Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

O.K.

O.K.

16-11-2009 om 18:16

Wie gaat er ook skien met kerst?

Wij gaan met kerst de piste op, lijkt mij een rare ervaring om zo de kerstdagen door te brengen, maar het prijsverschil was zooo enorm met een week later, dat we het maar gedaan hebben.... de familie was minder gecharmeerd (als het maar niet elk jaar was...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

16-11-2009 om 19:28

Juist leuk

Wij hebben gelukkig niet zo'n familie waar vaste gewoontes zijn met Kerst, ieder gaat doen waar hij/zij zin in heeft. Ik ben 1 x met Kerst in Oostenrijk geweest en ik vond het hartstikke leuk! Het is denk alleen maar goed dat je je eigen plan trekt, dan voel je je de volgende keer misschien ook minder verplicht datgene te doen wat verwacht wordt, want dat patroon heb je nu doorbroken (of misschien ontdek je dat je juist dat traditionele mist, dan weet je dat voortaan ook ). Dit jaar ben ik met kerst in India, zelfs zonder echtgenoot ,dat vind ik wel een heel raar idee, zo'n kerstboomloze kerstvakantie....

Hillary

Hillary

17-11-2009 om 11:20

Al jaren

Wij gaan al een paar jaar met kerst skien. Als je een echte kerstliefhebber bent dan is het wat minder denk ik. Je krijgt er gewoon een stuk minder van mee. In Oostenrijk is kerstavond het belangrijkst. Overigens zijn we altijd met familie, dus dat probleem hebben we niet. In de hotels wordt op kerstavond altijd iets georganiseerd. Een wat uitgebreider diner, kerstman die langs komt. Waar wij de laatste jaren zijn is de kerk tegenover het hotel, daar gaan we na het eten naartoe. De kinderen gaan naar bed en wij naar de kerk. Niet de hele familie heeft daar behoefte aan, dus de rest blijft in de bar van het hotel, zo is er toch nog iemand voor de kinderen in het hotel. Na terugkomst zijn er broodjes worst. De kerkdienst is wel een happening, tenminste als je hier wel eens in een RK kerk komt dan kun je vergelijken. De dienst is nog heel ouderwets. Volgens mijn schoonmoeder zoals zij dat van vroeger kennen en bij de communie weet je niet wat je overkomt, waar men hier netjes rij voor rij gaat, stormt daar iedereen als een gek naar voren, om zo snel mogelijk die hostie te bemachtigen. Eerste kerstdag wordt er in de tentjes op de piste wat kersmuziek gedraaid en als je geluk hebt is er in je hotel live muziek (in de vorm van een Hammond orgel en een man in een leren broek) en dat was het dan wel weer. Tweede kerstdag bestaat niet.
Wat ons wel opvalt (en dat zie je ook aan de prijzen inderdaad) is dat het voor kerst nog heel rustig is. Pas vanaf 26 december wordt het druk, dus wat dat betreft valt kerst dit jaar heel gunstig, een hele week rustig skien.

O.K.

O.K.

17-11-2009 om 12:51

Klinkt leuk

Wij hebben een appartement en geen hotel, maar het lijkt mij leuk om de kerst in het wit door te brengen. Ik ga er van uit dat je gewoon kunt skieen, 1e kerstdag is dan al weer onze laatste skidag, 2e kerstdag gaan we al weer terug!
We zullen zien, heb er wel heel veel zin in. Ik ben bang dat de kerk niet zou lukken, de kids houden het nooit zo lang vol na een paar dagen skieen ( ze zijn 12-10 en 5 jaar)

Hillary

Hillary

17-11-2009 om 13:50

Gewoon skiën

Ja hoor je kunt gewoon skien, zodra je eenmaal in de rij staat bij de skilift op kerstochtend is je kerstgevoel wel verdwenen, is gewoon een skidag als alle andere in die week. Zoals ik al zei, misschien hoor je nog wat kerstmuziek bij de apres-skitent of op het terras van Shnapps-Hanz tussen zijn flauwe moppen door.
In een appartement merk je nog minder denk ik van het kerstgevoel. De huizen en straten zijn daar ook helemaal niet zo rijkelijk versierd. Wel moet je je eigen ontbijt verzorgen en dat is wel zo leuk denk ik. Dat vind ik echt jammer van een hotel, wel een kerstdiner, maar geen kerstontbijt. Ontbijt is gewoon als andere dagen. Ja onze kinderen (10 en 11) gaan ook nooit mee naar de kerk, veel te laat dan slapen ze al na een dag skien. Dit jaar zijn we zonder schoonfamilie, dus even kijken hoe we het oplossen, misschien gaan ze toch mee of anders zeggen we wel dat we daar naartoe zijn, ze kunnen nu ook wel even een uurtje alleen blijven.

O.K.

O.K.

17-11-2009 om 15:52

Waar..

ga je naar toe in Oostenrijk, wij zitten in Ellmau!

Minet

Minet

18-11-2009 om 08:33

Onze kinderen

Onze zoons gaan samen een weekje naar Andorra en komen op 2de kerstdag 's avonds pas thuis. Ik vind het nog een raar idee maar manlief en ik gaan ook maar eens iets leuks uitzoeken voor die dagen
Zelf hebben ze trouwens geen enkel probleem met het feit dat ze met Kerst niet thuis zijn.

Hillary

Hillary

18-11-2009 om 08:38

Waar

Wij gaan naar Zell am See, vandaar dat ik Schnapps-Hanz ertussen gooide, even kijken of er nog meer Zell am See gangers tussen zitten hier op het forum. Dat is een continu dronken dj op de top van de berg aldaar. Ellmau ken ik niet, alleen van naam. Van de tijd dat we nog geen vast adres hadden en ik elk jaar de gidsen van voor naar achter en van achter naar voren doorspitte.

O.K.

O.K.

18-11-2009 om 11:41

2 jaar geleden..

Zijn wij naar Zell geweest, alleen maar om een keer te kijken en wat te shoppen.
Wij hadden toen een acco. in Bruck (am Grossglockner) Wij gingen vanaf Schutorf met de gondel naar boven en mijn niveau was toen beginner en ik heb maar 2 a 3 pistes gezien. Mijn man vond het een leuk gebied maar weinig mogelijkheden tot tochten, wij waren toen met een grote groep, wel erg gezellig! Maar weinig van de apres ski meegemaakt, alleen maar de parasoltent onder aan de gondel.... en tussen de middag de lunch, maar dat deden we de eerste dagen (oefenweide) nog in Schutorf, later wel ergens met de leraar in een geweldige berghut, waar we ons weer heerlijk op konden warmen aan de warme kachel die centraal in het restaurant staat. Hele leuke tijd daar gehad!! Veel plezier!! Overigens is Ellmau een leuk dorp en skiwelt kent heel veel mogelijkheden tot tochten maken, wij vertrekken smorgens met de kinderen en gaan heerlijk op pad..... oh.... nog 4 weken en 3 dgn!! ( nu alleen nog de sneeuwval)

O.K.

O.K.

19-11-2009 om 21:06

Minet!

Gaan ze skien in Andorra??
Leuk voor hen, maar i.d.d anders voor jullie geniet van de vrijheid!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.