Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Avondklok als juridisch steekspel


MeikeT schreef op 16-02-2021 om 18:13:

[..]

Klopt. En die jurist loopt nu met een grote grijns rond, want hij/zij heeft gelijk gekregen. Alweer!

Hoe dom ben je dan, als je deskundige juristen in dienst neemt en betaalt, en vervolgens geen gebruik van hun advies maakt 😕. Zelfs de Raad van State heeft negatief geadviseerd!

Even off topic: je persoonlijke aanvallen zijn uitermate kinderachtig, grow up.

Het is een bewuste keuze geweest van het kabinet en van de Tweede Kamer. In het voorjaar zijn er ook heel lang maatregelen genomen op onjuiste gronden, dat is later geregeld in de spoedwet. Maar inmiddels kun je je echt niet meer beroepen op de crisistijd voor zulke beslissingen. Ik vind dat erg dom bij zo'n gevoelig onderwerp. Die rechtzaak konden ze mijlenver zien aankomen en dan verlies je uitgerekend van Viruswaarheid. De horror.

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 18:15:

Ik vraag mij echt oprecht af hoe alleen de avondklok als ernstige beperking van de vrijheid van mensen kan worden gezien.

Het niet kunnen sporten, het niet repeteren met het koor dat zie ik als beperking van mijn vrijheid.

Zolang dat niet mag kan ik 's avonds nergens heen en is de avondklok geen extra inperking van mijn vrijheid.

Vraag mij echt af wat mensen dan willen/moeten doen dat niet voor 21.00 kan.

Ik heb zelf totaal geen last van de avondklok, ik heb zelfs een hond maar dat betekent toch niet dat anderen er geen last van hebben? Ik kan van alles verzinnen. Even na het eten langs bij je bejaarde ouders, rondje hardlopen, avondwandeling, bij een vriend chillen,  samen een rondje rijden en even langs de Mac. Enzovoort.

Pief schreef op 16-02-2021 om 18:27:

[..]

Het is een bewuste keuze geweest van het kabinet en van de Tweede Kamer. In het voorjaar zijn er ook heel lang maatregelen genomen op onjuiste gronden, dat is later geregeld in de spoedwet. Maar inmiddels kun je je echt niet meer beroepen op de crisistijd voor zulke beslissingen. Ik vind dat erg dom bij zo'n gevoelig onderwerp. Die rechtzaak konden ze mijlenver zien aankomen en dan verlies je uitgerekend van Viruswaarheid. De horror.

Precies. Als de Tweede Kamer zijn werk had gedaan, had Viruswaarheid zich nu geen overwinnaar gevoeld 😕

Haaknaald, zoals ik al zei heb ik geen uitgesproken mening over de avondklok. Iemand anders misschien wel (zoals jij) en er zijn zat mensen die er veel last van hebben (zoals mijn dochter en de kinderen van Ali bijvoorbeeld). Moet jij daar nou echt iets van vinden? 

MeikeT schreef op 16-02-2021 om 18:34:

[..]

Precies. Als de Tweede Kamer zijn werk had gedaan, had Viruswaarheid zich nu geen overwinnaar gevoeld 😕

Precies! De tweede kamer sputterde, maar capituleerde onder de druk van alle horrorscenarios. En dan is het cirkeltje rond: de macht en manipulatie vanuit de wetenschap doet onze democratie geen goed. 

Pief schreef op 16-02-2021 om 18:39:

[..]

Precies! De tweede kamer sputterde, maar capituleerde onder de druk van alle horrorscenarios. En dan is het cirkeltje rond: de macht en manipulatie vanuit de wetenschap doet onze democratie geen goed.

De kamer heeft wel ingestemd, dat hadden ze niet moeten doen. Dat doet vermoeden dat ze ook ingestemd zouden hebben als de regering wel de juiste procedure gevolgd had.

Wat mij betreft is dit democratie in werking. Ik ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk uitpakt. Overigens is dit niet de eerste overwinning van Viruswaarheid, hadden ze destijds bij de verplichte PCR test bij komst uit het buitenland niet ook in eerste instantie een overwinning behaald?

Dit is wetgeving die we vrijwel nooit gebruiken, wetgeving die dus ook nog niet eerder getoetst is door de rechter. Dat kan dus onverwachtse uitkomsten opleveren.

Ali

Ali

16-02-2021 om 18:51

Ik las dit net, en hoe erg het ook is, ik kreeg hier de slappe lach van:

‘De politie Rotterdam bevestigt een felicitatie aan Willem Engel nadat Viruswaarheid vanmorgen gelijk kreeg in een zitting tegen de staat over de avondklok. Engel zei tegen de wrakingskamer dat de politie Amsterdam, Den Haag en Rotterdam hem feliciteerden met de overwinning. De politie laat weten in goed contact te staan met Engel, maar de felicitatie was neutraal, puur vanuit de verbinding.’

