Vakantie en uitjes

Faith
15-06-2009 om 21:56
Welke plek is mooi in frankrijk bovenin?
Ja, het gaat er van komen dit jaar, we gaan naar Frankrijk. Man denkt aan Zuid-Frankrijk, net als 25 jaar geleden, maar nu we drie kids hebben die meegaan en maar 10 dagen gaag, lijkt het mij misschien toch beter om bovenin te blijven. Wij wonen in Drenthe, dus dat lijkt mij in 1 dag het maximaal haalbare. Welke plek is dan mooi, met wat heuvels/bergen?? Tips? Faith

Stelle
17-06-2009 om 11:25
Idd, vogezen
Erg mooi & groen zijn de Vogezen en de champagnestreek Echte bergen vind je niet zo noordelijk, wat heuvels moeten wel lukken.
Wat ik ook prachtig vind, maar waarschijnlijk erg druk in hoogseizoen, is omgeving Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez (Departement Pas-de-Calais). Prachtige kust, rotsachtig mar wel zandstranden, leuke dorpjes in de buurt.

Lys Lionne
17-06-2009 om 23:26
Bretagne idd
Zijn wij vorig jaar geweest, op camping le p'tit Bois. Ligt ook vlakbij Saint Malo en is een perfecte uitvalbasis om het vele moois dat Bretagne te bieden heeft te bezichtigen!!

dirksmama
18-06-2009 om 23:47
Ardennen
Wij vinden de Franse Ardennen en de Vogezen erg mooi. Als het lekker weer is tenminste, maar goed, als het beestenweer is kun je altijd na een dag toch besluiten verder te rijden?

Faith
26-06-2009 om 20:54
Ahum, andere plannen... provence!
Ja, man wil wel naar Frankrijk maar toch naar de Provence bij voorkeur. Nu zijn al vele campings vol en ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een leuke camping aanraden?? We hebben drie kinderen: 9, 12 en 16 jaar oud. Een leuk zwemwater is volgens mij voldoende als vertier. Faith

Faith
26-06-2009 om 23:06
Nou ja... camping tips in de vogezen?
Het zou toch maar zo de Vogezen kunnen worden. Ik zie 2 dagen heen, 2 dagen terug en dan nog 6 dagen kamperen eigenlijk niet zo zitten. bij ons gaat het ook altijd mis. zo hebben we vorig jaar 2 uur in Hamburg doorgebracht op zoek naar de goede weg (jaja) en kwamen we veel te laat aan.
We komen uit Drenthe, dus het is nogal een eind rijden.
De Vogezen is ook bergachtig, toch?? En wie heeft er tips voor mij qua camping??? Faith

Rembrand
27-06-2009 om 00:31
Twee campings.
http://www.camping-gademont-plage.com/nl/
http://www.paysdeslacs.com/sous_rubrique2.php3?id_rubrique=24
Richting Gérardmer is de streek minder armoedig. Waar wij stonden vorig jaar ( de tweede camping ) kan je merken dat het echt een armer gedeelte van de Vogezen is. De bovenste camping stond ook op ons verlangenlijstje maar omdat er geen echt zwembad is viel deze af ( nichtje is panisch voor visjes etc. in natuurwater ).
M.

Anne-Marie L.
27-06-2009 om 12:41
Gademont
wij zijn vorig jaar op gademont plage geweest. Leuke camping! Het meertje is prima om wat in te zwemmen en te roeien, kanootjes liggen er voor de grijp. Wij zijn er zowat drie weken gebleven. La steniole ligt er vlakbij, we zijn eroverheen gelopen en leek mij een leukere camping voor hele kleine kinderen, maar voor iets groter (mijne waren 8 en 10), vind ik gademont plage leuker. En prachtige omgeving, hele mooie 'avontuurlijke' wandelroutes, watervallen etc. Bovendien kun je daarvandaan leuke tripjes naar Colmar etc. doen. Aanrader!
Groetjes Anne-Marie

Faith
27-06-2009 om 23:23
Dank jullie wel, ik kijk rond!
Gademont klinkt goed, is ook niet zo duur. Hebben jullie vantevoren gereserveerd? en hoever is het naar een supermarkt of bakker (of is er iets op de camping?)
Leuke omgeving ook? en voor kind van 16 en 12?? Faith

Faith
29-06-2009 om 22:38
Wat is beter qua weer? elzas of vogezen?
De titel geeft de vraag al aan, hoe is jullie ervaring? IK lees en hoor dat in de Vogezen de buien blijven hangen op de bergen, wie weet of dat zo is?
Ik heb nu twee erg leuke campings gezien : Les sources (elzas) en Domaine des bans (vogezen). wat is wijsheid? Faith

reina
30-06-2009 om 07:02
Mijn ervaring
Het maakt niet uit qua weer, misschien kan weeronline ( geschiedenis) je wat wijzer maken?

