Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Collega als swinger


TrefleQ schreef op 10-03-2023 om 05:52:

Je zegt: hij heeft niets verkeerd gedaan. Het is alleen mijn gevoel.

Toch vind ik dat hij wél iets verkeerd heeft gedaan. Hij heeft een zeer ongebruikelijk voorstel gedaan en jullie in een ongemakkelijke situatie gebracht.

Nergens lees ik een aanleiding voor hun vraag/voorstel, geen dolle avond, geen geflirt of knipogen over en weer. Dan stel je zo'n vraag toch niet?

Als het je baas was die dit voorstelde zou het onder ongewenst seksueel gedrag vallen. Dat is nu niet aan de orde, dat snap ik ook wel. Ik haal dit er om aan te geven dat ik vind dat hun vraag geen neutrale gewone vraag is en dat hij, als collega, jou in een lastig parket heeft gebracht. Ik zou het in elk geval ook vervelend vinden.

En ook ik zou even niet meer leuke oppervlakkige praatjes en grapjes bij de koffieautomaat kunnen maken: hij en zn vrouw willen seks met jou en je partner. What the f*ck.

Helemaal mee eens. Een vorm van aanranding op een manier waar je nog nauwelijks tegenin kan gaan want het is toch "maar een vraag" en jullie zijn privé toch ook "bevriend"? Hoe haalt ie het in z'n hoofd? Vraagt hij het ook aan z'n baas? Inderdaad, what the f*ck, bij mij was het ook einde praatjes bij de koffie.

Misschien ben ik dan raar, maar ik snap het hele gedoe werkelijk waar niet.
Wat een ander ook al aangaf: het is heel kwetsbaar van hem en zijn partner. Zijn vertrouwen in jou en jouw partner is zo groot dat ze het aandurfden om het te vragen.

Ik zie het echt niet als een aanranding, juist helemaal niet. Het zou veel lastiger zijn geweest als hij was gaan flirten met je.
Het staat voor mij een beetje gelijk aan het stellen van de vraag: kan ik geld van je lenen (en dan niet een 10-tje, maar een bedrag van een paar duizend euro). Zou je daar ook zo ongemakkelijk van worden? Je weet dan immers dat iemand financieel een probleem heeft.

Kortom, probeer het los te laten en wees trots en dankbaar voor de prachtige vertrouwensband die er is tussen jullie.

Het is geen gewone vraag: het is een onzedelijk verzoek. Definitie daarvan is: schokkend doordat het afwijkt van wat men op seksueel gebied normaal vindt.

Iemand hulp vragen bij financiële problemen is van heel andere orde dan een uitnodiging van een collega voor een parenclub of partnerruil. Dat gaat over lichamelijk intiem zijn. Ik heb daar beelden bij.

Fruitijsje schreef op 10-03-2023 om 08:56:

Misschien ben ik dan raar, maar ik snap het hele gedoe werkelijk waar niet.
Wat een ander ook al aangaf: het is heel kwetsbaar van hem en zijn partner. Zijn vertrouwen in jou en jouw partner is zo groot dat ze het aandurfden om het te vragen.

Ik zie het echt niet als een aanranding, juist helemaal niet. Het zou veel lastiger zijn geweest als hij was gaan flirten met je.
Het staat voor mij een beetje gelijk aan het stellen van de vraag: kan ik geld van je lenen (en dan niet een 10-tje, maar een bedrag van een paar duizend euro). Zou je daar ook zo ongemakkelijk van worden? Je weet dan immers dat iemand financieel een probleem heeft.

Kortom, probeer het los te laten en wees trots en dankbaar voor de prachtige vertrouwensband die er is tussen jullie.

Als iemand mij om duizenden euro’s te leen vraagt vind ik dat ook een ongepast verzoek ja. Niet omdat ik dan weet van problemen, maar omdat je een grens overschrijdt. Idem bij dit verzoek. Ik zou afstand houden en ook vertellen waarom. 

