Vakantie en uitjes

Petr@
04-08-2009 om 20:49
Willen jullie even meedenken (veerbootperikelen)
In februari heb ik een reservering gemaakt voor de veerboot in augustus voor vier personen en een auto.
In juli zijn onze auto's gestolen en wij hebben dus een andere auto aan moeten schaffen. Deze nieuwe auto biedt de mogelijkheid om een dakkoffer mee te nemen. Dus die hebben we afgelopen week aangeschaft. Iedereen blij, ik omdat ik dan nog meer boeken mee kan nemen, maar de jongens vooral omdat ze dan wat meer ruimte op de achterbank hebben.
Na e-mailcontact met de organisatie kreeg ik te horen dat het meenemen van de dakkoffer niet mogelijk is. Op mijn vraag waarom niet krijg ik (al een paar dagen) geen antwoord.
Maar als ik opnieuw probeer te reserveren mét dakkoffer dan is dat geen probleem dus er is nog ruimte op de boot.
Ik heb nu twee opties:
Optie 1: ik rijd naar Piombino en confronteer ze daar met een auto met dakkoffer. Met het risico dat we dan niet mee mogen.
Optie 2: of ik boek nu voor 1 persoon + 1 auto mét dakkoffer. En kom dan aanzetten met 1 reservering voor 1 auto met vier personen, maar zonder auto en een persoon minder én 1 reservering voor 1 persoon met auto. (Prijstechnisch is dit zelfs het voordeligst, maar daar gaat het niet om, ik wil die dakkoffer mee!)
Het meedenken gaat nu om optie 2: maak ik een denkfout en/of is er nog iets waar ik geen rekening mee houd?
gr.
Petr@

Shonagh
04-08-2009 om 20:57
Even bellen?
De titel zegt het al, maar bellen is in dit soort situaties meestal beter. (Spreekt uit ervaring).

Petr@
04-08-2009 om 21:01
Klopt
maar deze organisatie is telefonisch niet te bereiken, sta heel lang in de wacht (à 0,30 per minuut met een maximum van € 15,00!) en als het druk is dan wordt er op het bandje gezegd dat je ook kan mailen.

Asa Torell
04-08-2009 om 22:00
Wat vervelend zeg
Dat zijn echt van die dingen om je wild aan te ergeren. Vooral die onbereikbaarheid! Theoretisch gezien lijkt optie 2 me te kloppen maar ik kan me altijd voorstellen dat ze moeilijk gaan doen. Hoe moeten die 3 losse mensen op de boot komen zonder de aangemelde (inmiddels gestolen) auto? Die mogen vast niet toevallig in de andere auto zitten waar ze niet voor zijn aangemeld, bijvoorbeeld.
Wat optie 1 betreft, daar zouden ze natuurlijk altijd moeilijk over kunnen doen, maar misschien ook niet... Als je een plan-B: niet de boot nemen = ook goed, hebt dan kun je die gok wel wagen natuurlijk.
Wij waren trouwens met de veerboot naar engeland en hadden totaal niet de indruk dat het onderscheid dakkoffer of niet ergens op sloeg. Wij hadden onze dakkoffer aangemeld en stonden in de rij met allemaal busjes en caravans, en naast ons in de gewone autorij stonden auto's met hogere dakkoffers en van die all-terrain auto's die zowiezo behoorlijk hoog zijn. De prijs was ook hetzelfde. Maar hoe dat bij jouw veerpont zit weet ik natuurlijk niet.

purk
04-08-2009 om 22:38
Moest even heel hard nadenken...
als je optie 2 kiest, dan komt in elk geval de auto met dakkoffer en 1 persoon aan boord van de veerboot. Je hebt dan nog de reservering voor vier personen en een auto. Die vier of beter gezegd drie personen komen wel aan boord dus. Het enige dat ik me afvraag, moet je dan niet voor twee auto's betalen, ook al zet je er maar eentje op. Je hebt per slot van rekening de reservering gemaakt.
Heb je de overtocht trouwens al betaald? Dan zou ik namelijk niet voor optie 2 kiezen, want dan betaal je voor twee auto's, lijkt mij of mis ik iets.
Geloof dat ik een beetje malle eppie zou zijn en heel onbenullig vragen als ze moeilijk doen over de dakkoffer, zeggen dat je niet eens wist dat je voor een dakkoffer moest reserveren. Zeg maar al je charmes in de strijd gooien op dat moment. Als ze al moeilijk doen.
Ik hoop dat er ondertussen al mail is, dat zou een boel oplossen.
groetjes van Purk
p.s. fijne vakantie, wat heerlijk dat jullie nog mogen, wij zijn al weer bijna twee weken terug.

