Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Avondklok als juridisch steekspel

https://www.ad.nl/binnenland/viruswaarheid-wraakt-rechter-na-onenigheid-over-vonnis-avondklok~aef1be94/

De rechters zijn gewraakt door Viruswaarheid omdat ze besloten a.s. vrijdag al het inhoudelijk hoger beroep te houden en men beweert dan geen tijd genoeg te hebben voor de voorbereiding.

Ben benieuwd of dat vandaag nog goed komt. MIjn kinderen desgevraagd houden zich er gewoon aan. Net als de woordvoerders namens de supermarkten.


Ali

Ali

16-02-2021 om 16:59

Houden zich er gewoon aan?

Waaraan Annej? En hoezo ‘gewoon’?

En ‘juridisch steekspel’? Dacht het niet. Gewoon het Nederlandse rechtssysteem. Met alle mogelijkheden, incl hoger beroep.

Wie zijn “men” in “men beweert”. Lekker vaag taalgebruik. wat ontzettend fijn dat je ons vertelt dat jouw kinderen zich er wel aan houden. Waar kunnen we het applaus naar toe sturen? 

Hm het lijken voor mij net een puber (VW) met een pubervader (kabinet). Het gaat niet meer om redelijkheid maar om macht en schaakspelletjes. En ja dat kan in dit rechtssysteem en het is goed dat rechters hier uitspraak over kunnen doen en als je enig respect hebt voor de grondbeginselen van ons staatsbestel (Trias Politicas) dan leg je je neer bij de uitspraak van de rechter. 

Ik ben iemand die alle maatregelen braaf opgevolgd heeft maar vind de avondklok strategisch gezien niet heel slim: weinig draagvlak en waarschijnlijk ook weinig effect: in de winter laat in de avond tot vroeg in de ochtend: jongeren gaan gewoon bij elkaar slapen. 

Dan zetten ze dit als maatregel in, en als de rechter oordeelt dat dit niet in de geest van een spoedwet is, noemen ze het een 'tegenvaller'. Ongelukkige woordkeus ook. 

Nu zal je zien dat de boel polariseert. En ja dat zie je bij puberjongeren waar je coute que coute macht over wilt blijven uitoefenen ook. 

Zolang alles nog dicht is,  zoals sport, horeca e en verenigingen in welke vorm dan ook is de avondklok toch helemaal niet erg? 

Als de avondklok er af gaat dan moet iets anders wachten met open gaan.  En ik wil zo graag dat de scholen open gaan op een volwaardige manier. 

Mijn eindexamenkandidaat heeft nu iedere dag ingekort rooster en 's middags extra veel tijd voor huiswerk. Hoera! Mijn andere kind heeft nog steeds geen school en de online lessen zijn en lachertje. Heb er gisteren als silent witness bij gezeten wat een doffe ellende. Geen wonder dat ze de stof onvoldoende beheerst om toetsen tot en goed einde te brengen. 

Eerst de scholen open, dan winkels en horeca en dan de avondklok er pas af is mijn idee van een goede exit strategie.

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 16:42:

https://www.ad.nl/binnenland/viruswaarheid-wraakt-rechter-na-onenigheid-over-vonnis-avondklok~aef1be94/

De rechters zijn gewraakt door Viruswaarheid omdat ze besloten a.s. vrijdag al het inhoudelijk hoger beroep te houden en men beweert dan geen tijd genoeg te hebben voor de voorbereiding.

Ben benieuwd of dat vandaag nog goed komt. MIjn kinderen desgevraagd houden zich er gewoon aan. Net als de woordvoerders namens de supermarkten.

Nou, in een ander draadje schreef je anders dat je kinderen met een groepje samen waren gekomen en gelukkig geen boete hadden gekregen. Dus van mij krijg je geen applaus. 

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 17:19 Topicstarter

Alleen op NPO radio 1 nog commentaar op de zaak van de opgeschorte avondklok.

Puberjongens. Willem Engel en Jeroen Pols zijn geen puberjongens meer. En het vrijgeven van de avondklok, in de hoop dat ze dan zelf zo verstandig zijn, lijkt me hier niet handig.  En een belediging voor de mensen die zich er wel aan houden.

Het zou toch ook vreemd zijn als de demissionaire regering besluit om het er maar bij te laten zitten, dan maar geen avondklok? De avondklok is ingesteld vanwege een noodzaak op het gebied van openbare gezondheidszorg. De pandemie die gaande is.

