Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-03-2015 om 12:23
Net terug van een wintersportvakantie: drie dagen topweer, topskien, topsneeuw gehad, maar ook drie dagen mist, slecht zicht, teveel sneeuwval en daardoor valpartijen, laatste dag ijzige pistes. Daarnaast was de reis zoals gewoonlijk weer een redelijke hel, van scheurende bakken tot kilometers file en omrijden, en uren vertraging....
Ik vraag me steeds meer af waarom ik het doe, van mij hoeft het eigenlijk niet meer, niet voor die drie dagen dat je wel lekker skiet, het is tenslotte een best bedrag. De reis vind ik vreselijk en eigenlijk geniet ik alleen maar van het skiën als de omstandigheden echt optimaal zijn; blauwe/lichtrode pistes, goede sneeuw, zonnig weer en niet te druk.
We moeten in de schoolvakantie vanwege de kids, en we hebben geen geld voor het vliegtuig, dus ja, dan zit je al gauw aan die reis vast. Ik ben zelf een echte mooiweer-skier, maar ja, als je toch dik geld betaalt ga je op de slechtere dagen ook wel de pistes af.....
Mijn man wil niet alleen met de kinderen (twee) skiën. De kids zitten niet meer op les, vinden ze niets meer aan en ze kunnen prima die berg af. Vinden het wel erg leuk. Ik zou het nog wel leuk vinden om naar een wintersportgebied te gaan maar dan meer te gaan wandelen, en misschien als het inderdaad heel lekker is ook een paar dagen te skiën.
Wie herkent het dilemma? We hebben nog even , maar in het kader van verwachtingenmanagement wil ik hier wel over een paar maanden een knoop over hebben doorgehakt.
09-03-2015 om 10:48
Mirjam, leuk hė, buitenspelen?
Op wintersport is het ook volkomen sociaal acceptabel om als volwassene een sneeuwballengevecht te houden en sleetje te rijden. En alleen al het lopen in een kerstkaartlandschap, het vele buiten zijn en het genieten van prachtige uitzichten en frisse berglucht, of dat nou met zon of juist een fikse sneeuwbui is, bezorgt mij een uitgelaten levendigheid. Precies wat je nodig hebt zo halverwege een Nederlandse kwakkelwinter.
Skik
11-03-2015 om 12:54
Ja!!!!
Hier is de wintersport de favoriete vakantie van het gele gezin. Zelfs van de niet sportieve meerderheid onder ons. Het is een gedoe ja, daar ben ik het mee eens. Maar zo de moeite waard. De kinderen geven hier aan liever niet op zomervakantie te gaan als er beknibbeld zou moeten worden. Wij skiën in Oostenrijk. Dit jaar twee halve dagen privéles gehad met mijn man en onze oudste twee kinderen. Jongste is drie hele dagen in de skiklas geweest.
Aagje
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.