Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Vader ongeneeslijk ziek, hoe mee om te gaan?

Mini39 schreef op 25-05-2026 om 16:48:

mijn vader is helaas overleden en zaterdag hebben we de uitvaart gehad, heel verdrietig. Kan er moeilijk mee omgaan.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken met mijn werk, wanneer gingen jullie weer werken voor degene dit heeft meegemaakt? Ik merk dat ik er enorm tegenop zie.

Gecondoleerd, Mini. Mijn vader is onlangs overleden. Ik heb daarna nog ruim een maand niet gewerkt. Ik kon onbetaald verlof opnemen.

Mini39

Mini39

25-05-2026 om 17:16 Topicstarter

maar in hoeverre kan ik bepalen om een paar weken een  paar uur of halve dagen te gaan werken?

Mini39

Mini39

25-05-2026 om 17:17 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 25-05-2026 om 17:16:

[..]

Gecondoleerd, Mini. Mijn vader is onlangs overleden. Ik heb daarna nog ruim een maand niet gewerkt. Ik kon onbetaald verlof opnemen.

En had je het nodig. Vond je het fijn?

Mini39 schreef op 25-05-2026 om 17:17:

[..]

En had je het nodig. Vond je het fijn?

Wat is nodig? Het was goed om even de tijd te nemen om het besef dat hij er niet meer was, wat te laten landen. Toen ik weer ging werken, was ik al een stuk minder wiebelig dan een maand daarvoor. Het blijft lastig om "over te gaan tot de orde van de dag", maar het moet op een gegeven moment gewoon wel gebeuren.

Mini39 schreef op 25-05-2026 om 17:16:

maar in hoeverre kan ik bepalen om een paar weken een paar uur of halve dagen te gaan werken?

Vraag eens aan HR of er regelingen zijn. Zo niet, overleg eens met je huisarts.

Mini39 schreef op 25-05-2026 om 17:16:

maar in hoeverre kan ik bepalen om een paar weken een paar uur of halve dagen te gaan werken?

Gecondoleerd! 

M.b.t je vraag: kan je dat niet gewoon overleggen met je werkgever of leidinggevende? Zij zijn er natuurlijk ook bij gebaat dat je niet langdurig uitvalt,  dus zullen vast met je willen meedenken.

Mijn vader overleed op maandag. Zaterdag begrafenis, maandag daarop weer aan t werk, voor mij meestal 6 uur/dag. De tussenliggende week dus vrij van mijn werk, alles rond de begrafenis kunnen regelen terwijl ik grootste deel van de tijd bij mn moeder was, ca 2 uur rijden van thuis. Was n hectische maar mooie week

gecondoleerd Mini en heel veel sterkte gewenst 🌹

Helaas bestaat er geen standaard handleiding voor rouw, dus probeer vooral met je werkgever tot een compromis te komen die voor beide werkt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.