Ik heb niet echt een uitgesproken mening over de avondklok. Wel over Viruswaarheid. Maar ja, dat mag een rechtsgang niet beïnvloeden. We gaan het zien. Verder maar weer met de kook-challenge: vandaag de Z van zuurvlees

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 17:20 Topicstarter

Ze hielden afstand Meik en dan kun je ze niet meer als groep zien.

Interessant, ik lees "Een wrakingsverzoek kan worden ingediend als een betrokken partij de objectiviteit van de rechter in twijfel trekt." Maar dat is dus niet de reden, Viruswaarheid wil meer tijd en wraakt daarom. Dat helpt dan toch niet? Ik bedoel: als je doet alsof je twijfelt aan de objectiviteit is het niet slim om te zeggen dat je het te snel vindt. Of zie ik niet wat ze bedoelen? 

gr Angela

Het kabinet is meerdere keren gewaarschuwd dat de avondklok juridisch niet goed geregeld was. Ook in beroep zullen ze de zaak niet winnen. Dus die zet van vandaag is bedoeld om uit te stellen en ondertussen de juiste wetgeving er wel doorheen te jassen. Viruswaanzin doet een logische tegenzet. Ik denk dat het kabinet zich achter de oren moet krabben, want ik vraag me af of ze deze strijd moreel gaan winnen... Het draagvlak smelt inmiddels zo hard als het ijs...

Ik heb geen last van de avondklok, mijn kinderen wel.  Mijn jongste heeft voor vanavond al een afspraak gemaakt,  dus die volgt met argusogen het nieuws. 

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 17:20:

Ze hielden afstand Meik en dan kun je ze niet meer als groep zien.

Echt wel. Je mag zelfs op anderhalve meter niet met meer dan twee buiten zijn. Maar ik heb al eerder gezegd. Iedereen buigt recht wat krom is. Want het is niet te doen, dit. 

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 17:19:

Het zou toch ook vreemd zijn als de demissionaire regering besluit om het er maar bij te laten zitten, dan maar geen avondklok? De avondklok is ingesteld vanwege een noodzaak op het gebied van openbare gezondheidszorg. De pandemie die gaande is.

Het is juist vreemd dat een demissionair (!) kabinet beleidsrijke beslissingen neemt.

Los daarvan leidt de avondklok niet tot minder besmettingen, omdat het leidt tot een verschuiving van activiteiten van de avond naar de middag.

Ali

Ali

16-02-2021 om 17:25

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 17:14:

Zolang alles nog dicht is, zoals sport, horeca e en verenigingen in welke vorm dan ook is de avondklok toch helemaal niet erg?

Als de avondklok er af gaat dan moet iets anders wachten met open gaan. En ik wil zo graag dat de scholen open gaan op een volwaardige manier.

Mijn eindexamenkandidaat heeft nu iedere dag ingekort rooster en 's middags extra veel tijd voor huiswerk. Hoera! Mijn andere kind heeft nog steeds geen school en de online lessen zijn en lachertje. Heb er gisteren als silent witness bij gezeten wat een doffe ellende. Geen wonder dat ze de stof onvoldoende beheerst om toetsen tot en goed einde te brengen.

Eerst de scholen open, dan winkels en horeca en dan de avondklok er pas af is mijn idee van een goede exit strategie.

voor jou is de avondklok misschien geen probleem, voor mij wel. En voor mijn kinderen ook. Een heel groot probleem zelfs.

Ali schreef op 16-02-2021 om 17:25:

[..]

voor jou is de avondklok misschien geen probleem, voor mij wel. En voor mijn kinderen ook. Een heel groot probleem zelfs.

Waarom?

Ali

Ali

16-02-2021 om 17:28

EmmaT schreef op 16-02-2021 om 17:19:

Ik heb niet echt een uitgesproken mening over de avondklok. Wel over Viruswaarheid. Maar ja, dat mag een rechtsgang niet beïnvloeden. We gaan het zien. Verder maar weer met de kook-challenge: vandaag de Z van zuurvlees

Ja, ik heb ook wel een mening over viruswaarheid. Ik baal ervan dat zij dit hebben aangekaart en niet de journalistiek. Want die club viruswaarheid vind ik idioten. En dat zij dit hebben gewonnen (voor nu) geeft ze helaas wel weer meer zelfvertrouwen en volgers. 

Zuurvlees? Met friet toch

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.