Fraz
04-08-2009 om 23:25
Op optie 3
en die zie ik wel eens bij de autoslaaptrein want daar mogen dak-koffers niet op de auto blijven. Gewoon gaan zonder reservering voor de koffer. Doen ze moeilijk dan klap je de achterbank neer en schuift de dak-koffer in de auto. Tenminste ik neem aan dat de passagiers niet in de auto hoeven te blijven toch ??

inge
05-08-2009 om 14:16
Elba
Misschien is het na te vragen op jullie bestemming hoe moeilijk ze doen bij de veerboot.
Volgende keer geen contact op nemen want nu gaan ze er misschien speciaal op letten. Maar ja, daar heb je nu niets meer aan.
Ikzou het er gewoon op gokken. Verder niets zeggen dus.
Inge

IngridT
06-08-2009 om 17:18
Uitkijken!
Er zijn veel veerboten (en zeker italiaanse, weet ik uit ervaring, maar ook naar bv scandinavie) met hele lage dekken. Daar past een auto met dakkoffer qua hoogte simpelweg niet in. Dan moet je op een speciaal dek voor busjes of vrachtauto's. Waarvoor je dus wel gereserveerd mioet hebben. Ik denk dat op de bonnefooi erheen rijden (zeker als als de boot erg volzit) vragen om problemen is.
Ingrid

Kari1
06-08-2009 om 19:21
Die oplossing
van Fraz vind ik een steengoeie. Als je geconfontreerd wordt met een te laag dek: rugleuningen omlaag en de dakkoffer op de plaats van de passagiers schuiven. Het is even werk maar je hebt dan ineens wel een auto zonder dakkoffer!
Met dat in je achterhoofd kun je het wel wagen lijkt me.
Kari

Petr@
07-08-2009 om 20:18
Bedankt
voor het meedenken. De optie van Fraz om de koffer ín de auto te stoppen was helaas niet mogelijk.
Uiteindelijk heb ik de organisatie toch nog aan de lijn gekregen vanmiddag en wat blijkt... Als de auto én dakkoffer onder de 2,20 m blijven dan is het oké. Waarom dat dan niet in een e-mailtje verteld kan worden is mij een raadsel, maar ik ga nu een stuk geruststelder op weg (en mét dakkoffer!)
gr.
Petr@

Asa Torell
09-08-2009 om 16:07
Fijne vakantie petra
(inmiddels ben je vast al op pad?). Wat een opluchting dat je ze nog aan de lijn kreeg en het toch kan!

Petr@
09-08-2009 om 17:34
Bijna!
We hopen morgenochtend om 6.00 uur weg te rijden. Jongste zoon heeft alleen al drie dagen pijn in z'n buik. Vanochtend hebben we de hele ochtend op de spoedeisende hulp doorgebracht en als het niet minder wordt moeten we morgenochtend weer terug naar het ziekenhuis! Het is in ieder geval geen blindedarmontsteking, maar obstipatie bij een 13-jarige vond de arts-assistent maar raar.
Alleen kon daar vandaag verder niet naar gekeken worden. Zoonlief heeft nu een lactulosedrankje, hopelijk wordt de pijn minder.
Het is inderdaad erg fijn dat de dakkoffer mee mag. De overloop staat inmiddels vol met onze bagage en we gaan zo inpakken. Daarna de hond wegbrengen en dan op tijd naar bed! Tot over 2 1/2 week!
gr.
Petr@

Rembrand
10-08-2009 om 15:34
Asa ! ( o.t over engelandvakantie ).
Hoe was het in Engeland ?
Hebben jullie ook zoveel slecht weer gehad of zat je in de periode voor eind Juli ?
M.

Asa Torell
11-08-2009 om 20:07
Rembrand (ot)
Ja, wat een prutweer! En vooral steeds zo koud: we hadden best nog aardig wat zon omdat we net op het puntje van Cornwall (St Ives) zaten waar alles overdreef om pas in de rest van Engeland leeg te regenen. Maar wel steeds een dikke trui nodig om het buiten een beetje uit te houden! De twintig graden hebben we pas na Calais weer gezien! We waren trouwens in de tweede helft van juli, iets eerder dan jullie denk ik? Gelukkig hier dus vorige week nog even een zomerweek meegenomen!
Haha, juist door het slechte weer hebben we nog best een bedrieglijk kleurtje omdat smeren niet het eerste is waar je aan denkt bij 15 graden met de volgende bui weer in aantocht... en de kinderen vermaakten zich prima op het strand met hun laarzen en regenpakken! Maar toch, kamperen in dat soort regio's met onzeker weer heb ik wel weer even gezien, volgend jaar gaan we een trekkershut/caravan huren of naar een warm land!
Hoe was het bij jullie? Was het vermaak op de camping inderdaad geslaagd zoals de bedoeling was? Wij hadden helemaal niet op speeldingen op de campings gelet, maar ik realiseerde me pas ter plekke dat ik vanuit onze scandinavische ervaring gewoon vanzelfsprekend had aangenomen dat er altijd wel een speeltuintje is. Niet dus.