Nor@
30-06-2009 om 17:32
Elzas
De elzas is niet alleen een stuk droger, maar ook zonniger en warmer, soms meer dan 10 graden. Verder zit er een groot verschil in de streken qua natuur en cultuur. De vogezen is meer een gebied voor natuur en sport liefhebbers, terwijl de elzas meer iets is voor de cultuur, en wijn liefhebbers.
Misschien is dit een leuke camping?
http://www.clairvacances.com/HOL/index.htm
en meningen kun je lezen op:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=167856
succes!
gr Nora

Faith
02-07-2009 om 14:40
Leuk
Ik vind het echt geweldig hoe jullie meedenken. Ik ben nog aan het zoeken, twijfel tussen Les Sources en Schlossberg, Maar zoek nog steeds dus.... een camping met zwemgelegenheid en het liefst een beekje of meertje erbij zou geweldig zijn.
Als je googelt komen er over les sources slechte en over Schlossberg goede recensies, duss... misschien toch maar de laatste nemen. Groeten Faith

Faith
02-07-2009 om 14:45
Regen
Nou ben ik er nog niet uit, het schijnt daar toch wel veel te regenen. Ik word gek! Faith

Faith
02-07-2009 om 14:49
Hoe?
Hoe zoek ik dat op , de historie van een plaats qua weder?? Groeten Faith

reina
02-07-2009 om 21:30
Faith
Je gaat naar 'weeronline.com', tiktr de plaatsnaam ( of een grotere plaats in de buurt ) in en klinkt dan op 'terugblik', dan kun je maanden en jaren intikken en dat geeft een globaal beeld van wat je kunt verwachten.

Anne-Marie L.
08-07-2009 om 20:51
Gademont
Hoi Faith,
sorry dat ik niet op je laatste berichtje heb gereageerd. Ik was even uit de lucht.
Ik vind de vogezen vooral qua natuur erg mooi. Het is er schilderachtig, daar houd ik van. Bovendien afwisselend, met bos, hoge en minder hoge bergen, schilderachtige dorpjes (Colmar) en toeristischer (Gerardmer). Prachtige meren etc.
De camping was prima, een meertje voor de kids om in te zwemmen, omzoomd door bos, de bakker kwam 's ochtends vers brood brengen, dat je de dag ervoor kon bestellen bij de nederlandstalige eigenaar. Enigszins oudbakken sanitair, dat wel (schijnt in Frankrijk vrij gewoon te zijn) maar vaak genoeg schoongemaakt. Voor kinderen in puberleeftijd is er biljart, tafeltennis en een flipperkast, af en toe wordt er een disco georganiseerd. Verder vrij weinig aan animatie (vind ik zelf ook prima). Wel plaatsen met onregelmatige bodem, waardoor we niet echt lekker sliepen in ons tentje (we rolden steeds naar één kant). Veel Nederlanders op de camping, wat voor onze jonge kinderen fijn was, maar ik hoef eigenlijk geen Frans Bauer uit auto's te horen schallen. Gelukkig was dat ook maar bij 1 stel het geval
Tja, kiezen is altijd moeilijk, vind ik nu ook weer...
succes en groetjes
Anne-Marie
Enfin:

Anne-Marie L.
08-07-2009 om 20:52
Kampvuur!
Nog even: je mag bij je tent een kampvuurtje stoken. Geweldig vonden we dat!

reina
08-07-2009 om 21:02
Gademont, anne-marie
Ik zat me al af te vragen waar wij 2 jaar geleden ook weer een paar dagen stonden op de terugweg. Volgens mij was dat in Gademont en als ik je beschrijving lees klopt het idd. De camping was groter dan waar we normaal voor kiezen, maar wel leuk en geen animatiedrukte etc. En de omgeving is idd erg mooi!

Hennah
09-07-2009 om 14:56
Camping lage vogezen
De hoge Vogezen (Gerardmer etc.) is prachtig maar het regent er heel veel en het is ook tamelijk toeristisch.
De lage Vogezen zijn ook prachtig, op een andere manier, en het regent er een stuk minder, al kan het er ook wel regenen hoor. Het weer is te vergelijken met NL maar wat minder regen en een paar graden warmer in de zomer en een paar graden kouder in de winter, en veel minder wind. Het is een prachtige streek, rustig, niet toeristisch. Je moet er wel van houden.
Deze kleine camping is mooi en heel geschikt voor mensen die rustig willen kamperen of kleine kinderen hebben. Heeft ook voorzieningen voor gehandicapten. De eigenaresse spreekt Nederlands:
http://www.campingfontenoy.com
Het ligt op 2 km van een leuk rustig dorp met winkel en bakker. Het is een rustige buurt maar er is wel van alles te doen, allerlei uitstapjes in de nabije en verre omgeving, op de camping kun je informatie vinden. Je kunt ook gewoon zo vanaf de tent een lekker stuk wandelen. Er is een klein zwembadje voor de kinderen op de camping. Het ligt op de grens van Vosges en Haute-Saone. Wij houden erg van deze streek.