Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ben het beu! (solliciteren)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

08-03-2011 om 12:16

Super!

In nog geen 2 maanden tijd sinds je je 1e berichtje plaatste! Lekker hoor! Gefeliciteerd!
Gelukkig ben ik niet echt werkeloos, maar ik blijf verder zoeken!

Asa Torell

Asa Torell

08-03-2011 om 13:44

Wow poezie

Wat geweldig, van harte gefeliciteerd! Ik ben ontzettend blij voor je! Veel plezier alvast morgen.

Guinevere

Guinevere

08-03-2011 om 14:49

Succes!

Geweldig leuk en veel succes morgen!

fladder

fladder

08-03-2011 om 17:30

Gefeliciteerd!

Dat is geweldig nieuws! Wat zal jij je opgelucht voelen!

Monet

Monet

08-03-2011 om 17:50

Super!

Wat heerlijk joh!

Fiorucci

Fiorucci

08-03-2011 om 19:21

Mooi!

Veel succes,zet 'm op!!

merene

merene

08-03-2011 om 21:44

Geweldig

Echt super! Veel plezier morgen.

Vic

Vic

08-03-2011 om 22:30

Hé wat goed

Wat fijn dat je morgen al aan de slag kunt. Succes!

Ha fijn

Gefeliciteerd joh.
En nu kan jij mooi de komende tijd de alleskomtgoedtrooster worden in dit draadje, als er andere solliciteerders zijn die het niet meer zien zitten. Tis zo'n dichte doos waar je in zit, het is zo moeilijk om te geloven dat er weer wat komt als je niet weet wát er komt!

Gefeliciteerd

leuk. Inderdaad een dichte doos is niet altijd leuk.

haha

volgende week hoor ik of het nog wat wordt met mijn sollicitatie van een maand (!) geleden.

merene

merene

10-03-2011 om 12:05

Hier

Ik had gereageerd op een advertentie. De sluitingsdatum was vorige week vrijdag.
Ik krijg vandaag een mailtje dat ze mijn sollicitatie ontvangen hadden en dat het enkele weken kon duren voordat ik een verdere reactie krijg.

Dit klinkt voor mij alsof ze eerst andere kandidaten hebben uitgenodigd en als dat niets wordt, ze mij pas een uitnodiging voor een gesprek zullen sturen.

Nee joh

Dat zegt echt helemaal niets. Ik heb inmiddels veel ervaring met solliciteren, en ze hoeven echt niet de volgende dag aan de lijn te hangen. Soms gaan ze eerst met een paar mensen naar de brieven kijken, daar gaat wel wat tijd overheen.

Ik zeg niet dat je de baan krijgt .... maar het komt echt vaker voor!

Balen

krijg net de afwijzing binnen.

"Omdat wij een groot aantal reacties ontvingen op onze advertentie, hebben wij alleen de kandidaten uitgenodigd met de meeste ervaring en/of die volledig voldeden aan de door ons gestelde eisen. Wij moeten u tot onze spijt meedelen dat u om bovengenoemde redenen helaas niet tot de kandidaten behoort, die voor een sollicitatiegesprek zijn uitgenodigd."

Fijn weekend en momenteel zie ik ook even geen andere vacatures, bluh zit ik dus komende tijd vast aan die idiote hoeveelheid kilometers, ach ja ik heb gelukkig een baan, maar ik verwacht dat mijn contract niet verlengd gaat worden. BLUH bagger, niet eens uitgenodigd.

merene

merene

11-03-2011 om 18:34

Rode beuk / manda

Dank je, Rode Beuk, voor je reactie. Ik zal dus gewoon nog geduld moeten hebben.

Manda, dat is balen. Het is niet leuk om afgewezen te worden, ook al heb je nog een baan.

