Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

24-06-2010 om 09:56

Zomerslaapzak in de ardeche of is dit te koud?

's Nachts is het in de Ardeche 14 graden, red ik dat met lakenzak + zomerslaapzak of is het verstandig om dikke slaapzakken mee te nemen? De kinderen hebben ook een pyjama aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Daniele

Daniele

24-06-2010 om 12:32

Volgens mij niet koud

Hoi hoi, 3 jaar geleden in de ardeche geweest maar kan mij niet herinneren dat het zo afkoelde. Echt smorgens bikini aan tot het douchen voor het slapen gaan. De kinderen ook! Wij waren met een katoenen tent destijds. Overigens geweldige omgeving daar! Groetjes, daniele

Guinevere

Guinevere

24-06-2010 om 13:08

Tja

Tja, dat ligt toch geheel aan het weer op dat moment. Ik heb daar in de zomer ook wel eens gezeten, en toen werd het overdag (!) niet warmer dan 15 graden. Dus ik zou in elk geval een plaid ofzo meenemen, voor het geval dat.

Rosa en de ardeche

Of het afkoelt hangt helemaal samen met het feit hoe hoog je in de ardeche zit. Op 500 meter hoogte heb je 's nachts zo 10 graden minder te pakken. Ik kan me herinneren van de keer ik in de ardeche was dat het overdag snikheet was en na 8 uur dat het erg afkoelde. Zo erg afkoelde dat we kampvuurtjes stookten en de warme stenen in kranten rolden om in de slaapzak te doen als een soort kruik. In het dal blijft het veel warmer, in de vrije natuur koelt het ook veel meer af. Ik neem altijd een dik dekbed mee, kun je nog altijd van je af gooien. Of kijk eerst even hoe hoog je camping zit. Tenminste, ik ga er van uit dat je op een camping zit omdat je het over slaapzakken hebt. Ehm, laat maar even weten waar je precies zit en hoe je gaat.

Dorry

Annet

Annet

24-06-2010 om 23:57

Voor mij niet genoeg

maar voor onze kinderen wel
Je kunt ook een zomerslaapzak meenemen en daarnaast een fleeceslaapzak. Die kunnen indien nodig dan samen gebruikt worden.

Gewoon extra meenemen

Het kan erg warm worden in de Ardèche, maar je weet het gewoon nooit zeker. Niks zo erg als het 's nachts koud hebben in je tent. Ik zou dus zeker een extra plaid of zo meenemen voor het geval dat.

Verder, ik weet niet waarop je slaapt, maar zorg dat de ondergrond goed is geïsoleerd, want als je last hebt van optrekkende kou helpen daar geen 10 dekbedden tegen. Veel plezier alvast in de Ardèche!

Chris

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-06-2010 om 12:53

Ik zit in

Saint-Privat, momenteel 's nachts 18 graden. Anders neem ik voor de zekerheid voor iedereen een fleecedeken mee voor in de slaapzak.
Bedankt!

Sofie-Anne

Sofie-Anne

27-06-2010 om 23:11

Fleece

met een fleece trui in noodgevallen kom je er wel. fleecetrui snachts met zomerslaapzak en pyama. laagjes werken toch prima.

Rosa en altitude

Ik zie dat Saint-Privas in de ardeche een altitude van 170 meter heeft. Da's niet zo heel veel. Boven de 500 meter wordt het pas echt koud. Maar 18 graden 's nachts is meestal gelijk aan je slaapkamer in de herfst/zomer (bij mij dus). Heb ik graag een dekbedje erbij
Veel plezier daar; koop je ongans aan de olijven, olijfolie, fromage de chevre, lavendelzeep, lavendelzakjes, lavendel-alles!

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.