Vakantie en uitjes

Astertje
04-01-2009 om 17:15
Zomervakantie lijkt zo ver weg, of niet?
Ik krijg van collega's altijd de indruk dat het gros zo rond deze periode al weet waar ze naartoe gaan cq al bijna geboekt hebben.
Jullie ook of goikken jullie op een last minute?
Ben erg benieuwd, de laatste twee jaar zijn we eigenlijk naar mijn ouders in zuid Frankrijk gegaan, maar komend jaar willen we " echt" weg ipv half logeren... Maar wat is wijsheid qua boeken?

Inget
04-01-2009 om 17:36
Snelle boeker
Wij zijn ook snelle boekers
Vooral na afgelopen zomer waar we de 3e week alleen maar regen hadden en geen zwemweer.
Thuisgekomen meteen het net op gedoken om toch wat zuidelijker in Frankrijk te zoeken.
Heerlijk huis gevonden met waterbed, adsl en een eigen zwembad. Ik heb er zo'n zin in
Inget

Claudia B
04-01-2009 om 17:45
Hier ook
Hier ook een snelle boeker. Ik kan bijna gelijk na de zomervakantie al weer heerlijk op het net gaan surfen op zoek naar weer wat leuks
Nu ook al weer geboekt, een camping in Frankrijk. We wilden daar graag een plaatsje aan het meer dus gelijk geboekt. Heerlijk!
Een korte vakantie, bijvoorbeeld in mei, spreken we niet van te voren af, we wachten het weer af en is het mooi weer dan blijven we met de caravan in Nederland en is het slechter weer dan gaan we de grens over.
Groetjes,
Claudia

Vera*
04-01-2009 om 18:12
Wij
boeken niets en gaan richting mooi weer. Wij hebben een tenttrailer en dat maakt ons wel mobiel.

naomie p
04-01-2009 om 19:12
Altijd
Meestal een week na dat we terug zijn maak ik een voorboeking. Wij hebben 3 kinderen, het is heel lastig om een acc. te vinden waar je met 5 terecht kunt.Ik zoek naar betaalbaar en leuk, dat is echt meteen weer volgeboekt!!
Wij zijn net met kerst naar Oostenrijk geweest skien, en meteen weer voor dit jaar geboekt. Helaas kwam ik thuis en lagen de notulen er van een vergadering die ik op mijn werk had gemist. Voor het jaar 2009 mogen er nog geen vakantie gepland worden (ik werk er 19 jaar, nog nooit een probleem geweest)
Morgen begin ik weer... en dan moet ik vechten voor mijn vrije dagen, zullen wel meer collega's geboekt hebben, het was nooit een probleem.....
Dat blijft dus voor de komende jaren lastig had ik mij al wel bedacht... als wij pas in januari de vrije dagen mogen plannen.....dan kunnen wij onze leuke vakanties wel vergeten, is voor mij een reden om een andere baan te zoeken!

Marith
04-01-2009 om 20:56
Hier in september al geboekt voor zomer 2009
En waarom? Omdat we het mooiste huis qua prijs, ligging etc. wilden hebben. Als we inderdaad een week hadden gewacht, was het huis van onze keuze al weggeweest.

reina
04-01-2009 om 23:22
Dit keer wel
Omdat we graag een rondreis door Mexico en Guatamala willen maken en daarbij vastzitten aan de zomervakantie én ik bepaalde dingen in elk geval wil zien hebben we vast geboekt, andere jaren boeken we nooit van tevoren, want we kamperen altijd in Zuid-Europa en dat kan prima op de bonnefooi. Ik vind het heel raar om nu al te weten wat we in juli gaan doen

angel3
05-01-2009 om 12:34
Wel geboekt
en de enige reden is eigenlijk dat het dan maar betaald is en we zeker weten dat we gaan. Komend jaar gaan we 2 keer verhuizen en voor je het weet schiet de vakantie erbij in omdat het er gewoon niet van gekomen is....dat wilde ik voorkomen dus ja wij hebben al geboekt. Ook hadden we zeer specifieke wensen dus dan is het wel handig er vroeg bij te zijn...