Rembrand
11-08-2009 om 23:12
Asa ( o.t en drama dus lang ).
Wij waren eind Juli tot en met afgelopen weekend. De eerste twee weken veel regen gehad, maar de laatste week veel zon en lekker weer. Het was wel steeds een goede temperatuur en we hoefde alleen s'avonds fleece-vesten aan. Onze vakantie is verder niet echt zo verlopen als we gehoopt hadden. Toen we er een week waren is de auto ( Landrover ) van onze buurman over het tentje van onze twee oudsten gereden en tot stilstand gekomen in onze vouwwagen ( waar wij op dat moment alle vijf in zaten ). Hij stond geparkeerd op een heuveltje achter onze vouwwagen (waar onze eigen auto ook stond ). De buurman deed zijn portier dicht en vroeg zich toen af of hij zijn handrem goed had aangetrokken. Toen hij zijn portier open deed om dit te checken ging de auto rollen ( en op het stuurslot ). Hij probeerde nog in de auto te springen maar werd ruggelings in het gras geworpen ( en bijna overreden door zijn eigen achterwielen ). De ravage en schrik was enorm. Ik ben normaal niet snel over de zeik, maar ik ben gaan huilen en kon niet meer stoppen...
Na een minuut of tien kon ik weer wat meer uitbrengen dan jank..... Het had allemaal heel anders kunnen uitpakken. De jongens hadden in hun tentje kunnen liggen lezen ( en de jongste deed dit tot een uur voor de botsing ook in het ondertentje van de vouwwagen waar ook de bandensporen opstonden ). Door de klap vloog het bijna kokende theewater dwars door de voortent en niemand werd erdoor geraakt........
Goddank zijn we allemaal gespaard gebleven hiervoor. De campingeigenaar en verzekering hebben er alles aan gedaan om ons te helpen want de vouwwagen was niet meer bewoonbaar ( en waarschijnlijk total los ). We hebben nog een week in een piepklein huisje gezeten en een week in een grotere luxe stacaravan op dezelfde camping ( op kosten van de verzekering van de tegenpartij ). Verder krijgen we waarschijnlijk de aanschafwaarde van de vouwwagen terug ( de nieuwprijs van negen jaar geleden ). Financieel dus niet verkeerd, maar je begrijp vast dat we dit alles niet hadden meegemaakt. Door alle toestanden hebben we minder kunnen ondernemen dan we gehoopt hadden, maar vooral in de laatste week hebben we mooie dagtochten gemaakt en langs de kust gezworven. Het vermaak op de camping stelde trouwens niet zoveel voor. ( wij houden niet zo van bingo en playback
We misten wel een pingpongtafel. Maar ach, alles in betrekkelijk ( en dat kan ik nu met mijn hand op mijn hart zeggen ).
Ik heb hier nog twee linkjes naar de foto's van de vouwwagen na de crash ( ik hoop dat de link werkt ).
http://i28.tinypic.com/2sandy9.jpg
http://i31.tinypic.com/2ajbzuw.jpg
Groetjes M.

Lynna
12-08-2009 om 07:05
Wat vreselijk!
Rembrand, wat een afschuwelijk gezicht, die foto's. Wat hadden daar een enorme ongelukken mee kunnen gebeuren, met zo'n auto die wel een tank lijkt. Mijn eerste gedachte was dat zulke auto's verboden zouden moeten worden op een camping.
Hoe was trouwens de reactie van je buurman, de eigenaar van de auto?

Rembrand
12-08-2009 om 10:29
Lynna.
De buurman was ook vreselijk geschrokken. Hij zag zijn auto over een tentje rijden en wist niet of er kinderen in zaten. Hij heeft de nacht erna net zo rot geslapen als wij, en vond het allemaal heel rot.
M.