Een neutrale felicitatie, puur vanuit de verbinding!

Kan zo op een t-shirt

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 18:53 Topicstarter

Goh, Viruswaarheid heeft al meer dan een tiental rechtzaken tegen de coronamaatregelen verloren van de overheid en nu hebben ze er een op procedurele gronden gewonnen. Tja.

Leen13

Leen13

16-02-2021 om 18:54 Topicstarter

Ja, die politie is wel een merkwaardig bericht. Willem Engel heeft het natuurlijk direct in dankbaarheid aangenomen en via de media verspreid.

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 18:53:

Goh, Viruswaarheid heeft al meer dan een tiental rechtzaken tegen de coronamaatregelen verloren van de overheid en nu hebben ze er een op procedurele gronden gewonnen. Tja.

https://nos.nl/artikel/2362649-staat-verliest-kort-geding-over-negatieve-pcr-test-voor-terugreis-naar-nederland.html

Die hebben ze in hoger beroep vervolgens wel weer verloren geloof ik.

AnneJ schreef op 16-02-2021 om 18:53:

Goh, Viruswaarheid heeft al meer dan een tiental rechtzaken tegen de coronamaatregelen verloren van de overheid en nu hebben ze er een op procedurele gronden gewonnen. Tja.

Ze hebben al meer rechtszaken gewonnen.

EmmaT schreef op 16-02-2021 om 18:37:

Haaknaald, zoals ik al zei heb ik geen uitgesproken mening over de avondklok. Iemand anders misschien wel (zoals jij) en er zijn zat mensen die er veel last van hebben (zoals mijn dochter en de kinderen van Ali bijvoorbeeld). Moet jij daar nou echt iets van vinden?

Echt oprecht,  waar zit dat last hebben van die avondklok dan in? 

Mijn dochter vindt het ook vervelend dat ze niet met 2 vriendinnen kan afspreken en na een dag werken aan hun schoolopdracht het nog even kan afsluiten met een gezellige maaltijd. 

Dat zit niet in de avondklok maar in de andere maatregelen van 1 bezoeker per dag. 

Als ik zou moeten mantelzorgen kan ik een eigen verklaring meenemen heb ik mezelf ingedekt en anderen kunnen dat ook. Ik kan echt niks bedenken wat persé na 21.00 moet, want ook voor werk kan je met een werkgeversverklaring aanspraak maken op ontheffing van de avondklok. 

Is er iemand die met een voorbeeld dat last hebben van voor mij duidelijk kan maken?

Jongeren ontmoeten elkaar, spreken af in de avond en willen dan gewoon om 11u met de fiets naar huis. In een wereld waarin toch al niks mag en waarin je de hele dag achter een scherm zit is dat voor velen net even teveel. En nee, het is minder urgent dan matelzorgen dus je krijgt er geen ontheffing bij. Maar het is wel heel erg belangrijk. 

MeikeT schreef op 16-02-2021 om 18:13:

[..]

Even off topic: je persoonlijke aanvallen zijn uitermate kinderachtig, grow up.

Off topic Ik vind jouw taalgebruik inderdaad af en toe 'kinderachtig' of in ieder geval niet getuigen van nuance. En nee daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat jij dat niet mag schrijven! Integendeel, variatie is prima. Maar ik schrijf op dat ik het opruiend vind , omdat ik vind dat je daarmee het onderwerp in het belachelijke of complottheorie-achtige trekt. Ik kan het ook niet opschrijven. Maar als ik het niet aangeef dan weet je niet hoe het bij mij overkomt. En nogmaals: dat je ermee doorgaat is prima en jouw keuze, maar dan heb ik in ieder geval wat tegen-gas gegeven.  Begon jouw oude nick trouwens met een E en eindigde deze op een A of H? Gewoon uit nieuwsgierigheid (en omdat als het zo is, ik kan stoppen met Off topic reageren....).

gr Angela 

Haaknaald schreef op 16-02-2021 om 19:02:

[..]

Echt oprecht, waar zit dat last hebben van die avondklok dan in?

Mijn dochter vindt het ook vervelend dat ze niet met 2 vriendinnen kan afspreken en na een dag werken aan hun schoolopdracht het nog even kan afsluiten met een gezellige maaltijd.

Dat zit niet in de avondklok maar in de andere maatregelen van 1 bezoeker per dag.

Als ik zou moeten mantelzorgen kan ik een eigen verklaring meenemen heb ik mezelf ingedekt en anderen kunnen dat ook. Ik kan echt niks bedenken wat persé na 21.00 moet, want ook voor werk kan je met een werkgeversverklaring aanspraak maken op ontheffing van de avondklok.

Is er iemand die met een voorbeeld dat last hebben van voor mij duidelijk kan maken?

Stukje teruglezen, ik heb een paar voorbeelden genoemd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.