Annet
05-01-2009 om 12:55
Nog lekker ver weg
Grappig dat jullie graag vroeg boeken. Ik vind dat vreselijk. Ik vind het al erg dat we de wintersport vroeg moeten boeken omdat we in de schoolvakantie moeten.
Wij beslissen pas vlak van tevoren waar we heen gaan. De weken staan wel van tevoren vast.
We hebben dan wel ideeën waar we naartoe willen maar die kunnen altijd weer veranderen. Het weer is ook heel belangrijk.
Het scheelt dat wij kamperen en dat we rondtrekken. Ik hoef niet uitgebreid van tevoren te weten hoe leuk een camping is. Ik vind het juist leuk om smorgens niet te weten waar je 'savonds terecht komt.

amk
05-01-2009 om 20:45
Nog 6 weken
en dan ga ik al op zomervakantie. Jihaa!!! Ik wist mei vorig jaar al dat ik deze reis wilde maken. En dan is het best lang wachten maar de financien moesten ook rond. Pas toen ik dat voor elkaar had heb ik geboekt.
De inentingen zijn gehaald. De voorbereidingen zijn begonnnen.
Nadeel, de volgende grote vakantie duurt nog zo lang.
groet,
Angela

Lis@
05-01-2009 om 21:37
Nog 5 weken
En dan gaan we voor onze eerste vakantie dit jaar!!! Heerlijk 4 weken naar het mooie weer.
Dan moeten we weer even tot september wachten. De Pyreneeën staat op ons verlanglijstje maar alleen als het een beetje redelijk weer is

reina
05-01-2009 om 21:42
Lis@ (ot)
Mooi, de Pyreneeën! Zijn we een paar keer geweest, ik vind de Spaanse kant het mooist (al hadden we ook een keer een hele leuke camping aan de Franse kant,maar daar was het de eerste dagen superkoud, al was het hoogzomer!)
Ik wil ook wel weer, maar dat doen we maar even niet ( maar volgende maand ga ik wel een paar dagen naar parijs, ook leuk!)

Minet
06-01-2009 om 08:57
Wederom vroeg geboekt
Het is helaas zo dat veel accomodaties reeds met de Kerst zijn volgeboekt voor de zomer van het jaar daarop.
Dus boekten wij ook dit jaar al vroeg in december (voor ons doen laat) een stacaravan op sardinie. Kort erna bleek die camping al volgeboekt te zijn, we waren alweer maar net optijd dus. We hebben nu wel onze eerste keus, en hebben er nu al zin in !
Groetjes, Minet

Ingmyr
06-01-2009 om 09:33
Kan nog niet boeken
want ik weet nog niet of mijn vakantieaanvraag gehonnoreerd word.
Dit horen wij altijd op 15 januari, tenminste dat proberen ze.Werk in de zorg dus ja er zijn er meer.
Nu maakt mij dat dit jaar niet uit want we willen maar 1 weekje weg in de zomer maar toch....
Weet dat er collega's zijn die gewoon boeken en zeggen ja maar ik heb al geboekt....

Knutselkei
06-01-2009 om 12:54
Was hier ook ingmyr
Hier moet je 3 keuzes opgeven maar nu krijgen degene die steeds vooruit geboekt hadden in de favoriete periodes hun vakantiekeus toch niet....zitten ze wel te kijken. maar ja aan de andere kant...iedereen wil graag vrij dus ik vind rekening houden met elkaar wel normaal( niet alle collega's vinden dat ook )Meestal komen we er op mijn groep wel uit maar bij anderen is het soms wel lastiger.
Ik weet sinds 1 dec mijn vak( bouwvak.) maar we hebben nog niet geboekt....ik weet t gewoon nog niet en t maakt ons niet zo heel veel uit in welk land de stacaravan staat, als hetmaar niet al te ver is. Ieder jaar hebben we nog een weekje gevonden waar er plaats was...
Vorig jaar wel een week verder geboekt en een week lastminute dichtbij.
Ik moet eerder zorgen dat de hond onder de pannen is

amk
06-01-2009 om 13:10
Hier
heeft iemand gewoon haar vakantie mogen anuleren (voor een deel) omdat het niet geaccepteerd werd. Heeft ze hoog gespeeld, maar helaas ze kreeg geen gelijk. En ze wilde haar baan er ook niet voor opgeven.
Gelukkig is het verder allemaal in goed overleg, maar dit werd even niet geaccepteerd.
angela

Moppeke
10-01-2009 om 18:42
Ook geboekt
Het bleek in oktober al zeer moeilijk om iets te boeken. Ik merk duidelijk dat mensen steeds eerder boeken, je kunt niet zomaar gelijk terecht op de bestemming/accomodatie naar je keuze.
Ik heb half november geboekt (Oostenrijk).
Maar het lastige eraan is wel dat je beiden qua werkgever zo lang van tevoren niet weet of je toestemming krijgt. Althans, wij hebben daar niet zo'n last van maar veel werkgevers bespreken dat in pas januari met hun personeel (en soms ook niet eens) en dat is al veel besproken (afhankelijk van het land/accomodatie).