Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

chrien1

chrien1

07-02-2010 om 18:08

Zwitserland overnachtingshotel

Ga het nog eens proberen... dit jaar via Zwitserland richting Rome op vakantie. Graag wil we in Zwitserland overnachten maar waar? Voor of na de Gotthardtunnel? Heeft één van jullie misschien goede tips? Of de naam van een (niet te duur) hotel/pension?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Links en rechts....

http://www.linksundrechts.com/
Kijk hier eens op, vind je vele mogelijkheden.

Ligt eraan waar je moet zijn in Italie, maar wij vinden via de Brennerpas (Oostenrijk) prettiger rijden. Via Zwitserland en de Gotthard is een stuk drukker, en door de tweebaansweg kan dat behoorlijke vertraging opleveren (veel vrachtverkeer). Maar dat vroeg je natuurlijk niet

Ikzelf zou voor de Gotthardtunnel overnachten, omdat je dan al behoorlijk wat kilometers gemaakt hebt.

En kijk ook eens op http://gardameerforum.nl/
Daar staan ook een aantal tips voor overnachtingshotels in Zwitserland, op weg naar Italie.

Even lekker generaliseren

Ik zou zeker niet in Zwitserland overnachten. Zwitsers zijn extreem ongezellig, kil en zakelijk. Je kan veel beter in Zuid-Duitsland overnachten!

Puck

Puck

07-02-2010 om 21:15

Ja, boeien triple

Het zal mij een complete zorg zijn hoe Zwitsers zijn als ik voor een overnachtingscamping moet kiezen: ik kom 's avonds na het eten aan, ben moe, ga naar bed, ontbijt de volgende ochtend en ga weer weg. En ik ga echt niet de eerste dag een paar uur korter rijden om maar in Duitsland te stoppen vanwege de gezelligheid.

reina

reina

08-02-2010 om 10:22

Wij boek(t)en nooit overnachtingshotele, als we het zat zijn gaan we van de snelweg af en zoeken iets op, op die manier hebben we ook in Zwitserland overnacht, (bij heel leuke en gezellige mensen Triple ), was een soort pension, net voorbij Luzern, aan het water, ik weet het adres niet meer, maar op die manier zoeken vinden we (en vonden mijn kinderen) altijd heel leuk, spannend waar je terechtkomt en je kunt doorrijden zolang je wilt en hoeft niet te stressen bij files oid omdat het niet uitmaakt hoe ver je die dag rijdt. De Gotthardtunnel kun je in het weekend het best heel vroeg in de ochtend nemen is mijn ervaring.

Zelf weten

Nou als je dan toch de Zwitserse gastvrijheid wil ondervinden, heb ik de volgende adressen (allen vóór de Gotthardtunnel):

backpackers hotel in Schwyz: www.hirschen-schwyz.ch (2p kamer 92-123 CHF)

Hotel Nidwaldnerhof in Beckenried: www.nidwaldnerhof.ch (2p kamer 140-220 CHF)

Hotel Tellsplatte in Sisikon: www.tellsplatte.ch (familiekamer 230 CHF)

NB 100 CHF = 68 EUR

reina

reina

08-02-2010 om 14:51

Triple (ot)

Jij hebt geen goede ervaringen kennelijk, dus ik zou dan niet zo gauw kiezen voor hotels waar jij geweest bent Ik vind het altijd apart als mensen een heel volk afdoen als onaardig, onvriendelijk etc. omdat ze 1 of meer slechte ervaringen hebben, volgens mij bestaat een volk uit héél veel verschillende mensen

chrien1

chrien1

10-02-2010 om 15:44

Dankjewel

Dankjewel voor alle reacties. Ga iets even kijken of het nu makkelijker zoeken is! Voor meer tips houd ik me natuurlijk altijd aanbevolen!!
nogmaals dank!

O.t. reina

Daarom had ik ook als titel: "even lekker generaliseren" geschreven. Natuurlijk bestaan er ook superlieve, attente en gastvrije Zwitsers. Maar mijn beeld en (voor)oordeel over het volk als geheel is wat minder positief. Nou ja, het is ook mijn mening maar hoor!

En ik heb geen ervaring met de hotels die ik in dit draadje heb genoemd hoor! Ze komen van internet en liggen gewoon in de buurt van de Gotthardtunnel. Zelf uitproberen dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.