Asa Torell
12-08-2009 om 11:34
Rembrand
(weer ot, maar Petra is als het goed is lekker met vakantie dus die vindt dat vast niet zo erg...).
Wat een horrorverhaal! (en foto's!). Ik moest al bijna huilen toen ik het las, van de gedachte aan wat er had kunnen gebeuren. Dus ik kan me voorstellen dat je een flink potje moest janken. Vreselijk inderdaad ook voor de buurman, ik kan soms ook slordig zijn en ben soms doodsbang dat me zoiets ooit zou overkomen. Gelukkig is er bij ons alleen een buggy zonder rem er op heel zachtjes tegen dochters buggy aan gereden...
Ik dacht trouwens dat je een camping met pingpongtafel etc had gevonden (als compromis tussen wensen van zoons en ouders voor meer/minder vermaak) maar dat was blijkbaar niet gelukt.

Marsudan
12-08-2009 om 11:57
Rembrand (o.t.)
Godallemachtig, wat een horrorverhaal... en dan de foto's, ik krijg er kippenvel van (en ik heb het echt niet snel koud).
Fijn dat het financieel gezien allemaal op zijn pootjes terecht komt, maar dan nog... Zo blij dat de jongens niet in het tentje lagen.. Gadverdamme, je moet er niet aan denken..!
Hoe is het verder met je? Ik ben momenteel niet vaak online, laptop is gecrasht, maar ik ben druk bezig voor een ander compuutje. Privé ontiegelijk druk as always, en dat wordt nóg meer als de kinderen terugkomen (zijn nu drie weken bij hun vader). Maar ik zal wel blij zijn als ze er weer zijn
X Knuffel, Mar

Tirza G.
12-08-2009 om 12:03
Ooooooooo
meid, wat een horror, getverderrie! Ik ben blij dat jullie weer veilig terug zijn allemaal!
Tirza

reina
12-08-2009 om 12:11
Jeetje!
Rembrand, wat zullen jullie geschrokken zijn, wat gelukkig dat er niemand gewond geraakt is! Je moet er idd niet aan denken wat er had kunne gebeuren!

Nasha 1st
12-08-2009 om 13:24
Rembrand!
goeiedag!! Wat een ravage, en wat een ongelooflijk geluk dat je jongens niet in het tentje lagen....man o man, kan me je schrik heel goed voorstellen!

Rembrand
12-08-2009 om 21:58
Asa.
De camping met pingpongtafel was een andere en die leek ons achteraf toch iets te alternatief.
M.

Rembrand
12-08-2009 om 21:59
Marsudan.
Ik krijg nog ook nog steeds kippenvel als ik er naar kijk.
Verder gaat het hier goed hoor meis. Wat ben je toch een bezig bij jij. Neem nou eens lekker je rust nu de kinderen bij P. zijn !
Liefs M.

Rembrand
12-08-2009 om 22:00
Tirza.
Ik ben ook heel blij dat we allemaal weer veilig terug zijn. Dat zet je wel even stevig op aarde terug als je bedenkt wat er allemaal had kunnen gebeuren....
Rondborstige groet,
M.

Rembrand
12-08-2009 om 22:03
Pelle.
Ik denk dat hij geen besef had om te gaan gillen omdat hij zelf ruggelings in de modder lag. Het ging ook zo snel. Het was inderdaad een oerdegelijke en mooie Roadmaster en ik was er erg trots op omdat hij zo groot en mooi was ( voor de negen jaar dat ie oud was ).
Vandaag bleek bij een nadere inspectie dat de hele bak ook ontzet is en het is eigenlijk vrijwel zeker dat hij total los is. Vrijdag komt de expert en weten we meer. Ondertussen vandaag al op pad geweest om caravans te bekijken ( ik wil liever weer een vouwwagen, maar Rembrandman een caravan ).
M.

Puck2
14-08-2009 om 16:04
Rembrand
Ik heb met kippenvel op mijn aren je foto's bekeken. Wat ben ik blij dat jullie er allemaal goed vanaf zijn gekomen. Ik zat overigens net even wat te zoeken op marktplaats en kwam bij toeval deze advertentie tegen. Iets voor jou?

Rembrand
15-08-2009 om 23:24
Puck.
Dank je voor de tip.
Ik had hem zelf al bij mijn favorieten staan
Het ligt er helemaal aan wat wij terug krijgen van onze verzekering. Wij dachten dat het bedrag hoger uit zou vallen dan de dagwaarde ( door een misverstand ), maar we krijgen waarschijnlijk dus alleen de dagwaarde.
Wij zullen er dus bij moeten leggen om een net zo mooie kar terug te kopen. ( die van ons zag er namelijk echt niet uit als een wagen van bijna tien jaar oud ).
Ik vind het erg oneerlijk, want wij trekken waarschijnlijk aan het kortste end.....
M.