Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Welke buggy mag mee tot aan de gate?

Wij gaan met onze dochter van dan 10 maanden dit voorjaar voor het eerst vliegen. Met Transavia. Nu wil ik een buggy aanschaffen, die we tot en met de gate kunnen meenemen en die dan in het ruim wordt gelegd. En dan ook op vakantie en voor dagjes weg in Nederland gaan gebruiken. Qua efficiëntie in de auto gaat mijn voorkeur uit naar een compact buggy, die je dus als een soort klein pakketje/trolley kan inklappen. Maar ik zie op de site van Transavia staan: Een opvouwbare paraplubuggy is ruimbagage, maar mag je voor het gemak meenemen tot de gate. ik zie hier niks over een compactbuggy staan. Geldt daarvoor hetzelfde? Iemand daar recente ervaringen mee? Ik zie het niet zitten de buggy in te checken en dan vervolgens uren met m’n dochter te moeten sjouwen op de luchthaven. 

ik had vroeger zo'n kleine mcclaren  buggy (om precies te zijn de mcclaren volo). Niet verstelbaar dus echt klein. Die mocht altijd mee tot aan de gate. Vaak krijg je bij aankomst de buggy niet gelijk terug maar vind je hem op de bagageband. In dat geval moet je alsnog met je kind slepen. Neem daarom voor de zekerheid een rug/buikdrager mee. Altijd handig. 

Mijn neef is degene die dit bepaalt ook bij transavia dus geef maar een link van wat je bedoelt dan kan hij zeggen of die mee mag tot de gate. Hij wil dus graag een plaatje. 

Follow

Follow

05-03-2022 om 11:39 Topicstarter

het gaat dan om de Koelstra Gen of de chicco trolleyme

dat zijn dus geen paraplu buggy’s, maar compact buggy’s, die heel klein op te vouwen zijn. Ik mag nog geen linkjes plaatsen helaas, krijg een melding dat ik daar te weinig berichten voor heb geplaatst. 

tot mijn zoon 2,5 was hebben we een buggy meegenomen en dat was een Chico liteway. Verder nooit meer nodig gehad want hij liep alles zelf, hebben de buggy geloof ik ook nooit gebruikt op die laatste vakantie. 

beide mogen gratis mee tot aan de gate maar niet als handbagage mee naar je stoel

Follow

Follow

05-03-2022 om 22:23 Topicstarter

Suusje. schreef op 05-03-2022 om 14:48:

beide mogen gratis mee tot aan de gate maar niet als handbagage mee naar je stoel

Oh, top! Hoeft ook absoluut niet als handbagage mee naar de stoel, naar de gate is voldoende. Dank! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.