Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ben ik onslagen?


Fijn dat het met een sisser is afgelopen. Heel vreemd ook hoe dit allemaal gelopen is.
Ik hoop eigenlijk wel dat die vrouw die dacht jou zomaar even je ontslag aan te kunnen zeggen hiervoor een sanctie krijgt. Zo ga je niet met mensen om, zeker niet als je niet hun baas bent. Zou toch een beetje gek zijn dat je een paar hoge heren erbij kunt roepen om eender welke collega die je niet zo aardig vindt de laan uit te sturen.
Ik hoop vooral dat je nog een fijne tijd gaat hebben op je werk tot aan je pensioen.

Wow wat een verhaal! Blij voor jou met de afloop!

Hoe dacht je collega hier in hemelsnaam mee te weg te komen.
Wat een bizar verhaal zeg !

Er is toch een periode geweest na het gesprek, voordat je manager op vakantie was ? 
Ik snap niet, dat je niet gelijk aan de bel hebt getrokken ?

Dennenboom schreef op 02-01-2023 om 23:08:

Dank, Arianne en Zonnebloempje, voor de belangstelling. Mijn advocaat vond het verstandig van mij om niet zelf achter een schriftelijke opzegging aan te gaan, die bal ligt bij het bedrijf.
1 zolang ik geen schriftelijke opzegging heb of anderszins via mail ofzo, is het opzegtermijn niet ingegaan.
2 het opzegtermijn zoals mondeling is genoemd kan niet, want is in tegenstrijd met de cao
3 iemand die niet hiërarchisch boven mij staat of niet in opdracht van mijn manager of directeur spreekt kan mij niet ontslaan.
Kortom, geen paniek.
Toen het gesprek met mijn districtsmanager. Die schrok zich een hoedje en ging opheldering vragen. De vrouw die mij had willen ontslaan deed net of ze druk bezig was en geen tijd had, maar hij heeft haar gewoon uit een vergadering geplukt. Ze heeft ontkend dat ze het zo gezegd heeft, ze stamelde allerlei dingen over fouten die ik maakte, waaronder schrijffouten die ik gemaakt had. Mijn manager weet dat dat niet kan, ik ben neerlandicus en ben zowat de enige daar die foutloze teksten kan schrijven. Over te laat komen, onzin, ik ben altijd de tweede op het werk, nouja, allemaal onzindingen. Ze wilde me waarschuwen dat het weleens slecht met mijn positie kon aflopen, et cetera, lariekoek, lulkoek, straatje schoonvegen.
Mijn manager had door dat ze loog en gelukkig had hij de andere twee managers ervoor al gesproken die mijn verhaal bevestigden. Ze waren er inderdaad bijgeroepen als getuige, daarom hadden ze er niks over gezegd, en ze dachten dat het allemaal netjes zou worden afgehandeld. Omdat ik niet onder hun val, hadden ze er verder niet over nagedacht, zeker niet over de nette afwikkeling.
Mijn manager is nu in gesprek met HR en de directeur over de disciplinaire afwikkeling van de vrouw. of hoe je dat ook zegt. Dit mag ik niet weten, maar mijn manager fluisterde het me in. Ik zag dat ze na het gesprek met de directeur vanmiddag om 13.30 met haastige pas en afhangende schouders naar buiten ging, dus misschien is ze wel even naar huis gestuurd om na te denken over haar actie.
Ik ben dus blij dat ik niet om een ontslagbrief heb gevraagd, wie weet had iemand die in de tussentijd gewoon gemaakt.
Op naar mijn pensioen.
Groet Debby

Hoi Debby, had je het toch goed aangevoeld dat het niet helemaal een echt ontslag was.

Je kunt het zo gek niet bedenken of het kan gewoon echt gebeuren.
Maar wat een flapdrollen, die 2 districtsmanagers (of zo) die bij dat gesprek van jouw collega zaten) en dat niet even ervoor (of anders erna) met jouw eigen leidinggevenden afstemden. Ongelofelijk.
En je vraagt je wel af of er bij jouw collega een steekje los zit. Hoe kom je op het idee om dit zo te doen?