Poezie

Poezie

13-03-2011 om 12:51 Topicstarter

Pffffffff

De eerste (halve week) zit erop! De tweede dag had ik 's avonds hardstikke hoofdpijn. Dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk aangezien je belachelijk veel informatie te verwerken hebt.
Maar iedereen is heel lief voor me en welwillend om me te helpen.
Toch voel ik me nu heel onzeker, ben echt bang dat deze baan het (weer) niet gaat worden. Stom hè? Misschien wil ik wel teveel mijn best doen.

Gr. Poezie.

Poezie

Poezie

13-03-2011 om 12:52 Topicstarter

Afgewezen worden

Ja dames, dat is inderdaad helemaal niet leuk. Maarrr, de aanhouder wint! Gewoon als een kip zonder kop door blijven solliciteren, op een dag is het dan raak. Het is én blijft tenslotten één grote loterij.

Gr. Poezie.

NaShA

NaShA

13-03-2011 om 13:45

Spoeling is wat dun

op dit moment...Dus even geen sollicitaties op nu. Wel jammer, maar goed, we blijven zoeken.
En Poezie, je moet nog wennen, dus rustig aan. Komt goed, en anders is er vast nog wel een baan ergens!

Poezie

goh je zegt precies het zelfde als wat ik zei toen ik eindelijk na een paar jaar medische malle molen zwanger werd. En dat figuurtje is nu ook al 20 maanden, het komt goed, de positieve kanten benadrukken, desnoods opschrijven, genieten van dat je nu een baan hebt etc.

NaShA

NaShA

14-03-2011 om 20:52

En om het feest compleet te maken

http://www.nu.nl/economie/2467865/bij-uwv-verdwijnen-5000-6000-banen.html

Dus niet alleen de kans dat ik straks mijn baan kwijt ben, ook nog eens veel minder werkpleinen en werkcoaches om me te helpen...

merene

merene

18-03-2011 om 20:44

Helaas

Ik heb net een (doorweekte) afwijzing binnen.

Gelukkig heb ik nog 2 leuke vacatures gezien. Daar ga ik dit weekend op solliciteren.

Poezie

Poezie

19-03-2011 om 11:50 Topicstarter

Merene

Jammer! Maar je moet het maar zó zien: dan was het niet DE baan voor jou. Die ligt nu ergens op je te wachten, of is nog niet vrij gekomen.
Succes met je nieuwe sollicitaties!

Gr. Poezie.

merene

merene

19-03-2011 om 19:38

Dank je poezie

Zo is het! en ik ga gewoon verder met solliciteren.

Hoe gaat het nu op je werk? Ben je al iets gewend?

Katrien

Katrien

25-03-2011 om 17:31

Negatieve reactie zonder te solliciteren...

Ik krijg vandaag een e-mail van een school waarin mij wordt verteld dat ik niet werd weerhouden van de functie van xxxxx aangezien het profiel van een andere kandidaat beter aansluit bij de functie.

Oh ja, en ze schreven ook nog "tot onze spijt".

Nou, het moet hun niet spijten, want ik had niet eens gesolliciteerd voor de functie en geen cv doorgestuurd, ik had enkel een vraag gesteld (en op basis van het antwoord uiteindelijk besloten om niet te solliciteren).

Hoe kan je nu bepalen dat iemands profiel slechter aansluit bij een functie dan het profiel van iemand anders als je nog niet eens een CV hebt?

Katrien

dc

dc

25-03-2011 om 17:57

Oei

wat slecht! Ik zou je laatste zin in een email antwoorden, hun procedure moet echt heel erg slecht zijn hoor!

merene

merene

25-03-2011 om 18:49

Nou

Ze hadden geen cv van je, dus past het profiel van de ander automatisch beter bij de functie. Simpel toch?
Wat een bak.

Ik mag woensdag op gesprek komen. Ik ben benieuwd en heb er veel zin. Ik weet jammergenoeg niet hoeveel kandidaten ze uitgenodigd hebben. Ik ben vanochtend meteen naar de stad gefietst en heb daar verrassend veel kleren gevonden, voor mijn doen. Ik vind meestal met moeite 1 broek en 1 iets voor erop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.