Fruitijsje schreef op 10-03-2023 om 08:56:

Misschien ben ik dan raar, maar ik snap het hele gedoe werkelijk waar niet.
Wat een ander ook al aangaf: het is heel kwetsbaar van hem en zijn partner. Zijn vertrouwen in jou en jouw partner is zo groot dat ze het aandurfden om het te vragen.

Ik zie het echt niet als een aanranding, juist helemaal niet. Het zou veel lastiger zijn geweest als hij was gaan flirten met je.
Het staat voor mij een beetje gelijk aan het stellen van de vraag: kan ik geld van je lenen (en dan niet een 10-tje, maar een bedrag van een paar duizend euro). Zou je daar ook zo ongemakkelijk van worden? Je weet dan immers dat iemand financieel een probleem heeft.

Kortom, probeer het los te laten en wees trots en dankbaar voor de prachtige vertrouwensband die er is tussen jullie.

Die laatste zin (ik kan hem niet arceren): serieus? Ik dacht eerlijk gezegd aanvankelijk dat dit een reldraadje was over me-too ofzo van een journalist, maar TO is een bekende.

Wat stel jij je voor bij zo'n prachtige vertrouwensband?

Idd, ik vind het ook ongepast. Je vraagt niet zomaar aan een collega om seks met je te hebben, en je vraagt ook niet zomaar om een groot geldbedrag overigens.

Juist omdat je nog verder samen moet werken. Ik zou er ook geen gesprek meer met z'n vieren aan wijden. Dan maak je het allemaal nog veel groter. Ik zou hooguit tegen hem zeggen "ik was niet zo gelukkig met je verzoek laatst. Wat mij betreft hebben we het er niet meer over maar dit moet ff een paar dagen slijten".

ik ben het met de rest eens, ongepast. En die vriendschap is nu ook wel een beetje op het spel gezet, je kijkt er toch anders tegenaan lijkt mij. 

Haha ik moet eerlijk gezegd best een beetje gniffelen bij dit topic, want het maakt ook duidelijk dat zoiets normaals als seks nog steeds zo’n taboe-onderwerp is. Zal ook best aan mezelf liggen, want ik zou hier dus absoluut geen probleem mee hebben als ik zo’n vraag zou krijgen van vrienden. Sterker nog, ik zou ze waarschijnlijk bombarderen met vragen over hun ervaringen (bv nooit bekenden tegengekomen?), overigens zonder in details te treden, want dat zou mij minder interesseren 🤪

Het is maar seks, toch niets crimineels? En je kunt gewoon netjes ‘bedanken’, klaar. Het zal mensen verbazen hoeveel swingers er misschien binnen ieders familie/vriendenkring begeven. Ik begrijp heus wel dat niet iedereen gediend is van praten over seks met anderen, maar om het nu een oneerbaar voorstel te noemen, nee, dat vind ik dus niet. Hooguit gevalletje verkeerde inschatting 🤭

Kikki39 schreef op 10-03-2023 om 09:58:

 En die vriendschap is nu ook wel een beetje op het spel gezet, je kijkt er toch anders tegenaan lijkt mij.

Serieus? Een goeie vriendschap kan wel wat hebben, althans, dat vind ik. Ja, ze zijn toevallig ook collega’s, maar inmiddels ook vrienden, daar kun je je toch wel overheen zetten? 

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 10:13:

Haha ik moet eerlijk gezegd best een beetje gniffelen bij dit topic, want het maakt ook duidelijk dat zoiets normaals als seks nog steeds zo’n taboe-onderwerp is. Zal ook best aan mezelf liggen, want ik zou hier dus absoluut geen probleem mee hebben als ik zo’n vraag zou krijgen van vrienden. Sterker nog, ik zou ze waarschijnlijk bombarderen met vragen over hun ervaringen (bv nooit bekenden tegengekomen?), overigens zonder in details te treden, want dat zou mij minder interesseren 🤪

Het is maar seks, toch niets crimineels? En je kunt gewoon netjes ‘bedanken’, klaar. Het zal mensen verbazen hoeveel swingers er misschien binnen ieders familie/vriendenkring begeven. Ik begrijp heus wel dat niet iedereen gediend is van praten over seks met anderen, maar om het nu een oneerbaar voorstel te noemen, nee, dat vind ik dus niet. Hooguit gevalletje verkeerde inschatting 🤭

Dan herinner ik me de jaren '70 waarin het ook allemaal maar moest kunnen in alle openheid. Blij dat dat niet meer hoeft. Ik heb ook geen behoefte aan het swing-leven van mijn vrienden of familie of wie dan ook. Een heel ernstig gevalletje verkeerde inschatting.

