Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

aankoop auto

tsjor schreef op 11-04-2026 om 08:24:

[..]

Jij gaat niet over de erfenis van je ouders. Er zijn wettelijke bepalingen en er zijn persoonlijke regelingen die vastliggen in een testament.

Het kan zijn dat er uitzonderlijke situaties zijn, zoals bijvoorbeeld een goede vriendin waar vader veel plezier mee heeft gehad, maar die niet vermeld staat in het testament, of waarvoor niets geregeld is in de wet. Dan kun je een gebaar maken, zeker als dat een te overzien gebaar is wat jezelf in feite niets kost. Dat is een daad van goede wil, klopt. Aanmatigend? Waarom?

Het gaat niet om de erfenis.  Het gaat om na een jaar ineens om geld vragen nadat eerst wat anders is afgesproken.  

Het gesprek op de begraafplaats was niet echt wat je noemt 'een afspraak'. En de auto komt wel uit een erfenis. De vriendin gaat niet plotseling zomaar geld vragen. 

tsjor schreef op 12-04-2026 om 08:15:

Het gesprek op de begraafplaats was niet echt wat je noemt 'een afspraak'. En de auto komt wel uit een erfenis. De vriendin gaat niet plotseling zomaar geld vragen.

Dan had ze eerder kunnen komen ergens in het afgelopen jaar. De erfenis is afgehandeld en nu komt er nog een claim. 

Kimdekim schreef op 12-04-2026 om 18:24:

[..]

Dan had ze eerder kunnen komen ergens in het afgelopen jaar. De erfenis is afgehandeld en nu komt er nog een claim.

Weet jij veel. Misschien dacht ze wel dat iemand anders een auto nodig had en gunde ze iemand die auto, wilde ze die auto zelf niet omdat ze al een auto had. Maar hoorde ze later dat de auto verkocht was en dacht toen aan die eerdere belofte.  Sommige mensen denken niet meteen aan geld. 

Je kunt zeggen: je komt wel laat met die vraag; maar dan nog blijft de vraag staan of zo'n bedrag een conflict waard is met iemand die voor je vader jarenlang een goede vriendin is geweest. (Even afgezien van het probleem met de bewindvoerder)

tsjor schreef op 13-04-2026 om 08:13:

[..]

Weet jij veel. Misschien dacht ze wel dat iemand anders een auto nodig had en gunde ze iemand die auto, wilde ze die auto zelf niet omdat ze al een auto had. Maar hoorde ze later dat de auto verkocht was en dacht toen aan die eerdere belofte. Sommige mensen denken niet meteen aan geld.

Je kunt zeggen: je komt wel laat met die vraag; maar dan nog blijft de vraag staan of zo'n bedrag een conflict waard is met iemand die voor je vader jarenlang een goede vriendin is geweest. (Even afgezien van het probleem met de bewindvoerder)

Het is prima dat jij er zo in staat. Ik sta er anders in.  En dat is ook prima.  Ik ga liever niet uit van alles wat je er nu bij verzint maar van de info die hier staat.  Auto moest eerst perse mee,  wilde er niks van weten en een tijd later komt ineens de vraag om geld.  

Dat 'perse' en ' niks van weten' vul jij ook zomaar in. Je hebt meer behoefte aan een negatief beeld van de vrouw. Daar sta ik inderdaad anders in. 

tsjor schreef op 13-04-2026 om 16:28:

Dat 'perse' en ' niks van weten' vul jij ook zomaar in. Je hebt meer behoefte aan een negatief beeld van de vrouw. Daar sta ik inderdaad anders in.

Wat ben je aan het zuigen zeg.  De term perse staat in de openingstekst, net als het er niks van willen weten.  Volgens mij ben jij degene die er iets negatiefs van wil maken

Je hebt gelijk, mijn excuses. Ik weert ook niet waarom iemand er een jaar over doet. Neemt niet weg dat het bedrag geen rechtszaak waardig is. Desnoods splitsen: zelf de helft betalen en de bewindvoerder laten procederen over de andere helft. 

Ik ben het eens met jullie beide.

Ik zou het betalen om er vanaf te zijn

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.