In elk geval, fijn dat er nu helderheid is en dat je leidinggevende meteen actie heeft genomen. Veel plezier verder in je werk.

Die dame is of overspannen, of gek. Of een combinatie. Ben benieuwd of die de rest van de maand nog op het werk verschijnt. Wat een compleet bizar verhaal, hoe had ze gedacht dat dit ongemerkt zou passeren dan? 

Eens met Temet en anderen. Eerlijk gezegd lijkt het me voor haar een reden om op staande voet te worden ontslagen. Om een naaste collega op eigen houtje (en: nep) proberen te ontslaan, echt bizar. 
En er zou al een ander zijn?
Hoe moet dit goedkomen met haar...
En met jullie eventuele samenwerking. 

Temet schreef op 03-01-2023 om 10:52:

Die dame is of overspannen, of gek. Of een combinatie. Ben benieuwd of die de rest van de maand nog op het werk verschijnt. Wat een compleet bizar verhaal, hoe had ze gedacht dat dit ongemerkt zou passeren dan?

Als bedrijf heb je daar toch geen vertrouwen meer in? En wie wil nog met haar samenwerken? En dat je zoiets doet net voor de feestdagen.
En dan die andere twee nog. Als lemmingen naar de zee. 

Ik wil wel aannemen dat die twee toehoorders van niks wisten en dachten dat het allemaal wel zou kloppen. Ik bedoel: dit verzint een normal mens toch niet?

Wat een domme trut, Zo ga je niet met mensen om. Al helemaal naar om iemand kort voordat iemand met pensioen gaat met zulke stress op te zadelen.
Ik zou, als ik haar leidinggevende was, haar op staande voet ontslaan. Vertrouwen zou weg zijn en ik hoef echt niet een rogue werknemer rond willen hebben lopen die dingen op eigen houtje gaat zitten proberen. Stel je voor dat die vrouw het bedrijf zou opzadelen met een ontslagvergoeding van 80K ofzo.

Ik hoop dat ze haar ontslaan

Wauw, nou daar heb jij dan je energie aan besteedt voor je feestdagen; allemaal voor niks! Wat een vreselijk stom mens zeg! Was er iets dat haar dwars zit t.a.v. jou of zo, dat je weet?

Hè? 
Wat een vreemde actie van die vrouw, en ook van de "getuigen", zoiets doe je toch in overleg?
Wat een zenuwen voor niks, maarvan de positieve kant gekeken: je hebt tot minstens je pensioen een sterk verhaal voor feestjes!

Het verhaal doet me ook wel herinneren aan Rian van Rijbroek.
Perikelen als deze bewijzen maar weer hoe belangrijk assertiviteit is. En kennis van zaken als het gaat om  narcisme, uiteraard.

TheWu schreef op 03-01-2023 om 12:40:

Wat een domme trut, Zo ga je niet met mensen om. Al helemaal naar om iemand kort voordat iemand met pensioen gaat met zulke stress op te zadelen.
Ik zou, als ik haar leidinggevende was, haar op staande voet ontslaan. Vertrouwen zou weg zijn en ik hoef echt niet een rogue werknemer rond willen hebben lopen die dingen op eigen houtje gaat zitten proberen. Stel je voor dat die vrouw het bedrijf zou opzadelen met een ontslagvergoeding van 80K ofzo.

Ik hoop dat ze haar ontslaan

Een ontslag op staande voet wordt zelden terecht geacht door de rechter. Ik twijfel of deze actie van haar daarvoor voldoende is. Maar als leidinggevende zou ik er wel alles aan doe diegenen snel kwijt te raken (met een zo laag mogelijke vergoeding). Inderdaad een totaal onbetrouwbare werknemer.

Ben ook benieuwd wie er op jouw plek moest komen volgens haar. Haar beste vriendin of lievelingsnichtje? 
Nou werkse en op naar je pensioen! 

Ha Debby, hoe is het allemaal afgelopen met die rare collega van jou die jou probeerde te ontslaan?
En nog iets gehoord van of over die 2 districtsmanagers (zo raar dat die niet met jouw baas spraken voor of na het gesprek)?
Ben jij gewoon weer lekker aan het werk?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.