RoodVruchtje schreef op 10-03-2023 om 10:16:

[..]

Serieus? Een goeie vriendschap kan wel wat hebben, althans, dat vind ik. Ja, ze zijn toevallig ook collega’s, maar inmiddels ook vrienden, daar kun je je toch wel overheen zetten?

Een echte vriend kent mij goed genoeg om te weten dat dit niet mijn ding is en dat ik niet geïnteresseerd ben in andermans seksuele ervaringen. Als je zoiets dan toch vraagt is dat echt een heel erg verkeerde inschatting. Kan gebeuren maar ik zou me er ook echt ongemakkelijk onder voelen.

Het is ook voor mij geen ongepast voorstel van een oppervlakkige collega. De vraag is onder vrienden in de privésfeer gesteld. Ik vind het dus ook geen grensoverschrijdend gedrag, dat zou juist knipogen, toespelingen en zeker aanraken wel zijn. 
Als je de vraag totaal niet verwacht dan kan het wat ongemakkelijk voelen. Maar het blijft gewoon een vraag waar al op is geantwoord. 
Ik zou het zelf niet nodig vinden om er nog op terug te komen, nee is nee. 

MRI

MRI

10-03-2023 om 10:46

Ik ken ook een stel dat het aan verschillende stellen vroeg. En ook de gegeneerde verbazing van degenen aan wie het gevraagd werd. Ook in dit draadje wordt gezegd "het is toch maar seks". Ik denk dat doordat sommigen mensen seks meer als een daad intimiteit en genegenheid beschouwen en anderen daar losser instaan juist omdat ze vaak seks met anderen hebben er een schokeffect ontstaat bij hen die uitgenodigd worden. En hoewel ik geen moreel oordeel heb als mensen ervoor kiezen dat pad in hun relatie te gaan, vind ik wel dat ze hun eigen wensen en gedrag niet op anderen moeten projecteren. Gewoon er rekening mee houden dat anderen seks wel als ook een daad van genegenheid zien die je niet zomaar met iedereen doet. 
Dus ja ik vind het ook best wat grensoverschrijdend.

Aanranding? Ongepast? Dan wordt me too wel heul groot en kun je nooit iemand meer iets vragen.
Ongemakkelijk,  dat wel, ongewenst vast ook voor de meesten. 
Het werd niet bij de koffie automaat gevraagd, maar in een vriendschappelijke setting.
Ik zie het meer als een vraag in de categorie: wil je draagmoeder zijn.
Nou en dan zeg je: nee dank je.
Klaar.
Ik heb ook wel eens iemand gehad die meer wilde dan ik kon bieden. Vragen staat vrij toch? Hij heeft haar niet aangeraakt, niet betast, niet lastig gevallen en speelt met open vizier samen met zjn partner...

Nouja, het is wel duidelijk dat niet iedereen dit hetzelfde ziet of opvat. Maar TO heeft dus recht op haar eigen beleving en die zit er nou mooi mee, want het is haar collega en niet van ons.
Laat het slijten TO, misschien is je collega er ook wat ongemakkelijk mee. Ik ken de vriendschap niet maar hopelijk komen jullie ooit op een punt dat jullie er met zijn vieren ook een beetje grapjes om kunnen maken (een vriendin van mij gaat op vakantie met een dame die overtuigd is dat de aarde plat is, in het vliegtuig maken ze daar samen grapjes over. Zie je wel, hij is rond. Nou, ik zie toch duidelijk een plat vlak.). Humor kan helpen om frictie te verlichten en verschillen minder zwaar te maken.
Dus wie weet, vragen jullie ooit nog “zo, lekker weekend gehad? Wij waren naar zee”.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.