Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sinilind

Sinilind

25-08-2009 om 09:42

Zuid-kreta ervaringen?

Dag allemaal
Ik ben me al een poosje aan het orienteren over een vakantie voor mij en de kinderen (7 en 17) tijdens de herfstschoolvakantie, en van veel vrienden hoor ik zeer positieve geluiden over Zuid-Kreta (nog mooi weer genoeg om aan het strand te liggen) en ook over Ross-vakantie. Ervaring met het ene of/en het andere?
Alvast bedankt
SIni

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

25-08-2009 om 13:01

Noordwest

Hoi Sini,
Vorig jaar wilde ik ook in de herfstvakantie het liefst naar Zuid-Kreta. Vanwege de afstanden tot het vliegveld is het uiteindelijk noord-west-Kreta geworden, iets ten westen van vliegveld Chania. We hebben ontzettend goede herinneringen aan dit weekje. Vooral het weer was heerlijk, zo'n 27-28 graden constant, maar verder was ook alles uitstekend: strand, winkels, horeca, alles op loopafstand zonder dat het heel erg Toerististan is. Er was bijvoorbeeld geen hoogbouw. Het strand was heerlijk om op te liggen, heel rustig ook, en met ontzettend veel aparte schelpen.

Het was wel de laatste week van het toeristenseizoen en dat kon je hier en daar wel merken, als je bijvoorbeeld drie keer een andere keuze moest maken in een restaurant omdat er van alles al op was. Maar dat vonden wij eerlijk gezegd ook wel humoristisch.

groet,

Lou

Chantelle

Chantelle

25-08-2009 om 21:51

Wij zijn...

Wij zijn twee daagjes in Zuid-Kreta geweest. Ik vond het erg leuk. Minder toeristisch, gemoedelijker, hele rustige stranden, etc.

sita

sita

01-09-2009 om 20:14

Mirtos, zuid oost kreta, fantastisch!

2x geweest, 1x in oktober, prachtig warm weer, rond de 28 graden, elke dag snorkelen. Mooi niet toeristisch gebeid, prachtige strandjes, authenthieke bergdorpjes.
2 keer prachtig appartement, www.villa-aliki.com dacht ik.
Echt een aanrader!
Veel plezier!

sita

sita

01-09-2009 om 20:40

Aanvulling

Wij zijn ook een keertje via ross holidays naar Griekenland geweest (Kythira) en dit was ook prima. alleen naar Mirtos hadden we losse tickets (via condor.de) en apart het appartement en dit was veel voordeliger.

pien

pien

02-09-2009 om 15:54

Ook mirtos!

Ja ook in mirtos geweest, in de mei vakantie.
Precies wat Sita zegt: appartement en vlucht apart te boeken.
Wij zaten in Villa Kastro, het enige app gebouw met een zwembad erbij, vonden wij wel lekker.

Alles is er kleinschalig, dat vonden wij zo super.

Pien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.