Vakantie en uitjes

Faith
12-08-2009 om 12:18
Zie zooi natijd!
Wij hebben voor het eerst gekampeerd met z'n allen en o o wat is er een boel op te ruimen en schoon te maken....
Is dat met een vouwwagen of caravan minder?? IK ben nu al voor de tweede dag bezig, maar doe het meeste ook zelf. Faith

amk
12-08-2009 om 12:43
Tja ik weet het niet hoor
maar als ik 3 weken gekampeerd heb met mijn tent ben ik in een uur of 2 wel klaar met alles opruimen. En schoonmaken voor zover nodig.
De tent hangt aan de kast verder op te drogen, de slaapzakken in de was. Is het enige dat meer is tov de normale dingen die in het huishouden gedaan moeten worden.
Ik denk dat een caravan iets meer werk is, want die moet je dan schoonmaken. Wat ik dan eigenlijk ook nutteloos vind, want voor je op vakantie gaat moet je het weer doen.
Ik maak mijn brander al schoon op de camping, de pannen zitten dan in hun foudraal. Ik heb gewoon erg weinig mee denk ik.

reina
12-08-2009 om 13:15
Ja, minder
Sinds we met de caravan weggaan ben ik zo blij dat ik niet al die kampeerzooi meer in de gang heb liggen als we teruggaan. Je hebt gewoon minder losse zooi ( de tent zelf , de kook- en eetspullen, luchtbedden etc etc. )Caravan schoonmaken doe ik aan het eind van het seizoen en dat is binnen een uurtje gedaan.

Nasha 1st
12-08-2009 om 14:28
Wel was...
maar het opruimen enzo is meestal zo gebeurd, veel dingen blijven in de caravan, en leggen wij op de camping al zoveel mogelijk op hun vaste plek. Waar dat niet kan, doen we dat dus hier voor de deur.

Lis@
12-08-2009 om 14:57
Veel minder
Ook wij hebben een caravan en het is zo opgeruimd. Ik schat in een uurtje werk.

Mamvantwee
13-08-2009 om 09:32
Vouwwagen
Wij hebben een vouwwagen en laten veel kampeerspullen daarin zitten. Op de camping bij het vertrek maak ik wel de spullen schoon, die ik dan direct op hun plekje in de vouwwagen opberg. Dus keukenspullen, lamp, buitenspeelgoed, tafel en stoelen zijn dan al opgeborgen als je thuis komt.
We hebben nu ook besloten om (goedkoop) beddegoed speciaal voor de vouwwagen aan te schaffen, die laten we dan ook in de vouwwagen. Scheelt nog meer opruimwerk, want tot nu toe moest de vouwwagen thuis nog even open om de bedden af te halen.
Maar verder zijn we in een uurtje of twee klaar met opruimen thuis: alle was sorteren en de wasmachine starten (en nog één, en nog één...dat gaat wel een dag of twee door), de kratten met spullen (boeken, spelletjes, schoenen, etc) uitruimen.
Daarna met een plof op de bank. Valt best mee dus.
groet, Mamvantwee

reina
13-08-2009 om 10:54
Mamvantwee
Ik heb idd ook beddengoed ( en handdoeken/theedoeken) speciaal voor de caravan. Dat is helemaal handig als je regelmatg weggaat, want ik ga m'n dekbedhoes niet na elk weekendje wassen, dus het blijft gewon liggen. Na de vakanti egaat het allemaal direct de wasmachine en daarna de caravan weer in voor we die wegbrengen.

Rembrand
13-08-2009 om 19:25
Mamvantwee.
Ik haal de bedden af voor we weggaan. Na drie weken slapen op onderlakens zijn ze wel aan een wasbeurt toe namelijk. Bij het inpakken van de vakantiespullen gaan de onderhoezen bij de spullen die mee moeten en ik maak de bedden weer op als de vouwwagen uitgeklapt is.
M.

Mamvantwee
14-08-2009 om 09:19
Bedden
Ja, uiteraard moet het beddengoed gewassen worden na de vakantie...maar het scheelt ons een boel ruimte in de auto als we de bedden opgemaakt laten als we terugrijden naar huis. En vaak is er toch nog wel iets wat we uit de vouwwagen moeten halen thuis, de zak met vuile was (hoef ik niet de hele rit naast mijn stoel namelijk), een onderdeel dat stuk is en vervangen moet worden, dat soort dingen.
Overigens hebben wij veel ruimte op onze oprit en (droog) onder de carport, dus we hoeven er niet veel moeite voor te doen: uitklappen zonder gedoe.
Ik vind het opmaken van de bedden als je net op de camping bent aangekomen altijd zo'n zwaar karwei: je bent moe van de reis, de kinderen zeuren, de tent staat nog niet helemaal, het is warm en dan op je knieën in die kabine de bedden opmaken...pfff. Vandaar het idee om dat al eerder te doen.
Overigens twijfel ik nog wel of we nu al de bedden opmaken voor volgend jaar (en dan gaat de vouwwagen eerst nog de winterstalling in - wordt dat niet muf?), of dat we dat pas volgend seizoen doen. Eigenlijk wil ik juist alles klaar hebben en dat ding niet meer openklappen voor een volgende vakantie, zodat we gewoon kunnen wegrijden.
groet, Mamvantwee

Rembrand
14-08-2009 om 15:04
Mamvantwee.
Ik zou ze niet opmaken voor hij de stalling in gaat.
Na een jaar in de stalling is het echt niet fris meer.
Ik geniet juist zo van die lekkere geur van thuis in mijn beddengoed, die eerste nacht op de camping
M.

Mamvantwee
14-08-2009 om 15:22
Ja dat denk ik eigenlijk ook
Dus dat wordt wel alles in de vouwwagen, maar vochtvrij in zakken, en dan toch opmaken op de camping...
Dan ruikt het beddengoed fris naar plastic zak, maar toch beter dan vochtig muf!