18

Kijk

Nog een argument dat ik niet in die vreselijke appartementen van landal wil.

Carmen

Carmen

17-03-2010 om 10:26

Als je naar terschelling gaat en niet naar landal wil

Informeer dan eens bij manege Terpstra. Die hebben ook een paar appartementen te huur. Ook compleet ingericht, maar veel leuker en sfeervoller dan zo'n ontzettend stom Landalpark (sorry, mijn ongenuanceerde mening).

Carmen.

jutter

jutter

17-03-2010 om 11:37

Schittrum-eldorado

Dit vakantiepark heeft stacaravans en wat huisjes geloof ik. Ik ben niet zo van de stacaravan's maar deze zijn ons prima bevallen. De inrichting is qua stijl wat ouderwets, maar de caravan is schoon, van alles voorzien (glazen, borden en kookgerei ed) en de ligging is ook prima tov boot en rest van het eiland.
groet, Jutter

Dirkje

Dirkje

20-03-2010 om 19:34

Vlieland!

Wij zijn Vlieland fan, hoewel we door omstandigheden al (te) lang niet geweest zijn. Een huisje in de duinen (Duinkersoord of Ankerplaats) of daar kamperen (camping Stortemelk) is het meest geweldig. Een of twee duinen over en je bent aan het Noordzeestrand. Je mag geen auto meenemen, maar het is niet zo groot en je kunt het hele eiland met de fiets af, of lopen natuurlijk. Er is een klein dorpje en daar is het gezellig. Er was ook altijd een overdekt zwembad, maar daar hebben wij nooit behoefte aan gehad.
Vleiland is geweldig!
Groet,
Dirkje

Fatima

Fatima

20-03-2010 om 21:55

Bedankt

Bedankt voor alle reacties, ik denk dat we een beetje te laat zijn want we kunnen het niet vinden.

Fere

Fere

29-03-2010 om 15:01

Texel

Vorig weekend weer eens een weekend naar Texel geweest. In een vrijstaande Villa op Beach Park Texel van Landal (de Koog). Prima service, goede huisjes, zeer centraal gelegen (loopafstand van restaurantjes/winkeltjes in de Koog en loopafstand van het strand). Ook een mooi zwemparadijs in de Koog.
Toen ik voor een familieweekend een huisje wilde zoeken op Terschelling, viel mij vooral op dat bij Landal idd alleen appartementen zijn, maar ook dat de overtocht met de boot echt belachelijk veel duurder was!

Bastet

Bastet

29-03-2010 om 18:44

Fere

De overtocht duurt langer,dat verklaart een hoop...)
En echt,er is life after Landal,wij zaten heerlijk bij een door particulieren omgebouwde boerderij.Ik ga nooit meer naar landal of CP,het is veel duurder en nogal uniform.
Groetjes,bastet

Suzanne

Suzanne

01-04-2010 om 09:23

Evt is goedkoper naar terschelling

Naast de veerdienst van Doeksen is er de EVT. Een stuk goedkoper dan Doeksen, momenteel gratis (tot eind april), je betaalt alleen 0,80 ct. toeristenbelasting omdat EVT nu met een erg oude boot vaart. Daarna komt de nieuwe snelboot. Ook dan scheelt het nog veel met Doeksen.
www.evt.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.